قدس آنلاین: نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه دولت در بودجه سال ۹۴ دولت توجه آنچنانی به موضوع آب و پروژه های آبرسانی استان اصفهان نکرده است.

انتقاد نماینده مردم فلاورجان از بی توجهی دولت !

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سیدناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه علیرغم اعلام دولت در سال ۹۳ مبنی بر اینکه بحران آّب اصفهان به خطر قرمز رسیده و وضعیت بحرانی دارد شاهد بی توجهی به موضوع آب اصفهان هستیم، اظهار داشت: در صورتیکه آب بخش های کشاورزی و صنعت و شرب تامین نشود اصفهان و کشور با بحران جدی مواجه می شوند.
وی با اشاره به اینکه دولت در بودجه ۹۴ توجه آنچنانی به بحران آب و پروژه های آبرسانی اصفهان نداشته است، بیان داشت: اگر صنعت استان اصفهان بی آب شود به طور قطع تولید ۷.۵ میلیون تُنی فولاد در مبارکه اصفهان به مخاطره می افتد.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس با اشاره به اینکه با وجود توان صادرات فولاد از کشور، ایران واردکننده این محصول است، بیان داشت: اگر صنعت فولاد به مخاطره بیفتد علاوه بر خروج ارز زیادی از کشور، تعداد زیادی از کارگران دو صنعت ذوب آهن و فولاد مبارکه بیکار خواهمند شد.
وی با بیان اینکه با وجود خشکسالی بخش زیادی از نیاز غلات، میوه و صیفی جات در استان اصفهان تولید می شود، افزود: در صورتیکه آب مورد نیاز کشاورزان تامین نشود امنیت غذایی کشور با بحران مواجه می شود.
موسوی لارگانی در خصوص تامین آب آشامیدنی کشور و روند ازدیاد جمعیت کشور که خواست به حق مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: بر اساس این دستور جمعیت کشور باید از ۷۵ میلیون نفر کنونی به ۱۵۰ میلیون نفر افزایش یابد.
وی تاکید کرد: در این راستا جمعیت اصفهان با دو برابر شدن باید به ۱۰ میلیون نفر برسد که باید پیش بینی تامین آب آشامیدنی برای این تعداد را داشت.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس همچنین به مباحث زیست محیطی و هوای آلوده شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: شاید درصد بالایی از آلودگی هوا به نبود و کمبود آب برمی گردد چرا که تالاب گاوخونی تهدیدی برای کشور است.
وی افزود: با ادامه بحران خشکی تالاب گاوخونی، به طور قطع گرد و غباری که از تالاب بلند می شود حتی تهران را تهدید می کند که باید مقابله با این وضعیت به صورت پروژه ملی به آب اصفهان نگاه شود.
موسوی لارگانی با تاکید بر اینکه احساس می شود نوعی اصفهان ستیزی در دولت و مجلس وجود دارد، بیان داشت: متاسفانه آن طور که باید و شاید توجهی به پروژه های اصفهان به خصوص طرح های آبرسانی به استان نمی شود.
وی تصریح کرد: اعتبارات قطره چکانی دولت برای طرح های انتقال آب اصفهان، موجب می شود طولانی شدن اجرای آنها در سال های متمادی می شود به گونه ای که این طرح ها دوای درد بحران کم آبی اصفهان نخواهد بود.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس در خصوص میزان اعتباری که دولت رد بودجه ۹۴ به تونل سوم کوهرنگ اختصاص داده، گفت: در حال حاضر تونل سوم کوهرنگ نیازمند احداث سد است و سد تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزکی داشته است و اگر سدی بخواهد احداث شود با ۱۰ یا ۲۰ میلیارد تومان اعتبار مشکل آن حل نمی شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.