قدس آنلاین - تبریز : عضو شورای اسلامی شهر تبریز با انتقاد از طولانی‌شدن مطالعات دریاچه ارومیه گفت: شعار دادن در مورد راهکارهای احیای این دریاچه دیگر کافی است؛ با گذشت چند سال هنوز مطالعات احیای این دریاچه به پایان نرسیده است.

بحث‌های طولانی در مورد بحران زیست‌محیطی دریاچه ارومیه «مشمئزکننده» است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز ، علی شیاری در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز، بحث‌های طولانی در مورد بحران زیست‌محیطی دریاچه ارومیه را «مشمئزکننده» خواند و گفت: این بحث دیگر ناامیدکننده شده است؛ دریاچه ارومیه را نیز مانند خرمشهر باید خدا نجات دهد.

وی با بیان این که  مسئولان رسیدگی به این بحران، مدت‌هاست که مشغول مطالعه هستند، اظهار امیدواری کرد پیش از بروز بحران‌هایی از قبیل بادهای نمک‌آلود، مطالعات صورت گرفته در خصوص این بحران زیست‌محیطی، عملیاتی شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود، با انتقاد از بودجه استان در برنامه و بودجه ارایه شده از سوی دولت گفت: از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی انتظار می رود، با یک همت و اراده، سعی کنند تا کمبود بودجه استان را تا حد امکان تعدیل کنند.

شیاری اظهار داشت: با در نظر گرفتن این بودجه ناچیز، جای این سوالات مطرح است که در این بودجه، کدام پروژه ملی پیش‌بینی شده است؟ آیا پروژه‌هایی از قبیل راه‌آهن تبریز – میانه، تبریز- بازرگان و تبریز- اهر، با این بودجه کم قابل تحقق است؟ آیان جایگاه آذربایجان این است؟

وی بهانه اعمال تحریم‌ها علیه کشورمان را ناوارد دانست و تصریح کرد: قبول داریم که کشورمان امروز در معرض تحریم‌های ناجوانمردانه جهان غرب است؛ اما این تحریم‌ها بر کل کشور و کل استان ها وارد است و نمی‌تواند دلیل منطقی‌ی برای کمبود بودجه استانی در جایگاه آذربایجان شرقی باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.