علی‌رغم تذکر سازمان بازرسی کل کشور به سازمان محیط زیست مبنی بر توقف اجرای طرح گردشگری آشوراده، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری امروز اعلام کرد: طرح گردشگری آشوراده دور از جنجال رسانه‌ای اجرا می‌شود.

سلطانی‌فر: طرح گردشگری آشوراده دور از جنجال رسانه‌ای اجرا می‌شود/ آشوراده «بیابان» شده است
  •  

به گزارش  فارس، مسعود سلطانی‌فر امروز در حاشیه بازدید از دانشکده خبر در رابطه با اجرای طرح گردشگری در جزیره آشوراده، گفت: آشوراده بر اساس تصمیم دولت و با رعایت همه مقررات قانونی و ملاحظات زیست محیطی و بنا بر تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان میراث فرهنگی و سازمان حفاظت محیط زیست به امضاء رسیده است با روند توسعه گردشگری کشور همراه می‌شود.
سلطانی‌فر تصریح کرد: در این رابطه جنجال‌سازی رسانه‌ای آغاز شد که ما بنا نداریم وارد این جنجال شویم، چراکه برخی افرادی که بانی این جنجال‌ها هستند در واگذاری‌های سالهای گذشته نقش داشته‌اند، این در حالی است که در رابطه با آَشوراده هنوز هیچ واگذاری صورت نگرفته است.

آشوراده طی ۱۰ سال گذشته تبدیل به بیابان شده است
معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: آشوراده در قالب یک طرح طبیعت‌گردی با رعایت ملاحظات زیست محیطی به قطب گردشگری تبدیل می‌شود و در 10 درصد از مساحت جزیره، تاسیسات گردشگری که با محیط زیست این منطقه همخوانی دارد، ایجاد می‌شود.
وی گفت: در چند دهه گذشته این منطقه تبدیل به یک بیابان شده است و امیدواریم با تصمیم درست دولت در این رابطه و تکمیل مطالعات، طرح گردشگری جزیره آشوراده اجرایی شود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی تاکید کرد: تمام تاسیسات گردشگری با حفظ ملاحظات قانونی زیست محیطی  ایجاد می‌شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.