قدس آنلاین -ایلام: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: طرح مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور انجام گرفت.

مطالعه اثرات زیست محیطی اتصال ایلام به راه آهن سراسری

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، غلامحسین کاظمی با بیان اینکه در پنجمین جلسه کارگروه بررسی گزارشات ارزیابی زیست محیطی استان، اتصال راه آهن ایلام به شبکه ریلی کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، اظهار داشت: مشاور زیست محیطی و طراح مسیر در این جلسه، نظرات خود را پیرامون این طرح ارائه کرده و نتایج آن پس از اصلاح مطابق نظرات اعضاء، جهت بررسی واعلام نظر نهایی به دفتر ارزیابی اثرات زیست محیطی سازمان محیط زیست کشور ارسال می شود.

وی با اشاره به اینکه عبور خط راه آهن از اکوسیستم های جنگل های بلوط استان، سعی بر کاهش سوء آثار زیست محیطی این طرح هستیم، افزود: یکی از مشکلات اجرای این طرح از نظر زیست محیطی، قرارگیری طرح در عوارض مختلف زمین شناسی و توپوگرافی خاص آن و عبور از میان جنگل های زاگرس است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام به بازدید میدانی از این طرح اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: مسیر طرح در منطقه به گونه‌ای انتخاب شده تا حداقل تخریب بر اکو سیستم جنگل های ایلام وارد شود.

گفتنی است استان ایلام از معدود استان هایی در کشور است که فاقد راه آهن بوده و هم اکنون این طرح با حمایت دولت در حال مطالعات مختلف است.

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.