گروه میهن/ اصفهان- خبرنگار قدس - در بودجه سال آینده 12هزار میلیارد ریال اعتبار برای استان اصفهان پیش بینی شده که این رقم نسبت به سال گذشته حدود 40درصد افزایش داشته است.

 وضعیت بودجه، بارندگی، آلودگی هوا و زاینده رود

استاندار اصفهان در نشستی با خبرنگاران افزود: همچنین برای یکی از طرحهای آبی که در قالب پروژه‌های استانی تعریف شده بود، کد ملی دریافت شد و از اين پس اعتبارات ملي به آن تعلق خواهد گرفت.

رسول زرگرپور با بیان اینکه انتظاراتی از نمایندگان وجود دارد، عنوان کرد: بودجه مالیاتی نسبت به سال گذشته 34درصد افزایش یافته، که باید این پیش بینی درآمدی متعادل سازی شود.

 

 بازگشت 100 درصد بودجه

وی ادامه داد: همچنین انتظار می‌رود  چنانچه مازاد درآمدی حاصل شد، به جای 50درصد به صورت 100 درصدی به استان بازگشت شود.

استاندار اصفهان تشریح کرد: متأسفانه اعتبارات مناسب و كافي برای پروژه‌های سد و تونل بهشت آباد در بودجه سال آینده دیده نشده و همچنین مجری این طرحها شرکت آب نیرو است که معتقدیم باید به آب منطقه‌ای برگردد.

وی خواستار شد: برای توازن منطقه‌ای 30 پروژه پیش بینی شده در لایحه بودجه قرار داده شود.

 

  کاهش 30 درصدی بارندگی

زرگرپورهمچنین با اشاره به اینکه عوارض آلایندگی به صورت شهرستانی توزیع می‌گردد، اعلام کرد: این مسأله مورد اعتراض مردم بوده و باید ماده 123 برنامه پنجم توسعه اصلاح شود.

وی در ادامه از کاهش 10 درصدی میزان بارندگی‌ها در کل کشور نسبت به بلند مدت خبر داد و افزود: متأسفانه در استان اصفهان با کاهش 30 درصدی  بارش و در سرشاخه‌های زاینده‌رود با کاهش 35 درصدی بارش جامد مواجه شده‌ایم.

 

  وضعیت زاینده رود

وی با بیان اینکه آنچه در حوزه رهاسازي آب در زاينده رود تا امروز صورت پذیرفته، مطابق برنامه بوده است، اعلام کرد: از وزیر نیرو تقاضا کردیم با توجه به میزان بارندگی‌ها، بازنگری در برنامه‌ها صورت پذیرد.

وی یادآور شد: پس از گذشت یک‌سال از مصوبه 9 ماده‌ای شورای عالی آب، تمام برداشتها از حوضه آبریز زاینده‌رود اعم از مجاز و غیرمجاز و مازاد بر مجاز و طرحهای توسعه‌ای احصا شده است، بنابراین مي توان عمليات ميداني را با قاطعيت شروع کرد.

 

 هوای ناسالم

وی همچنین در خصوص وضعیت هوا گفت: شمار روزهای با هوای سالم از 221 روز در سال گذشته به 254 روز افزایش داشته و همچنین روزهای با هوای ناسالم از 51 روز به 27 روز کاهش یافته است.

استاندار اصفهان ادامه داد: شمار روزهای با هوای بسیار ناسالم از 9 روز به 7 روز کاهش یافته و در سال گذشته 4 روز با وضعیت خطرناک داشتیم که خوشبختانه امسال وضعیت خطرناک نداشتیم.

وی خاطر نشان کرد: برنامه کنترل کیفی هوای منطقه اصفهان، گام به گام در حال بهبود است و با اینکه تا امروز از مصرف 2میلیارد لیتر مازوت در نیروگاه‌ها جلوگیری شده، مشکلی در تأمین برق مصرفی به وجود نیامده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.