قدس آنلاین - آذرشهر : با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی و سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، اجرای عملیات کنترل طوفان های گرد و غبار و نمک اراضی حاشیه دریاچه ارومیه آغاز گردید.

اجرای عملیات کنترل طوفان های گرد و غبار و نمک اراضی حاشیه دریاچه ارومیه

به گزارش قدس آنلاین از آذرشهر ، کریم مهری در حاشیه سفر به منطقه خاصلوی آذرشهر با اعلام اینکه براساس مطالعات انجام گرفته منطقه خاصلو به عنوان کانون بحران شناسایی شده است، گفت: اراضی ملی حاشیه دریاچه ارومیه به مساحت 180 هزار هکتار می باشد و از این مساحت 15 هزار هکتار آن به عنوان طرح ضربتی برای اجرای این عملیات شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه شروع عملیات در منطقه ای به مساحت 500 هکتار آغاز گردیده است گفت: این عملیات تا پایان اجرای عملیات در سطح 15 هزار هکتار ادامه پیدا خواهد کرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی عملیات اجرائی را شامل کاشت نهال و بذرپاشی ذکر کرد و افزود : نهال های در نظر گرفته شده برای اجرای این عملیات از گونه های مقاوم به شوری همچون گز و آتریپلکس و گونه های بومی مرتعی از قبیل لگنوم و هالوستاخیس استفاده می شود.

مهری با اشاره به نقش مهم و موثر جوامع محلی در پیشبرد این پروژه خاطر نشان ساخت: اجرای این پروژه بدون کمک و یاری جوامع محلی امکان پذیر نخواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.