قدس آنلاین: پیامبر اکرم (ص) درباره ویژگی های انحصاری خود فرموده اند: «من همان دعاى ابراهيم هستم كه هنگام ساختن پايه هاى كعبه گفت : «اى پروردگار ما! در ميان آنان رسولى از خودشان برانگيز...».

دعای ابراهیم (ع) برای تاریخ که اجابت شد

به گزارش قدس آنلاین، پیامبر اکرم (ص) به عنوان خاتم انبیای الهی که با رسالت ایشان، باب ارسال رسل بسته شده و دین الهی تکمیل گردیده است، دارای ویژگی هایی است که آن حضرت (ص) را از سایر انبیاء متمایز می کند.

پیامبر اکرم (ص) درباره ویژگی های انحصاری خود فرموده اند: «من همان دعاى ابراهيم هستم كه هنگام ساختن پايه هاى كعبه گفت : «اى پروردگار ما! در ميان آنان رسولى از خودشان برانگيز...».

همان حضرت (ص) می فرمایند: «زمانى كه مردم برانگيخته شوند، من نخستين كسى هستم كه [از گور] بيرون مى آيد و آنگاه كه به پيشگاه خدا در آيند، من خطيب آنان هستم و هرگاه نوميد شوند، من نويد دهنده ايشانم.»

همچنین، فرموده اند: «من در دنيا و آخرت نزديكترين مردم به عيسى بن مريم هستم، ميان من و او پيامبرى وجود ندارد. پيامبران همگى فرزندان يك پدر و چند مادر هستند؛ مادرانشان گوناگون است و دينشان يكى است.»

حضرت محمد مصطفی (ص) می فرمایند: «اگر ابراهيم (ع)، خليل خدا بود، من محمّد، حبيب او هستم.»

امیرمومنان علی (ع) در وصف نبی مکرم اسلام (ص) می فرمایند: «او را با نور و روشنايى فرستاد و در انتخاب و گزينش، او را مقدّم داشت. به واسطه او گسستگى ها را به هم برآورد و چيره جو را شكست داد و مشكلات را آسان ساخت و ناهموارى ها را هموار كرد، تا جايى كه گمراهى را از راست و چپ دور گردانيد.»

همچنین، ایشان می فرمایند: «خداوند سبحان محمّد صلى الله عليه و آله را به حق مبعوث كرد، آنگاه كه پايان دنيا نزديك شده و آخرت روى آورده بود و روشنايى و درخشش آن به تاريكى گراييده بود و مردم آن در سخت ترين اوضاع به سر مى بردند، بسترش زبر و ناهموار و مهارش در آستانه از هم گسيختگى و مدتش به سر رسيده، و نشانه هاى [نابوديش] نزديك بود و مردمش در شُرُف نابودى بودند.»

منابع:

کنزالعمال

نهج البلاغه

میزان الحکمه

انتهای خبر/

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.