فرماندار چالوس گفت: با توجه به هشدارهای هواشناسی، مبنی بر احتمال وقوع برف و باران و کاهش شدید دمای هوا تمام دستگاه‌های دولتی و خصوصی در این شهرستان آماده خدمت‌رسانی هستند.

تمامی ادارات چالوس برای بحران برف در حالت آماده باش هستند

به گزارش  قدس آنلاین  به نقل از تسنیم ، محمد‌ناصر زندی در جلسه‌ ستاد بحران شهرستان چالوس که به منظور بررسی راهکارهای مناسب برای مقابله با برف و بوران احتمالی در روزهای آینده در این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: با توجه به سیل اخیری که در شهرستان چالوس به وقوع پیوست تصمیمات مناسبی برای برون‌رفت از این معضل و پیشگیری از وقوع بحران در دفعات آینده  اتخاذ شد.

وی خاطر‌نشان کرد: با وجود بررسی رفع مشکلات حاصل از بروز سیلاب هنوز برخی از موانع بروز این حادثه مانند وجود خانه‌هایی در مسیر رودخانه‌ها و دیواره‌های نهرهای زراعی مشکلاتی است که باید هر چه زودتر برطرف گردد تا با بارندگی در دفعات بعد دچار آسیب نشویم.

زندی ادامه داد: در راستای رفع این مشکلات با ایجاد تیم‌های کارشناسی و شناسایی موانع و طرح‌هایی که از سوی معاون عمرانی استاندار مازندران ارائه شد تصمیم گرفتیم تا با صدور مجوز از سوی اداره امور آب اماکنی را که در مسیر رودخانه‌ ها هست را تملک کنیم.

وی افزود: در صورتی‌که اعتبارات لازم از سوی معاون عمرانی استاندار مازندران مصوب شود ما نیز سعی می‌کنیم تا با احداث نهرهایی آب‌های سطحی را به سمت بالادست هدایت کرده و بدین ترتیب دیگر شاهد بروز اتفاقات و خسارات ناخوشایند در این منطقه نباشیم.

فرماندار چالوس با اشاره به رفع موانعی که در بحران سیل اخیر چالوس موجب بروز خسارت شده بود افزود: با قطع درختان مسیر رودخانه‌های شهر و بخش مرکزی چالوس و نیز لایروبی رودخانه سردآبرود و رودخانه روستای مهدی‌آباد تا اندازه‌ای موانع را از سر راه برداشتیم.

وی خاطر‌نشان کرد: با توجه به اعلام هواشناسی در خصوص کاهش 15 درجه‌ای دمای هوا در استان مازندران لازم است تا تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود و با ایجاد آمادگی لازم این موهبت‌های الهی به بحران تبدیل نشود.

زندی گفت: با توجه به برودت هوا باید در حوزه باغات، دامداری، زنبورداری و ... جهاد سازندگی تمهیداتی بیندیشد تا در صورت وقوع هر گونه بحران مشکلی در این بخش‌ها ایجاد نشود.

وی با اعلام این‌که رسانه‌ها نیز  باید در این زمینه اطلاعات لازم را در اختیار مردم قرار دهند، افزود: نباید زمینه ایجاد تشویش اذهان عمومی را فراهم نماییم بلکه تمام این موارد صرفا برای اطلاع‌رسانی و آمادگی مردم است.

فرماندار چالوس گفت: بخشی از  مقابله با حوادث احتمالی توسط دستگاه‌های اجرایی محقق می‌شود و مابقی نیر به همت و تلاش خود شهروندان بر‌‌می‌گردد که در صورت بروز بحران به همکاری دستگاه‌های دولتی اکتفا نکنند و خودشان نیز وارد میدان عمل شوند.

وی افزود: طلب کمک از سوی دستگاه‌هایی مانند هلال احمر در مواقع بحرانی انتظار نابجایی است، چرا که هر فردی باید خودش امدادگر باشد و در این‌صورت بدون شک حوادث کمتری نیز رخ ‌می‌دهد.

زندی با تاکید بر حفظ و نگهداری گاز طبیعی در طول سال بیان داشت: حضور مدیران در زمان وقوع بحران بسیار ضروری است و تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان باید آمادگی لازم را در این‌گونه مواقع داشته باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به محدودیت دستگاه‌های دولتی در شهرستان چالوس بخش‌های خصوصی نیز وظیفه دارند تا در این روزها بسیج شوند.

زندی بیان داشت: مطابق قانون مدیریت بحران و برابر دستور فرماندار در هر شهرستان بخش‌های خصوصی موظفند در زمان وقوع حوادث و بحران با بخش‌های دولتی همکاری داشته باشند.

وی عنوان داشت: بخشداران شهرستان چالوس نیز باید برای وقع احتمالی برف و باران روزهای آینده تمامی ماشین‌آلات دهیاری‌ها را تجهیز نمایند و موقعیت دستگاه‌ها را مشخص کرده تا بلافاصله با حضور در صحنه در برابر این حوادث مدیریت کنند.

زندی با تاکید بر حفظ خونسردی و آرامش افراد در صورت بروز حوادث گفت: با مدیریت متمرکز و بکارگیری امکانات به‌موقع می‌توان در برابر حوادث احتمالی ایستادگی کرد و از بروز خسارات و مشکلات تا اندازه زیادی بکاهیم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.