رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر یک روزه خود به قم در جمع دامداران ، اعضای نظام مهندسی کشاورزی ، رئیس شورای شهر استان قم و در مراسم جشن وحدت حضور یافت.

لاریجانی: سرمایه در گردش سبب توسعه بخش کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، علی لاریجانی که از عصر روز گذشته به قم آمده است در ادامه برنامه‌های خود با مسئولان و مردم، در جمع دامداران استان قم اظهار داشت: واردات گوشت نسبت به میزان تولید ناچیز بوده و ما اکنون در مرز خودکفایی هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرمایه در گردش متناسب با در آمد بخش کشاورزی عاملی برای توسعه این بخش است تصریح کرد: در مورد درخواست دامداران برای خرید تضمینی دام از سوی دولت می‌توان گفت دولت چنین ظرفیتی را نداشته و بهتر است که دامداران به فکر فعالیت در بازار آزاد باشند از همین رو با سرمایه در گردش در بخش کشاورزی نیازی به خرید تضمینی از سوی دولت نیست.

شهرداری استان قم نیز از توسعه فضای سبز حمایت می‌کند

لاریجانی در ادامه برنامه‌های سفر یک روزه خود به قم اعضای نظام مهندسی کشاورزی استان قم دیدار کرد و اظهار داشت: به طور حتم گسترش فضای سبز در شهری همانند  قم سبب  متوقف شدن ریگ می‌شود اما با توجه به وضعیت کم آبی در کشور باید از گیاهانی که نیاز کمتری به آب دارند استفاده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم ورود سازمان نظام مهندسی کشاورزی برای یافتن گیاهانی که برای رشد نیاز کمی به آب دارند تصریح کرد:  شهرداری استان قم نیز از توسعه فضای سبز حمایت می‌کند.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه اقتصاد روستا افزود:  سیر روند مهاجرت با توجه به تأمین امکانات باز هم صعودی بوده و برای جلوگیری از آن نیازمند تدابیر ویژه هستیم؛ ما از لحاظ بهره وری در صنعت و کشاورزی مشکلاتی داریم اما توسعه اقتصاد روستا شرایط را برای رسیدن به مرز خودکفایی مهیا می‌کند و لازم است این موضوع مورد توجه باشد.

موانع سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی رفع شود

لاریجانی همچنین در دیدار با رئیس شورای شهر استان قم با اشاره به اینکه تاکنون شیعیان بسیاری برای سرمایه‌گذاری در استان قم ابراز تمایل کردند، اظهار داشت: پیچ و خم‌های اداری سبب انصراف بسیاری از آن‌ها شده و برخی نیز در سایر شهر‌ها از قبیل شیراز و مشهد اقدام به سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه باید شرایط به نحوی باشد که بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی و شهری شریک شوند، تصریح کرد: بودجه شهرداری قم را برای سال آینده بالا‌تر از 1000 میلیارد تومان در نظر بگیرید چرا که می‌توان با عرضه اوراق مشارکت منابع مورد نیاز را تعیین کرد.

وی با اشاره به اینکه با ایجاد پول، تولید و ساخت و ساز توسعه پیدا می‌کند عنوان کرد: ما هم برای شهرداری‌ها در بودجه سال آینده فروش اوراق مشارکت را در نظر گرفته‌ایم؛ به عقیده من نیاز است که دست خود را در مسائل مالی باز بگذاریم و اکنون با ضمانت‌هایی از قبیل زمین اجازه فروش اوراق مشارکت برای شهرداری‌ها صادر می‌شود.

لاریجانی با تاکید بر تعیین محدوده برای استان قم گفت: رینگ فضای سبز قم از بی‌قواره بزرگ شدن شهر جلوگیری خواهد کرد علاوه بر این در لطافت هوا و تعیین محدوده شهر نیز تاثیرگذار است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به آبیاری قطره‌ای و استفاده بهینه از منابع آبی فضای سبز استان قم توجه کنیم، خاطرنشان کرد: باید با یک پول مناسب این طرح هر چه زود‌تر تکمیل شود زمانی تلاش می‌کنیم که برای ساخت مترو استان قم بودجه‌ای در نظر گرفته شود.

همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی امروز صبح در مراسم جشن وحدت در سایه میلاد رحمت و فارغ‌التحصیلی جمعی از دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب، شرکت می‌کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.