مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: امسال برای ۷.۹ میلیون نفر دفترچه بیمه سلامت ایران صادر شد.

صدوردفترچه بیمه سلامت ۷.۹ میلیون نفر/تامین ۹۵ درصد هزینه درمان معتادان

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از مهر، انوشیروان محسنی بندپی بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران استان بوشهر گفت: یکی از دغدغه های اصلی مردم همیشه در حوزه سلامت بوده و همیشه سعی کرده اند برای ارتقا و حفظ سلامتی از تکنیک‌ها و تجهیزانی برخوردار شوند تا نسبت به این موهبت الهی دسترسی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه به رغم همه پیروزی‌های ما در حوزه سلامت در سال های گذشته چالش‌های عمده ای در این بخش داشته ایم، افزود: بالابودن هزینه سلامت که از جیب مردم پرداخت می شد، کم محتوا بودن دفترچه های درمانی و عدم شمولیت بسته های پایه در دفترچه های بیمه مهم ترین این چالش ها بودند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران اظهار داشت: بررسی های سال ۱۳۸۵ در کشور نشان داد که حدودا پنج درصد جامعه روستایی و سه درصد جمعیت شهری دچار هزینه‌های فلاکت بار در حوزه سلامت بودند و برای خرید لوازم مورد نیاز سلامتیشان، به فروش لوازم زندگی شان روی آورده بودند.

محسنی بندپی ادامه داد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و نگاه سلامت محورانه دکتر روحانی، شرایط نسبتا مطلوبی در حوزه سلامت در جامعه مطرح شد.

وی افزود: وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی از سوی دولت مکلف شد از طریق سازمان بیمه سلامت، همه کسانی را که در کشور هستند ولی فاقد پوشش بیمه هستند، زیر چتر بیمه قرار دهد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: افرادی که جدیدا برای دفترچه بیمه ثبت نام کرده اند، اغلب از حاشیه کلان شهرها و استان های محروم یا کم برخوردار هستند.

برای ۴۱ هزار نفر از بوشهری ها دفترچه صادر شده است

محسنی بندپی ادامه داد: در استان های تهران، خراسان رضوی و آذربایجان غربی به ترتیب یک میلیون و ۲۰۰هزار، ۸۰۰هزار و ۵۰۰هزار نفر برای دفترچه ثبت نام کرده اند که در این بین سهم استان بوشهر  بالغ بر ۵۰ هزار نفر بوده و برای ۴۱ هزار نفر از بوشهری ها دفترچه صادر شده است.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت در حوزه درمان ناباروری طیف گسترده ای را به خود اختصاص داده است، اضافه کرد: با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد داورهای حوزه ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت را از ۱۰ قلم در سال ۱۳۹۲ به ۴۰ قلم در سال ۱۳۹۳ رسانده ایم تا داروهایی که اثربخشی بیشتری دارند با قیمت مناسبتر در اختیار زوجین نابارور قرار بگیرد.

این مقام مسئول با اشاره به عقد قرارداد با مراکز تخصصی ناباروری در کشور افزود: زمان مراحل تشخیص و تایید مشکلات همسران نابارور را به حداقل رساندیم که به این ترتیب میزان زوجین ناباروری که در بین این ۸میلیون نفردفترچه دار هستند و از خدمات درمانی ناباروری تحت بیمه سلامت استفاده می کنند، به دو تا سه برابر افزایش یافت.

محسنی بندپی افزود: در این طرح ۲.۵ تا سه میلیون زوج نابارور از خدمات بیمه سلامت بهره مند می شوند.

۷۰۰ داروی بیماران خاص و صعب العلاج در تعهد بیمه قرار گرفت

وی میزان مراجعه دفترچه داران بیمه سلامت نسبت به افرادی که از قبل بیمه داشته اند را دو برابر اعلام کرد و بیان داشت: ارتقای کیفیت دفترچه بیمه یکی دیگر از اهداف این سازمان بوده چرا که قبلا خریداری برای ارائه خدمت به صاحبان دفترچه های بیمه قبل وجود نداشت و عده ای برای تامین پول خدمات درمانی خود مجبور به فروش اموال و لوازم منزلشان بودند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران اضافه کرد: با اجرای سیاست های دولت و همکاری خوب بین سازمان بیمه سلامت و وزارت بهداشت، هیچ محدودیتی برای دریافت دفترچه بیمه در کشور وجود ندارد بلکه داشتن دفترچه بیمه برای همه اجباری شده که برای صدور برخی گواهینامه ها، ارائه بیمه دفترچه درمانی توسط افراد، الزامی است.

محسنی بند پی گفت: ۷۰۰ داروی صعب العلاج بیماران خاص و ۴۰ قلم داروی ناباروری مورد حمایت سازمان های بیمه گر پایه قرار گرفته است ضمن اینکه برای نخستین بار ۲۰خدمت دندانپزشکی برای افراد زیر ۱۴ سال تحت پوشش بیمه قرا گرفته و  ۷۰درصد تعرفه های دولتی آن پرداخت می شود.

۹۵ درصد هزینه ویزیت و داروی درمان اعتیاد معتادان در تعهد بیمه آمده است

وی ادامه داد: ۹۵ درصد هزینه ویزیت و داروی درمان اعتیاد معتادان در تعهد بیمه آمده است و در بخش سم زدایی آنان در مرحله نخست، ۷۵درصد، در مرحله دوم ۵۰درصد، در مرحله سوم ۲۵ درصد توسط بیمه پرداخت می شود اما برای سم زدایی معتادان در مرحله چهارم بیمه پولی پرداخت نمی کند.

این مسئول اظهار داشت: در طرح نظام سلامت، بیمه شده روستایی شامل عشایر و روستاهای زیر ۲۰هزار نفر جمعیت، سه درصد و بیمه شده شهری ۶درصد هزینه درمان را پرداخت می کند.

محسنی بندپی ادامه داد: سرانه روستایی ۲۲ میلیون نفری از ۲۶هزار تومان در سال گذشته به ۹۶ هزار تومان در سال جاری افزایش یافته است و در این طرح پزشک نباید منطقه خدمتش را ترک کند.

رشد ۱۲۰ درصدی خدمات بیمه‌ای و درمانی

وی اضافه کرد: از میان ۵۲۰ هزار نفر روستایی استان بوشهر، ۳۲۰ هزار نفر از آنان از سرانه سطح یک برخوردارند و اگر بیمه شده روستایی برای درمان به شهر مراجعه کند، هزینه هتلینگی که بیمه برای او پرداخت می کند افزوده شده است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، رشد خدمات بیمه ای و درمانی را ۱۲۰ درصد اعلام کرد و افزود: سعی کردیم در حوزه های مختلف شرایط درمان بیماران را آسان تر کنیم و انتظار داریم نقش وکیل بیمه شدگان را ایفا کنیم.

وی بیان کرد: از تاریخ یک اردیبهشت ۱۳۹۳ تا تاریخ ۱۵ دی ماه، هشت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند که از این تعداد برای  ۷ میلیون و ۹۰۰هزار نفر دفترچه صادر شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.