نماینده ولی فقیه در استان‌های خراسان گفت: امروز شاهد هستیم که راه دولت‌ها و ملت‌ها در غرب از یکدیگر جدا شده است.

راه دولت‌ها و ملت‌ها در غرب از یکدیگر جدا شده است

 آیت‌الله واعظ طبسی در مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه خراسان در تالار اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی اظهار داشت: حوزه علمیه از مراکزی است که پرداختن به مسائل علمی در دستور کار آن و هسته و فلسفه وجودی آن است.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: علاوه بر مسائل علمی، قطعا مسائل اسلامی نیز در دستور کار حوزه علمیه قرار دارد و از این نظر هیچ نهاد و سازمان دیگری همتای حوزه علمیه نیست و نمی‌تواند مدعی این مسئولیت خطیر باشد.

آیت الله واعظ طبسی با اشاره به اینکه تربیت نفس مهمترین وظیفه‌ای است که طلاب حوزه علمیه باید دنبال کنند اظهار داشت: طلاب حوزه علمیه باید علاوه بر درس و مباحثه، برای زندگی خود نیز برنامه ریزی بلندمدت داشته باشند.

وی افزود: ورزش و تفریح برای طلاب به اندازه مباحثه اهمیت دارد، از مباحثه علمی به هیچ وجه فراموش نکنید زیرا از طریق این مباحثات است که طلاب می‌توانند در مباحث دینی صاحبنظر شوند.

نماینده ولی فقیه در استان‌های خراسان گفت: امروز شما طلاب و بزرگواران ملبس به لباس روحانیت می‌شوید و باید عنوان کرد که در بهترین زمان و مکان و دوره زندگی خود این تصمیم را گرفته‌اید البته به یاد داشته باشید که این لباس نیست که برای شما توفیقات را به همراه می‌آورد اما این لباس در نزد مردم تکریم و احترام بسیار زیادی دارد.

آیت الله واعظ طبسی تصریح کرد: مدیریت فضای مالی یکی از مسائلی است که باید در دستور کار مدیران حوزه علمیه قرار بگیرد زیرا شهریه‌ای که در اختیار طلاب قرار می‌گیرد در حدی نیست که زندگی را تامین کند و باید به این مسئله توجه داشت.

عضو مجلس خبرگان  با اشاره به اهمیت ساده زیستی در زندگی طلاب گفت: مقام معظم رهبری در این زمینه یک الگو و نمونه کامل هستند زیرا در اوج ساده زیستی هستند و بسیار با استعداد و با مطالعه هستند و این خصوصیات را از زمانی که بنده افتخار آشنایی و برادری پیدا کرده‌ام را به یاد دارم.

آیت الله واعظ طبسی با اشاره به اینکه طلاب به فراگیری فقه می‌پردازند افزود: فقه در بین سایر علوم انسانی ارجح است و در واقع مبنایی برای رسیدن و نیل به احکام الهی است که البته خود دارای علوم مقدماتی نیز است.

وی تاکید کرد: در میان علوم انسانی هیچ علمی همپای فقه زمینه تکامل انسان را فراهم نمی‌کند.

آیت الله واعظ طبسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه راه دولت و ملت در بسیاری از کشورهای غربی از یکدیگر جدا شده است بیان کرد: حکام و سردمداران این کشورها به هیچ چیز جز منافع خود نمی‌اندیشند و به همین دلیل شاهد هستیم که ملت‌ها راه خود را از سردمدارانشان جدا کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن از روحیه مردمی که فشارها و تحریم‌ها را بر آنها وارد می‌کند آگاه نیست افزود: این ملت با تکیه بر عزت خود، استقلال کسب کرده‌اند و با تکیه بر ایمان الهی و نصرت و اعتقاد به پیامبر خاتم همه فشارها را تحمل می‌کنند.

آیت الله واعظ طبسی خاطرنشان کرد: همین خصوصیات سبب شده تا یک روزنامه اسرائیلی اقرار کند که دستگاه اطلاعاتی این رژیم دانشمندان ایرانی را ترور کرده است زیرا آنها تاب و توان مشاهده پیشرفت‌های کشور را در سایه این استقلال ندارند.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به اینکه امروز آتش فتنه داعش دامن غرب را فرا گرفته است اظهار داشت: آنها به دنبال این بودند که از طریق داعش چهره‌ و نسخه‌ای مخدوش از اسلام را ارائه دهند اما موفق نشدند و امروز آتش این فتنه دامن خودشان را گرفته است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.