وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی کشور گفت: آن نوع موسیقی که ما را با عرفان آشنا می کندو به آدمی نشاط می بخشد و مملو از آثار شاعران بزرگ وگرانقدر کشور است موردتایید همه است وکسی نمی تواند به آن خدشه بزند.

کسی نمی تواند به موسیقی گرانقدر کشور خدشه وارد کند

علی جنتی در حاشیه سفر به استان البرز در گفتگو با مهر، درباره وضعیت نظارت بر موسیقی گفت: وزارت ارشاد نظارت های دقیقی بر آثار فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف دارد و آثار این حوزه پیگیری می شود که موسیقی نیز از آن جمله است.

وی با اشاره به اینکه رهبری در طول دهه های گذشته در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری فرمایشاتی داشته اند، افزود: در زمینه موسیقی رهبری از مراجعی هستند که بیشترین مباحث فقهی داشته اند و در درس خارج از فقه در موارد متعدد به این موضوع پرداخته اند.

وزیر ارشاد با بیان اینکه ایشان در درس خارج از فقه بیش از 70 جلسه در این خصوص صحبت کرده اند، افزود: نظر فقهی رهبری رد آن نوع موسیقی است که لهوی باشد و انسان را از راه خدا دور کند.

جنتی گفت: آن نوع موسیقی که ما را با عرفان آشنا می کند و به آدمی نشاط می بخشد و مملو از آثار شاعران بزرگ و گرانقدر کشور است مورد تایید همه است و کسی نمی تواند به آن خدشه ای وارد کند.

وی تاکید کرد: وزارت ارشاد از اجرای موسیقی مبتذل و هر نوع فعالیت فرهنگی و هنری سخیف جلوگیری می کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.