گروه میهن - همزمان با 17 ربیع‌الاول، سالروز میلاد خجسته و مبارک سید اوصیاء حضرت محمد مصطفی(ص) و صادق آل محمد(ص) میلیونها نفر از دلباختگان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) در سراسر ایران اسلامی این عید فرخنده را جشن گرفتند.

جهان به نور پیامبر رحمت و صادق آل محمد(ص) روشن شد

عیدعاشقان ولایت در مشهدالرضا

مراسم جشن سالروز میلاد مبارک نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) در مشهد مقدس نیز با حضور آیت ا... واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی، علما و طلاب حوزه های علمیه و جمعی از مسؤولان آستان قدس رضوی حضور داشتند، استاد شفق از شاعران آیینی به شعرخوانی در وصف رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) پرداخت.

مدیحه سرایی ماهرخسار و ذوقیان از دیگر برنامه های این مراسم بود که صبح دیروز در تالار اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی برگزار شد.

همزمان با شب و روز میلاد نبی مکرم اسلام(ص) و صادق آل محمد(ص)، حرم مطهر حضرت رضا(ع) مملو از  زائرانی بود که از راه دور و نزدیک به این آستان ملکوتی مشرف شده بودند تا این ایام خجسته و فرخنده را به محضر حضرت رضا(ع) تبریک عرض کنند.

افزون بر خیل زائرانی که از اقصی نقاط ایران اسلامی برای تبریک این عید به پیشگاه امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) مشرف شده بودند، هزاران زائر عرب زبان از کشورهای عراق، عربستان، بحرین، لبنان و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس و زائران اردو زبانی از کشورهای پاکستان و هندوستان نیز به حرم مطهر رضوی مشرف شدند و این عید را به ولی‌نعمتمان حضرت رضا(ع) تبریک گفتند.

به همین مناسبت ویژه برنامه جشنی از سوی آستان قدس رضوی برای عموم زائران در رواق امام خمینی(ره) پس از اقامه نماز مغرب و عشا برگزار شد.

 

 ربیع‌الاول؛ ماه رسالت و وحدت

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، در ویژه برنامه شب میلاد حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) در جمع عموم زائران حرم مطهر رضوی گفت: ماه ربیع‌الاول، ماه رسالت، وحدت، امامت و عزت و اقتدار اسلام و امت مسلمان است.

آیت‌ا... اختری با بیان اینکه آیات فراوانی در شأن پیامبر خاتم حضرت محمد مصطفی(ص) نازل شده است، بیان کرد: خدای متعال ایشان را به عنوان الگو و اسوه حسنه برای بشریت قرار داده است بنابراین مسلمانان باید از سیره و سنت ایشان تبعیت کنند.

اختری اظهار داشت: حضرت محمد(ص)، پیامبر رحمه للعالمین است و سنت ایشان شامل محبت، عطوفت، انسانیت، صداقت، خوش خلقی و سایر مکارم اخلاقی است.

 

 وحدت؛ ضرورت جامعه اسلامی

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به این مطلب که خداوند متعال مومنان را برادر یکدیگر معرفی می‌کند، افزود: وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان لازمه و ضرورت جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه شکوهمندی اسلام در سایه وحدت حاصل می‌شود، خاطرنشان کرد: وحدت جامعه اسلامی یکی از آرمانهای رسول اکرم(ص) و دیگر انبیا و ائمه هدی(ع) است.

این سخنران حرم مطهر رضوی ابراز داشت: با تولد حضرت محمد(ص) در عالم تحول عظیمی به وجود آمد. ایشان با جهالت و سنتهای باطل مبارزه و سنت الهی را پایه گذاری کردند.

به گفته اختری، موج اسلامی که در دنیا شکل گرفته به برکت وجود حضرت محمد(ص) است. امروز در دورترین نقاط دنیا، اسلام مطرح است و مسلمانان زندگی می کنند.

 

 امام صادق(ع)؛ احیاگر علوم اسلامی

وی در ادامه امام صادق(ع) را رئیس مکتب تشیع خواند و افزود: امام صادق(ع) احیاگر فقه و علوم اسلامی بودند. ایشان مکتب اسلامی را پایه‌گذاری کردند و علوم الهی، نبوی و دیگر ائمه‌اطهار(ع) را ترویج دادند و شاگردانی بی نظیر هم تربیت کردند.

این کارشناس مذهبی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: تاریخ گواه آن است که در زمان امام صادق(ع) علوم به 500 شعبه گسترش یافت که عقاید، فقه، شیمی ، علوم حدیث، تفسیر و... برخی از این علوم است.

در ادامه این مراسم مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) به مدیحه سرایی و مولودی‌خوانی پرداختند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.