گروه سیاسی- سید مصطفی حسینی راد: شبی که آسمان با همه ستارگانش به میهمانی زمین آمده بود و همه جا چراغانِ جشن میلاد پیامبر خاتم، حضرت محمد مصطفی(ص) و سلاله پاکش، بنیانگذار مکتب تشیع، امام جعفر صادق(ع) بود، ...

امروز شاهد مدیریت جهانی یک فقیه جامع الشرایط هستیم

حرم مطهر رضوی، میزبان طلاب جوانی بود که آمده بودند بهترین لحظات عمرشان را در بهترین مکانها سپری کنند و با برگزاری مراسم عمامه گذاری، رسماً لباس سربازی حضرت صاحب الزمان (عج) را بر تن نمایند. در این مراسم باشکوه و معنوی، 50 نفر از طلاب حوزه علمیه خراسان به دست آیت ا... واعظ طبسی به لباس روحانیت ملبس شدند.

 

 خودشناسی، مقدمه خداشناسی

آیت ا... واعظ طبسی در این مراسم در سخنانی، ورود به حوزه علمیه و پرداختن به مسایل حوزوی را امری هم سهل و هم دشوار دانست و گفت: حوزه، استثنایی ترین مرکز و سازمانی است که جای اصلی تحقیق و پژوهش در زمینه مسایل اسلامی است. ما با تحقیق و پژوهش به وسیله یک مجموعه علمی و فکری که سابقه حوزوی دارد، مخالف نیستیم، اما جای تحقیق و پژوهش در زمینه احکام الهی و تبیین مبانی دینی، حوزه های علمیه است.نماینده ولی فقیه و مدیر عالی حوزه علمیه خراسان تأکید کرد: یکی از مقدمات اصلی برای تعلیم و تعلم فقه، «معرفت نفس» است که خود در حوزه علم کلام قرار می گیرد. انسان اگر خود و خصوصیات خود را شناخت، زمینه برای آشنایی با آفریدگار جهان نیز برایش فراهم می شود.

وی با بیان اینکه انسان می تواند موجودی بسیار قوی، قدرتمند و در برابر فشارهای سیاسی و اجتماعی مقاوم باشد، گفت: همین انسان ممکن است تحمل هیچ سختی و دشواری را نداشته باشد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: انسان اگر نفس خود را تربیت کرده و اهل مقاومت و پایداری باشد، می تواند در برابر همه قدرتهای شیطانی معاند، مزاحم و معارض اسلام بایستد و پرچم آزادی، استقلال و اسلام خواهی را به اهتزاز در آورد.

 قدرت بالای مدیریت فقیه جامع الشرایط

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز شاهدیم که یک فقیه و مجتهد جامع الشرایط، نه تنها مدیریت جمهوری اسلامی که مدیریت جهان اسلام و حتی دنیای کفر را بر عهده دارند و آن چنان این مدیریت قوی است که هرگز کسی تصور نمی کرد یک فقیه، روحانی و عالم دینی از چنین قدرتی برخوردار باشد. چه انسانهایی که با تدبیر، هدایت و اشاره ایشان به مقامهای بلند علمی رسیده اند و توانسته اند در علم و صنعت گوی سبقت را از غرب ربوده و حرف اول را بزنند.

آیت ا... واعظ طبسی با اشاره به اعتراف صریح یک روزنامه معروف اسراییلی به ترور دانشمندان هسته ای توسط موساد، اظهار داشت: صهیونیستها و آمریکایی ها به این دلیل که نمی توانستند قدرت جمهوری اسلامی ایران و پیشرفت نسل جوان و آینده ساز دنیای امروز را تحمل کنند، تربیت شدگان به دست یک فقیه، روحانی و عالم مسلط به نفس را به شهادت رساندند.

نماینده ولی فقیه در خراسان گفت: از زمانی که بنده با شخصیت بزرگ، ممتاز و برجسته مقام معظم رهبری آشنا شدم و افتخار دوستی و برادری‌ ایشان را پیدا کردم، ایشان را با خصوصیات زندگی بسیار ساده، استعداد فوق العاده بالا و اهل مطالعه، کار و تلاش، فکر و ابتکار شناختم.

 

 سردمداران آمریکایی و اروپایی در حال سقوط

آیت ا... واعظ طبسی با اشاره به اینکه انسان می تواند با فراموش کردن ابعاد الهی خود، آن قدر از خصوصیات انسانی دور شود که به صورت بهائم درآید، گفت: امروز سردمداران آمریکایی و برخی کشورهای اروپایی را از نظر خصوصیات انسانی بسیار فروافتاده می بینیم، هرچند بحث ملتهای آنها جداست.

وی افزود: افرادی که امروز در آمریکا و اروپا با مذاکرات مخالفت می کنند و با تحریم بر جمهوری اسلامی فشار می آورند، غافل از این هستند که ملت عزیز و مستقل ما این عزت و استقلال را همواره نگه خواهد داشت و با قدرت ایمان و اعتقاد به خدا، رسول خدا(ص) و خاندان عصمت و طهارت(ع)، همه فشارها را تحمل خواهد کرد؛ همچنان که تحمل کرده است.

آیت ا... واعظ طبسی خاطرنشان کرد: البته دستگاه های اداره کشور برای آسایش و رفاه مردم کار می کنند و ملت ما نیز ملتی بزرگ، غیرتمند، علاقه مند به استقلال و خودکفایی است که تا امروز تلاشهای دشمنان اسلام را ناکام گذاشته است.

 

 لباس حوزه، مسؤولیت دارد

مدیر عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه خطاب به طلاب جوان حاضر در مراسم عمامه گذاری گفت: لباس در توفیقات تحصیلی بی تأثیر نیست. این لباس حتی در کارهای نفسانی، عبادات و توسلات، تهجد و ایجاد ارتباط قوی با اهل بیت(ع) نیز بی تأثیر نیست.

آیت ا... واعظ طبسی با اشاره به اینکه این لباس در نوع نگاه مردم به یک روحانی نقش زیادی دارد، گفت: تکریم و احترام گذاشتن مردم، تکلیف ما را سنگین می کند. از این رو اولین کار ما باید خودسازی، تربیت و تسلط بر نفس و خواسته های نفسانی باشد.

آیت ا... واعظ طبسی در ادامه به اهمیت مقوله فقه در میان علوم حوزوی پرداخت و اظهار داشت: فقه پایه و اساس رسیدن به احکام الهی و در میان علوم حوزوی مقدم است.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه فقه در بین علوم حوزوی خاطرنشان کرد: مقدماتی مانند ادبیات عرب، منطق، اصول، کلام و فلسفه هم ضروری است، اما این را بدانید که هیچ چیز مانند فقه و علوم اسلامی شما را به رشد، پیشرفت، تعالی و حتی موقعیتهای اجتماعی نزدیک نمی کند.

 

 داعش و طالبان الفبای اسلام را نمی دانند

نماینده ولی فقیه در خراسان با تأکید بر اینکه طلاب جوان باید قدرت برطرف کردن شبهات مطرح از سوی دشمن را به دست آورند، گفت: داعش، طالبان، فرقه هایی مانند القاعده و کسانی که امروز ادعای خلافت مسلمانان را دارند، واقعا الفبای اسلام را نمی دانند.

آیت ا... واعظ طبسی افزود: متأسفانه برخی دولتهای منطقه با پول نفت که سرمایه ملی است، این افراد را تربیت کردند و خواستند به این وسیله چهره اسلام را مخدوش کنند، اما خوشبختانه نتوانستند به اهدافشان برسند و آنها امروز در دنیای اسلام و کشورهای اروپایی که حامیشان بودند، بدنام هستند.

وی با اشاره به اتفاقات چند روز گذشته در پاریس، اظهار داشت: به لطف خداوند آتش این فتنه بزرگ با تدبیر رهبری انقلاب اسلامی در منطقه به خوبی برطرف شد و امروز دامن خودشان را گرفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.