قدس آنلاین–ایلام: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دره شهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 300 هزار نوبت سرواکسیناسیون احشام توسط بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی دره شهر صورت گرفته است.

انجام بیش از 300 هزار نوبت سرواکسیناسیون احشام در دره شهر

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، سعید مقصودی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بر ذبح 573 هزار و 950 قطعه مرغ در کشتارگاه طیور شهرستان دره شهر نظارت شرعی و بهداشتی صورت گرفته است، اظهارداشت: این تعداد مرغ به وزن 1 میلیون و 126  هزار و 618  کیلوگرم پس از کشتار روانه بازار شده که از این تعداد بیش از 14 هزار قطعه مرغ به وزن 10 هزارو 859 کیلوگرم ضبط و معدوم سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات واکسیناسیون بمنظور پیشگیری از شیوع بیماری های واگیردار و مشترک انسان و دام از مهمتریتن اقدامات این نهاد بوده است، افزود: در همین راستا 196 هزار و 280 نوبت سر واکسیناسیون توسط کارکنان شبکه دامپزشکی شهرستان دره شهر و بیش از 120 هزار نوبت سرواکسیناسیون توسط بخش خصوصی صورت گرفته است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دره شهر بیماری های شاربن، تب برفکی گاو و گوساله و گوسفند و بز، آبله گوسفند و بز، PPR  گوسفند و بز، بروسلوز بره و بزغاله، بروسلوز گوساله و هاری را عمده بیماری های مشترک انسان و دام در طرح واکسیناسیون احشام عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: در راستای مبارزه با بیماری احشام بیش از 32 هزار نوبت سرسمپاشی دام و 77 هزار و 296 متر مربع جایگاه نگهداری دام سمپاشی گردیده است.

سعید مقصودی به نظارت شرعی و بهداشتی بر کشتار یک هزار و 370 رأس دام از ابتدای سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: در این نظارت ها بیش از 200 قطعه امعاء و احشاء احشام شامل کبد، ریه، کلیه، قلب و ... به وزن بیش از 113 کیلوگرم ناسالم ارزیابی و ضبط و معدوم گردیده و همچنین لاشه 6 رأس دام به وزن 414 کیلوگرم در کشتارگاه بطور کامل نیز معدوم و از ورود گوشت و فرآورده های ناسالم پروتئینی به بازار جلوگیری بعمل آمد.

وی بازدید از 5 هزار و 287 اماکن عرضه فرآورده های خام دامی در سطح شهرستان را از دیگر اقدامات این نهاد در شهرستان دره شهر عنوان کرد و یادآور شد: در این بازدیدها 881 کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی فاسد و غیر قابل مصرف از این مراکز ضبط و معدوم سازی شد و 2 متخلف بهداشتی نیز به مراجع قضایی معرفی گردیدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.