قدس آنلاین:مديركل سازمان بهزيستي خراسان شمالي گفت: پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي نه تنها هزينه اي به جامعه تحميل نمي كند بلكه سرمايه گذاري است.

پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي نوعی سرمايه گذاري است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد،رضا الله وردي در اختتاميه طرح كارزار رسانه اي پيشگيري از مصرف شيشه با بيان اين مطلب افزود: متأسفانه در سالهاي اخير مصرف مواد مخدر صنعتي بين جوانان در كشور به طور قابل توجهي شيوع يافته كه سبب شده نگرانی همه مسئولین و خانواده ها شده است .

وي با اشاره به اينكه شيوع مواد مخدر صنعتي سبب شده تا بسياري از افراد در معرض آسيب هاي اجتماعي قرار بگيرند اظهار داشت: در اين راستا سازمان بهزيستي که يكي از اهداف آن مبني بر آموزش و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي است اجراي طرح كارزار رسانه اي پيشگيري از مصرف شيشه را در سطح كشور به مرحله اجرا قرار داده است .

اين مسئول گفت: طرح كارزار رسانه اي پيشگيري از مصرف شيشه در خراسان شمالي از نهم تا نوزدهم ديماه به منظور اطلاع رساني و آگاهي به اقشار جامعه به ويژه گروه هدف 15 تا 35 سال در پيشگيري از مصرف مواد مخدر شيشه به مرحله اجرا شد  كه خوشبختانه نتايج بسیار خوبي نيز به دست آمده است .

وي تصريح كرد: پيشگيري از مصرف مواد مخدر به خصوص شيشه نبايد تنها در قالب يك طرح به آن اكتفا كرد بلكه بايد اين اطلاع رساني ها از طريق رسانه ها، نشريات، روزنامه ها، خبرگزاريها و دستگاه هاي اجرايي و سمن ها مردم نهاد به طور مداوم ادامه داشته باشد تا جامعه اي پاك و دور از هرگونه مواد مخدر داشته باشيم.

الله وردي با تاكيد براينكه دشمنان با استفاده از شيوع و ترويج مواد مخدر به عنوان بهترين سلاح سعي در تخريب جوانان دارند تصريح كرد: بايد جامعه را نسبت به اين اقدامات هوشيار ساخت و مي بايست تمام آحاد مردم حساسيت لازم در اين زمينه را داشته باشند.

مديركل سازمان بهزيستي خراسان شمالي با اشاره به اقدامات انجام شده از سوي اين سازمان در اجراي طرح كارزار رسانه اي پيشگيري از مصرف مواد مخدر شيشه گفت: در اين مدت بيش از 200 هزار تراكت، 10 هزار پوستر، 600 لوح فشرده بين مردم استان توزيع و 200 هزار پيامك، 50 دقيقه برنامه خبري مبني بر ارائه گزارشات و ... انجام شد.

وي در پايان سخنانش نقش رسانه ها اعم از هفته نامه ها، روزنامه ها، خبرگزاريها و صدا و سيماي استان را در انعكاس آگاهي ها و اطلاع رساني به عموم مردم در راستاي پيشگيري از مصرف مواد مخدر شيشه موثر دانست.

رئيس كل دادگستري خراسان شمالي نيز در اين مراسم با بيان اينكه نجات جامعه از فساد و تباهي در گرو اصلاح باورهاي غلط است افزود: بي حجابي ضررش از مواد مخدر بيشتر است چراكه روح و جان انسان را تضعيف مي كند و مواد مخدر نيز عفاف و حجاب را مكدر مي كند.

حجت الاسلام نورالله قدرتي اظهار داشت: مواد مخدر يكي از راه های سوق دادن جامعه به سمت بي عفتي است به طور مثال در استان افرادي وجود دارند كه براي تامين  مواد مخدر همسر و دختر خود را به فروش ميگذراند كه نگفتن اين مسائل خيانت است.

وي با اشاره به وجود هزار و 200 زنداني در زندان هاي استان گفت: از اين تعداد نزديك به 700 زنداني در رابطه با قاچاق مواد مخدر حبس شده اند يا به عبارتي 52 درصد زندانيان اين استان مربوط به مواد مخدر هستند.

اين مسئول با اشاره به اينكه بخشي از اين افراد به دليل فقر مالي گرفتار مواد مخدر شدند اضافه كرد: مسئولين براي خانواده هاي بي سرپرست چاره اي بينديشند تا زنان در اين خانواده ها مكان سالمي در جامعه براي كار داشته باشند.

همچنین در ادامه این مراسم ، ابراهیم قربانی ، دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه بحمدالله و با تلاش نستو و خستگی ناپذیر تمامی دستگاه های اجرایی و رسانه این طرح به نحو مطلوب در سطح استان برگزار شد افزود : اداره کل بهزیستی استان در این کارزار بسیار موفق و خوب عمل کرد و با تعامل صدا و سیما و دیگر رسانه ها موفق به برگزاری در خور توجه این طرح در سطح استان شد.

همچنین وی از ادامه روند این برنامه در طول سال خبر داد و این طرح را مختص یک زمان خاص ندانست .

گفتني است، در پايان اين مراسم با اهداي لوح تقدير و هديه از مشاركت و زحمات رسانه ها، هفته نامه ها، صدا و سيما و دستگاه هاي اجرايي در اجراي طرح كارزار رسانه اي پيشگيري از مصرف مواد مخدر شيشه قدرداني شد.

انتهای خبر/.

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.