وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همه مجوزهای مربوط به فعالیت های هنری شامل کنسرت، اجرای نمایش،پخش فیلم و صدور پروانه های مختلف به وسیله افراد کاردان و باتجربه صادر می شود و این وزارتخانه پای مجوزهای خود با قدرت ایستاده است.

جنتی: وزارت ارشاد پای مجوزهای خود ایستاده است
 

به گزارش ایرنا، «علی جنتی» سه شنبه در جمع هنرمندان و فرهیختگان استان بوشهر افزود: در چنین شرایطی نباید افراد دیگری خیلی مسلمان تر از ما شوند چون خود ما هم با دین، اسلام و حوزه آشنایی کامل داریم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از معیارها و ملاک های عمل ما فرمایش های رهبر معظم انقلاب است و براساس نظر ایشان عمل می کنیم در خصوص موسیقی از نظر رهبری آن نوع موسیقی حرام است که در آن لهو و از نظر محتوا فرد را از راه خدا دور کند این درحالی است که موسیقی اصیل ایرانی و به خصوص استان بوشهر برگرفته از اشعار نامداران ایرانی و با مفاهیم عرفانی عجین شده است.

جنتی اظهار کرد: ضمن احترام به دوستانی که احساس مسوولیت شرعی می کنند می گوییم همه این افراد با هر سلیقه ای که دارند با صبر و بردباری آمادگی تبادل نظر با آنان را داریم و روش های دیگر قابل پذیرش نیست.

وی اضافه کرد: علیرغم صرف هزینه های بالا در ساخت برخی فیلم های سینمایی متاسفانه بعضی از افراد مانع اکران آن می شوند.

جنتی درباره بیمه هنرمندان نیز گفت: صندوق حمایت از هنرمندان، روزنامه نگاران و نویسندگان وجود دارد ولی این صندوق از گذشته بیش از 400 میلیارد ریال بدهی دارد.

وی بیان کرد: در مرحله اول به دنبال پالایش افراد و در مرحله دوم در تلاش برای پرداخت بدهی این صندوق و تبدیل آن به بنگاه اقتصادی هستیم تا بتواند به اعضای خود وام پرداخت کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به شرایط خاص صندوق حمایت از هنرمندان، روزنامه نگاران و نویسندگان این صندوق تا رفع همه مشکلاتش اقدام به عضوگیری جدید نمی کند.

وی بیان کرد: با تشکیل معاونت قرآن و عترت در تلاشیم فعالیت قرآنی کشور را ساماندهی و با حل مشکل اعتباری این حوزه ها علاوه بر آموزش زمینه گسترش فرهنگ قرآنی را در کشور گسترش دهیم.

جنتی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تلاش برای کاهش روند صدور مجوزهای چاپ و نشر است و هم اکنون میانگین صدور این مجوزها به 22 روز رسیده است.

وی با اشاره به معافیت مالیاتی موسسات فرهنگی در کشور افزود: با توجه به حمایت دولت از برخی حوزه ها با پرداخت تسهیلات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیزدرتلاش برای گرفتن موافقت دولت در زمینه پرداخت تسهیلاتی در قالب وام به روزنامه نگاران و موسسات فرهنگی است.

جنتی با اشاره به نبود نگارخانه مناسب برای ارایه کارهای فرهنگی هنرمندان کشور گفت: با دستگاههای مختلفی از جمله وزارت نفت برای احداث مجتمع فرهنگی تفاهم نامه امضا شده است.

وی گفت:برگزاری جشنواره خلیج فارس نیاز به تعامل بین استان های بوشهر، هرمزگان و خوزستان داردکه همه فعالیت های هنری سالانه در یکی از این استان ها برگزار و باید بنیاد خلیج فارس تاسیس شود که همه کتاب ها، نوشته ها، آثار هنری و نقشه ها در این بنیاد جمع آوری شود.

وی گفت: در شرایطی که همسایگان ما درتلاش برای ستفاده ازنام های جعلی برای خلیج فارس هستند پرداختن و برگزاری هرچه باشکوهتر به این جشنواره ضروری است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لایحه ای در خصوص اینکه همه دستگاه ها مجازند یک درصد از بودجه خود را اختصاص به خرید آثار هنری بدهند داده که امیدواریم این لایحه به تصویب برسد.

وی با اشاره به نبود مجتمع فرهنگی مناسب در استان بوشهر بیان کرد: یکی از اساسی ترین کارهای این وزارتخانه در بوشهر پی گیری احداث ساخت مجتمع فرهنگی است که هم اکنون در حد کلنگ زنی باقی مانده و امیدواریم با اعتبارات سفر، استانی و کمک وزارتخانه بتوانیم فازهای مختلف این مجتمع فرهنگی را در دو سال به بهره برداری برسانیم.

وی با تاکید بر راه اندازی بانک اطلاعاتی کامل از اهالی فرهنگ و هنر در استان بوشهر گفت: با توجه به اهمیت بخش پژوهش باید از طریق پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات کارهای پژوهشی را پی گیری کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز گفت: با توجه به اینکه این استان طولانی ترین مرز دریایی را با خلیج فارس دارد برگزاری جشنواره ملی خلیج فارس در این استان حق مسلم مردم بوشهر است.

«حمیده ماحوزی» افزود: در سال فرهنگ، مرزداران خلیج فارس برای تقویت زیرساخت های فرهنگی استان که بسیار ضعیف و فرسوده است به همکاری و توجه مقام عالی وزارت نیاز دارند.

وی بیان کرد: ضعف زیرساخت های فرهنگی باعث شده که نتوانیم پاسخگوی اصحاب هنر و فرهنگ استان بوشهرباشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.