قدس آنلاین–ایلام: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: کلید اصلی کاهش آلودگی هوا، مشارکت مردمی و افزایش هماهنگی بین بخشی است.

مشاركت مردمي، كليد اصلي كاهش آلودگي هوا

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، غلامحسین کاظمی در نشست ستاد استانی روزملی هوای پاک با اشاره به اینکه «دوباره آسمان آبی» بعنوان شعار روز ملی هوای پاک در سال جاری برگزیده شده است، اظهارداشت: براساس مصوبه ستاد هوای پاک سازمان حفاظت محیط زیست کشور، کلیه برنامه های مربوطه روز دوشنبه 29دی ماه در راستای تحقق شعار روز ملی هوای پاک، همزمان با سراسر کشور دراستان ایلام برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه مشارکت مردمی در کاهش آلودگی هوا مؤثر و مهم است، افزود: نصب پلاکارد در ورودی و خروجی شهرها، برگزاری جلسه هم اندیشی با صاحبان صنایع، جلوگیری از فعالیت واحدهای آلاینده هوا، بازدید از وضعیت سیستم های گرمایشی در مجتمع های اداری، صنعتی، مسکونی و تجاری استان از مهمترین برنامه های اجرایی در این روز است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام سخنرانی مدیرکل و رؤسای ادارات شهرستانها قبل از خطبه های نماز جمعه را از دیگر برنامه های هفته هوای پاک در استان ایلام عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: بازدید از ایستگاه های سنجش گردوغبار در استان با حضور سازمان های مرتبط و بازدید از مراکز معاینه فنی خودرو از دیگر برنامه های روز هوای پاک در استان است که با همکاری سایر نهادها اجرا خواهد شد.

غلامحسین کاظمی نقش رسانه ها در داشتن هوای پاک را مهم ارزیابی و تأکید کرد: برای سالم سازی وداشتن هوای پاک نیازمند فرهنگ سازی هستیم و در این خصوص رسانه ها می توانند نقش بسیار ارزنده ای ایفا کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.