قدس آنلاین–ایلام: برای خدمت رسانی بهتر و ایجاد زیرساخت های مناسب در مرز بین المللی مهران، کلنگ احداث بزرگترین هتل غرب کشور در مرز مهران به زمین زده شد.

کلنگ زنی احداث بزرگترین هتل غرب کشور در مهران

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، رئیس سازمان حج و زیارت کشور در این آئین با بیان اینکه بیانات راهبردی مقام معظم رهبری و نظرات ایشان در حوزه عتبات عالیات در تحقق شعار مدیریت جهادی را در دستور کار قرار دادیم، گفت: با تاکیدات معظم له تکلیف شرعی بر ما شده و در بررسی ها به این نتیجه رسیدیم که باید زیرساخت ها را مهیا کنیم.

سعید اوحدی با اشاره به اینکه با حمایت های مسوولان استان ایلام و سرمایه گذاران این هتل در 4 مرحله که هر مرحله به وسعت پنج هکتار است، کلنگ زنی شد، اظهارداشت: فاز اول این مجتمع پذیرای یک هزار و 200 نفر و پس از تکمیل فاز چهارم این هتل پذیرای 5 هزار نفر خواهد بود.

وی به اعتبار 300 میلیارد ریالی این پروژه توسط بخش خصوصی اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: 20 درصد این پروژه توسط یک شرکت زیرمجموعه سازمان حج و زیارت انجام می شود.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور ابراز امیدواری کرد که فاز اول این مجموعه در اربعین سال آینده تکمیل شود، یادآور شد: این هتل دارای اتاق های چهارنفره، لابی، رستوران، درمانگاه، فروشگاه و مراکز خدماتی است.

استاندار ایلام نیز در آئین کلنگ زنی بزرگترین هتل غرب کشور با اشاره به اینکه تمام این اتفاقات بزرگ به برکت حماسه اربعین حسینی است که امسال در مهران رخ داد، گفت: خیرین و سرمایه گذارانی که برای احداث این هتل اقدام نمودند به برکت حضور مردم در مراسم اربعین است که مهران را برای احداث این هتل بزرگ انتخاب کرده اند.

محمدرضا مروارید با بیان اینکه تلاش های دوستان برای خلق حماسه اربعین حسینی(ع) در مهران در تاریخ ماندگار شد و این امکانات به برکت حضور میلیونی مردم در حال احداث است، اظهارداشت: انشاء الله زیرساخت های شهر و مرز مهران برای حضور گسترده تر مردم در سال آینده تکمیل خواهد شد .

گفتنی است در آئین کلنگ زنی بزرگترین هتل غرب کشور در مهران، رئیس سازمان حج و زیارت کشور، استاندار ایلام، امام جمعه مهران، فرماندار و جمعی از مسوولان این شهرستان حضور داشتند.

لازم به ذکر است در اربعین سال جاری بیش از یک میلیون نفر زائر از مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات سفر کرده و این مرز به دلیل امنیت بالای آن و همچنین نزدیکترین مرز زمینی کشور به کربلای معلی به یکی از کانون های تردد زوار عتبات عالیات تبدیل شده و علاوه بر این یکی از کانون های مهم صادرات کالا به کشور عراق نیز محسوب می شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.