قدس آنلاین-حسین زوارزاده: رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها از افزایش 10 درصدی حضور زوج‌های دانشجو در هجدهمین دوره طرح همسفر تا بهشت خبر داد.

افزایش 10 درصدی ازدواج دانشجویی در سال‌جاری

حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدیان در نشست خبری آغاز به‌کار هجدهمین طرح ملی همسفر تا بهشت که در مجتمع محبان امیرالمومنین(ع) مشهد برگزار شد اظهار کرد: سال گذشته میزبان 32 هزار زوج بودیم که تاکنون بیش از 36 هزار زوج برای این دوره ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه هزینه تمامی این سفرها توسط مقام معظم رهبری تقبل شده است تصریح کرد: فرهنگ‌سازی برای ازدواج و همچنین استفاده از فضای معنوی شهر مقدس مشهد از اهداف مهم برگزاری این دوره‌ها می‌باشد.

وی با تاکید بر امر مهم ازدواج‌های آگاهانه و پایدار متذکر شد: ازوداج‌های دانشجویی نیز در زمره همین‌گونه ازداوج‌ها می‌باشد که دارای پایداری بسیاری است.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها بابیان اینکه نخستین کاروان طرح همسفر تا بهشت از هفته آینده وارد مشهد خواهند شد ادامه داد: این طرح تا اردیبهشت ماه سال آینده ادامه خواهد داشت و شهر مشهد میزبان 18 کاروان قبل از عید و 16 کاروان بعد از ایام نوروز خواهد بود.

وی هر کاروان را دارای 650 زوج برشمرد و ابراز داشت:‌ هزینه ایاب و ذهاب زوج‌ها تا شهر مشهد بر عهده خودشان است و نهاد نمایندگی ولی‌فقیه هزینه اقامت، کلاسها و اقدامات فرهنگی آنها را برعهده خواهند داشت.

وی با اشاره به آمارهای نگران کننده طلاق در کشور گفت: با این حال جای خرسندی است که تنها دو درصد ازدواج‌های دانشجویی منجر به طلاق می‌شود اما محققان مربوطه ‌باید برای این موضوع و این آمار بسیار خوب تحقیق به عمل آورند.

محمدیان بحث آموزش را یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های کاهش نرخ طلاق دانست و اضافه کرد: در گذشته حلقه واسطین و خیرین ازدواج سبب افزایش این امر خیر بود که با توجه به شرایط فعلی جامعه این حلقه‌های مفقوده نیز مجدد این خلا را پر کرد.

وی استفاده از افراد با تجربه در امر ازدواج را چه در درون دانشگاه و بیرون دانشگاه مؤثر اعلام کرد و افزود: این موضوع در برخی دانشگاه‌ها انجام شده است اما هنوز در تمامی دانشگاه‌ها پایه‌گذاری نشده است.

وی با تکذیب وجود هرگونه مرکز همسریابی در دانشگاه‌های کشور اذعان کرد: در این زمینه هیچ مجوزی تاکنون صادر نشده است.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها با بیان اینکه برای بیش از 2 هزار زوج مشهدی نیز سفر شمال در نظر گرفته شده است اعلام کرد: توکل به خدا و توکل به ائمه اطهار(ع) یکی از راه‌های تسهیل در امر ازدواج است که تاکنون نیز زوج‌های جوان دانشجو این موضوع را ثابت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه نباید این مشکلات را آنقدر بزرگ کرد که آنها بترسند تاکید کرد: بیش از 300 هزار جوان از طریق این‌گونه ازدواج زندگی مشترک خود را آغاز کرده‌اند و آمار نیز این را ثابت کرده است.

وی با بیان اینکه بیش از 3 هزار و 400 زوج دارای مهریه ای 14 سکه به پایین بودند گفت:‌ برای امسال بیش از 13 هزار سهمیه عمره دانشجویی داریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.