قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، جزئیات راه اندازی سه پروژه جدید افزایش ظرفیت تولید بنزین با استاندارد یورو ۴ اتحادیه اروپا در کشور را تشریح کرد.


جزئیات راه‌اندازی ۳ طرح جدید بنزین سازی در ایران

شاهرخ خسروانی در گفتگو با مهر در تشریح جزئیات راه اندازی سه پروژه جدید افزایش ظرفیت تولید بنزین در پالایشگاه‌های کشور گفت: هم اکنون مراحل اجرایی، ساختمان و نصب یکی از مهمترین طرح‌های افزایش ظرفیت تولید بنزین کشور در پالایشگاه نفت اصفهان به پایان رسیده است.
 
قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اعلام اینکه در شرایط فعلی تامین کاتالیست واحد آیزومریزاسیون این مجتمع بنزین سازی در حال انجام است، تصریح کرد: به دلیل افزایش تحریم‌های بین‌المللی امکان خرید خارجی این کاتالیست بنزینی فراهم نشد.
 
این مقام مسئول با اشاره به طراحی و تولید کاتالیست بنزین سازی واحدهای آیزومریزاسیون توسط یک سازنده ایرانی، بیان کرد: با توجه به روند تولید این کاتالیست در داخل کشور، پیش بینی می‌شود تا اسفند ماه سال‌جاری امکان راه‌اندازی مجتمع بنزین سازی پالایشگاه نفت اصفهان فراهم شود.
 
وی همچنین از پیشرفت ۷۵ درصدی طرح ساخت پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس سخن گفت و بیان کرد: با توجه به پیشرفت اجرایی فاز اول این پالایشگاه میعانات گازی سال آینده با ظرفیت ۱۲۰ هزار بشکه در روز در مدار بهره برداری قرار می گیرد.
 
خسروانی در خصوص طرح بنزین سازی پالایشگاه نفت بندرعباس پیشرفت این طرح تولید بنزین و ارتقای کیفیت تولید فراورده های نفتی را بیش از ۹۰ درصد عنوان کرد و افزود: با تامین برخی از کالا و تجهیزات این طرح بنزین سازی توسط سازندگان داخلی و خارجی این پروژه سال اینده راه اندازی خواهد شد.
 
قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه با بهره برداری این سه طرح حدود ۱۰ میلیون لیتر به ظرفیت تولید بنزین کشور افزوده می شود، خاطرنشان کرد: در صورت راه‌اندازی کامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس این پالایشگاه به تنهایی ۳۶ میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو ۴ تولید خواهد کرد.
 
 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.