وزیر آموزش‌وپرورش و وزیرکشور در پیام مشترکی به مناسبت سالروز تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش‌وپرورش تاکید کردند:اجرای این قانون را با الگو قراردادن مدارس مشارکتی وحضور فعال نیکوکاران در ساخت مدارس به خصوص در مناطق مرزی خواستاریم.

پیام مشترک وزیر‌آموزش‌وپرورش و وزیر کشور به مناسبت سالروز تشکیل شوراهای آموزش‌وپرورش

 وزرای کشور وآموزش وپرورش به مناسبت سالروز تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش وپرورش پیام مشترکی صادر کردند.

دراین پیام با توجه به اهمیت شوراها در اداره امور کشور خطاب به رئیس و اعضای شوراهای آموزش وپرورش سراسر کشور آمده است: دولت تدبیر وامید با عنایت به جایگاه عالی «مردم سالاری دینی » در اداره امور کشور و همچنین نقش بی بدیل قدرت اجتماعی در تولید وتقویت اقتدار ملی، نشاط سیاسی، امید به آینده و التزام به اصول قانونی؛ پیوسته بر الگوی همکاری دستگاه های دولتی جهت هم افزایی توانمندی‌ها، حداکثری نمودن نتایج و کاهش هزینه‌ها تاکید داشته است به همین دلیل وزارت کشور و وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولیان اصلی دوحوزه مهم « مدیریت سیاست داخلی کشور » و «تربیت نسل جوان » نسبت به تقویت زمینه‌های همکاری اهتمام داشته‌اند .

متن کامل پیام عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و علی اصغر فانی وزیر آموزش وپرورش به مناسبت سالروز تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش وپرورش به شرح زیر است:

و شاورهم فی الامر فاذا عزمت فتوکل علی الله ( قرآن کریم /سوره مبارکه  آل عمران  بخشی از آیه شریف159)

در آغاز خداوند متعال را به پاس نعمت تأسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی شکر گفته و به محضر پیامبر خوبی‌ها و خاتم رسل حضرت محمد مصطفی(ص) و اهل بیت مطهر ایشان درود بیکران می‌فرستیم که آموزه راهبردی «مشورت و شورا» را به عنوان نظریه و سازوکاری مؤثر جهت استفاده از خرد جمعی دراداره امور و اصلاح جامعه برای ما تبیین و تشریح نمودند. نظریه‌ای که به همت معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای در عصر حاضر عملیاتی شده و برکات فزآینده‌ای در پی داشته که تاسیس شوراهای آموزش و پرورش از جمله مهم‌ترین آن‌هاست. این اقدام ارزنده و مجاهدت‌های خالصانه شما را گرامی داشته و از خداوند متعال توفیق روزافزونتان را جهت رشد و بالندگی شوراهای مزبور و خدمت‌رسانی به مردم شریف ایران خواستاریم.

دولت تدبیر و امید با عنایت به جایگاه عالی «مردم سالاری دینی» در اداره امور کشور و همچنین نقش بی بدیل قدرت اجتماعی در تولید و تقویت اقتدار ملی، نشاط سیاسی، امید به آینده و التزام به اصول قانونی؛ پیوسته بر الگوی همکاری دستگاه‌های دولتی جهت هم‌افزایی توان‌مندی‌ها، حداکثری نمودن نتایج وکاهش هزینه‌ها تأکید داشته است، به همین دلیل وزارت کشور و وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولیان اصلی دو حوزه مهم «مدیریت سیاست داخلی کشور» و «تربیت نسل جوان» نسبت به تقویت زمینه‌های همکاری اهتمام داشته‌اند.

اهمیت شوراهای آموزش و پرورش تا بدانجا است که در اولین ماده از تفاهم‌نامه‌ای که اخیراً به امضا رسید، مشارکت حداکثری دو وزارتخانه برای احیاء و توسعه حوزه عملکردی این شوراها، به‌عنوان هدف اصلی مورد توجه و تأکید قرار گرفته و در چندین موضوع بر ضرورت تقویت این شوراها تصریح گردیده است. اگرچه تصویب قانون شوراهای آموزش و پرورش توسط مجلس شورای اسلامی در بیست و ششم دی ماه سال 1372، گامی اساسی در زمینه استفاده از امکانات و ظرفیت‌های ملی برای تأمین اهداف راهبردی نظام در حوزه آموزش و پرورش به شمار می‌آید؛ اما به نظر می‌رسد این هدف مهم نیازمند میزان گسترده‌ای از همکاری می‌باشد که امید می‌رود از طریق تعامل فزآینده بین این دو وزارتخانه در آینده نزدیک حاصل آید.

به‌همین مناسبت هفته‌ بزرگداشت شوراهای آموزش و پرورش را گرامی داشته، و ضمن قدردانی از حضور شما فرهیختگان گرامی؛ اهتمام ویژه به حسن اجرای مواد 13، 16،17 و 18 قانون شوراها را با الگو قراردادن مدارس مشارکتی، حضور فعال نیکوکاران در ساخت و تجهیز مدارس، به خصوص در مناطق مرزی و محروم، جلب، همکاری همه جانبه رسانه های ملی و محلی، را در چارچوب «الگوی توسعه پایدار و متوازن منطقه ای» خواستاریم. مطمئنا در این راه طولانی و دشوار مساعدت‌های ویژه ائمه‌ی جمعه، استانداران، فرمانداران، بخشداران و همچنین همراهی اساتید، پژوهشگران و مجموعه نهادهای غیردولتی ضروری می‌باشد؛ که امید می‌رود به لطف الهی محقق شده و شاهد تشکیل منظم و مؤثر جلسات شورای آموزش و پروش استان، شهرستان و مناطق باشیم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.