قدس آنلاین - تبریز: امام جمعه تبریز با بیان اینکه موضوع حمله به نشریه شارلی ابدو بهانه ای جدید برای گسترش اسلام ستیزی دشمنان است، گفت: چاپ کاریکاتور پیامبر در نشریه با توزیع گسترده به 16 زبان دنیا و با تیراژ بالا اهانت به تمام مسلمانان جهان بوده و در حقیقت اعلان جنگ با مسلمانان جهان است.

چاپ کاریکاتور پیامبر در حقیقت اعلان جنگ با مسلمانان است/ مسلمانان قیام کنند

 

 

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به حرکت تروریستی حمله به دفتر نشریه در فرانسه اظهار داشت: تردیدی نیست حمله به دفتر نشریه کار تروریست‌های داعش بوده است  که از طرف تمام شخصیت‌ها و مسلمانان آگاه این حرکت تروریستی را محکوم کردند.

وی با بیان اینکه داعشی‌ها  اصلا مسلمانان نیستند و از اسلام خارج هستند، افزود: این تروریست‌ها بویی از اسلام نبرده و دست‌نشانده استکبار و آمریکا هستند و منتسب کردند آن به مسلمانان تهمت کذب است.

خطیب جمعه تبریز خاطرنشان کرد: حادثه تروریستی فرانسه را گروه تروریستی بوجود آورده که در دامن غرب پرورش یافته و با الهام و دستور غربی‌ها به ویژه آمریکایی‌ها در ترکیه آموزش و دوره می‌بینند. اهانت به مقدسات و کاریکاتور وجود مقدس اشرف مخلوقات حضرت خات‌ الانبیا یک کار زشت و غیرعاقلانه است.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه موضوع حمله به نشریه شارلی ابدو بهانه ای جدید برای گسترش اسلام ستیزی دشمنان است، افزود: این موضوع در تاریخ ریشه دارد و نمونه‌های آن را می‌توان در برافروختن جنگ‌های صلیبی و نشانه های آن را در حوادثی همچون 11 سپتامبر به وضوح مشاهده کرد.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: دشمنان اسلام بدانند نوری که اسلام در جهان ساطع است به هیچ وجه خاموش شدنی نیست و غرب و در راس آن آمریکا آرزوی اسلام زدایی را به گور خواهند برد.

آیت الله مجتهد شبستری گفت: البته تردیدی نیست که موضوع حمله به دفتر این نشریه و کشته و زخمی کردن چند نفر اقدامی تروریستی به شمار می‌رود و از طرف تمام شخصیت‌های داخلی و خارجی محکوم شده است.

وی با بیان اینکه جریان حمله به دفتر نشریه در پاریس را نیز خودشان انجام می‌دهند تا در حقیقت اسلام‌ستیزی را رواج دهند،‌ تصریح کرد: نور اسلام و انقلاب اسلامی در جهان خاموش‌شدنی نیست و آرزوی اسلام‌زدایی را غربی‌ها به گور خواهند برد.چاپ کاریکاتور پیامبر در نشریه با توزیع گسترده به 16 زبان دنیا و با تیراژ بالا اهانت به تمام مسلمانان جهان بوده و در حقیقت اعلان جنگ با مسلمانان جهان است.

خطیب جمعه تبریز از تمام مسلمانان جهان خواست علیه این اقدام اسلام ستیزی قیام کنند و  تصریح کرد: بار دیگر این اهانت‌های اسلام‌ستیزانه را محکوم کرده و مسلمانان مصصم هستند برای حمایت از اسلام، پیامبر  و قرآن کریم تا پای جان و آخرین قطره خون ایستادگی کنند.

امام جمعه تبریز به سفر رئیس‌جمهور ونزوئلا و دیدار وی با مقام عظمای ولایت اشاره کرد و گفت: این دیدار در حالی انجام گرفت که ایران و ونزوئلا از نظر سیاست خارجی هماهنگ هستند و هر دو مخالف استکبار و در دفاع از مظلومان جهان به ویژه ملت فلسطین تلاش می‌کنند و استکبارستیزی نقطه مشترک این دو کشور است.

وی کاهش عجیب قیمت نفت در یک مدت کوتاه را حرکتی سیاسی و غیر اقتصادی خواند و افزود: دشمنان مشترک ما از نفت به عنوان یک حربه سیاسی استفاده می‌کنند و قطعاً در کاهش شدید قیمت نفت نقش دارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با توجه به فرا رسیدن 27 دی، سالروز شهادت نواب صفوی، طهماسبی، برادران واحدی و ذوالقدر، نقش فداییان اسلام در پیروزی انقلاب اسلامی را بارز دانست و گفت: فداییان اسلام در عصر خفقان و ظلمت علم اسلام را برپا کرده و تا پای جان برای دفاع از ارزش‌های اسلامی ایستادگی کردند و در حقیقت جرقه انقلاب از آن زمان زده شد.

امام جمعه تبریز در ادامه به اقدامات اجرایی برای حل مشکل صدور سندهای مالکیت خانه‌های مردم میانه با عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: اغلب منازل مسکونی در شهر میانه فاقد سند بودند چون قسمت عمده اراضی این شهر در زمان طاغوت توسط برخی دستورات به صورت نامشروع به تصرف درآمده بود که بعد از انقلاب مصادره شده و در اختیار ستاد اجرای فرمان امام درآمد.

وی افزود: با عنایت ویژه مقام معظم رهبری حتی بدون دریافت یک ریال انتقال اسناد مالکیت 6 هزار عرصه واحد مسکونی که متعلق به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) بود با تشکیل 6 هزار پرونده مستقل به صورت رایگان به مالکان مردم انجام شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.