روز گذشته حساب های کاربری تعدادی از رسانه های آمریکایی در توئیتر از جمله "خبرگزاری یونایتد پرس" هک شد.

هک شدن حساب‌های رسانه‌های آمریکایی در توئیتر و انتشار اخبارهای دروغین

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه اسکای نیوز عربی، این شبکه گزارش داد که روز گذشته هکرها اقدام به هک کردن حساب های کاربری تعدادی از رسانه های آمریکایی به مدت کوتاهی در "توئیتر" کردند و از طریق این حساب ها شروع به انتشار اخبارهای دروغین مانند اعلام شروع جنگ جهانی سوم توسط پاپ و بمباران هواپیماهای آمریکایی توسط چین نمودند.

 
از جمله این رسانه ها خبرگزاری "یونایتد پرس اینترنشنال" بود که در زمان هک شدن حساب کاربری اش توئیتی منتشر کرد مبنی بر اینکه پاپ فرانسیس اعلام کرده است که جنگ جهانی سوم شروع شده است.
 
همچنین حساب کاربری روزنامه "نیویورک پست" نیز در زمان هک شدن توئیتی منتشر کرد که اعلام می‌کرد که موشک های چین ناو هواپیمابر"جرج واشنگتن" آمریکا را هدف قرار داده اند.
 
یک مسئول در پنتاگون پس از انتشار این خبر اعلام کرد که خبر منتشر شده مبنی بر درگیری مسلحانه آمریکا با چین خبر کذب و دروغ می‌باشد.
 
پس از بازگشت حساب های کاربری رسانه های آمریکایی، این رسانه ها اخبار ساختگی را از صفحه خود حذف نمودند و نیویورک پست نیز پس از آن اعلام کرد که حساب کاربری ما در توئیتر طی مدتی هک شده بود و ما درحال تحقیق درباره این مسأله هستیم.
 
از جمله خبرهای ساختگی که از سوی این هکرها منتشر شده بود این بود "جنت یلن" رئیس بانک مرکزی آمریکا خواهان برگزاری نشست فوق العاده برای تغییر میزان سود بانک ها شده و خبر دیگر ساختگی اعلام می کرد که رئیس "بانک آو آمریکا" خواهان آرامش شده و اطمینان داده است که اقدامی که بانک مرکزی آمریکا قصد انجام آن را دارد ،حساب های پس انداز را شامل نمی گردد.
 
گفتنی است، در دوسال گذشته حساب های کاربری بسیاری از رسانه ها در توئیتر هک شده‌اند؛ که از جمله آنها حساب های کاربری فرانس پرس و بی بی سی می‌باشد و این هفته نیز گروهی از هکرهای حامی "داعش" به حساب های کاربری فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده آمریکا(سنتکام) در توئیتر نفوذ کردند؛ اما پنتاگون اعلام کرد که هیچ نفوذی به هیچ شبکه اطلاعاتی حساس و یا کشف داده های محرمانه صورت نگرفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.