معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد گفت: پرونده روزنامه مردم امروز در اولین جلسه هیات نظارت بر مطبوعات رسیدگی می‌شود.

توضیحات انتظامی درباره پرونده «مردم امروز»
به گزارش  ایسنا، حسین انتظامی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: انجام حوزه وظایف نظارتی هیات نظارت بر مطبوعات معمولاً نیمی از زمان جلسات را به خود اختصاص می‌دهد. اداره کل مطبوعات داخلی، هفته پیش و حسب وظایف ذاتی خود به روزنامه «مردم امروز» بابت درج تصویر و تیتری که درباره نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» داشت، تذکر داد.

وی ادامه داد: البته منطقاً دستور کار جلسه هیات را دبیرخانه این هیات اعلام می‌کند امّا بدیهی است مواضع و مطالب رسانه‌های کشور و از جمله روزنامه «مردم امروز» درخصوص ماجرای نشریه فرانسوی در اولین جلسه هیات، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نماینده مدیران مسؤول در هیات نظارت بر مطبوعات افزود: این هیات در یک سال و نیم گذشته نسبت به مدّت مشابه در دوره‌های گذشته بیشترین جلسات را داشته است.

وی با اشاره به ترکیب هیات نظارت بر مطبوعات گفت: مطابق ماده 10 قانون مطبوعات ترکیب این هیات فرادستگاهی است زیرا نمایندگان سه قوه یعنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یک قاضی عالی‌رتبه به انتخاب ریاست قوه قضاییه و یکی از نمایندگان مجلس به انتخاب مجلس حضور دارند. به علاوه نمایندگانی از شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی مدیریت حوزه علمیه، یک استاد دانشگاه و نماینده مطبوعات نیز در این هیات حضور دارند.

وی افزود: یکی از کارویژه‌های این هیات، نظارت بر مطبوعات، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری است که تشویق، مذاکره، تذکر، اخطار، معرفی به دادگاه، پیشنهاد تغییر مدیر مسئول، توقیف و لغو پروانه از ابزار نظارتی آنها است و حسب مورد، با توجه به مواد قانونی مربوط از این ابزار استفاده می‌کنند.

انتظامی در پایان گفت: هیات نظارت بر مطبوعات از آزادی رسانه‌ها در چارچوب قانون استقبال می‌کند و خود را موظف به حفظ چارچوب‌های قانونی و بدون تبعیض می داند. رسانه‌ها نیز به «آزادی مسئولانه» باور دارند و باید به کمک همدیگر فضایی منزه و با نشاط ایجاد کنیم و آن را توسعه دهیم.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.