۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
کد خبر: 259771

دبیر هفتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر از سوی مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد.

دبیر جشنواره تجسمی فجر تعیین شد
به گزارش ایسنا، مجید ملانوروزی - مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی - در حکمی «مجتبی آقایی سربرزه» را به‌عنوان دبیر هفتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر منصوب کرد.

در حکم او آمده است: امیدوارم با تجربه و شناخت جامعی که از این رویداد بزرگ فرهنگی دارید و با مشارکت و همراهی هنرمندان عزیز کشور، انجمن‌ها و نهادهای هنری و همه ظرفیت‌های حوزه هنرهای تجسمی، هفتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر با کیفیت مطلوب و شایسته برگزار شود.

هفتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، مجسمه‌سازی، سفال، عکاسی، پوستر، کاریکاتور و تصویرسازی شامل برنامه‌های متنوع از سوی دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و تعدادی از انجمن‌ها و نهادهای هنری بهمن و اسفندماه برگزار می‌شود.

مجتبی آقایی

مجتبی آقایی، عکاس و پژوهشگر، دارای کارشناسی عکاسی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد مدیریت امور فرهنگی است و درجه یک هنری رشته عکاسی از شورای ارزشیابی هنرمندان کشور را دارد.

آقایی تا کنون سوابق حرفه‌ای، اجرایی و آموزشی متعددی در زمینه‌های هنری، مطبوعاتی، اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی داشته است. عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی و دانشگاه علم و فرهنگ با رتبه استادیاری، مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل تجسمی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رییس موزه امام علی (ع)، دبیر دوره‌های نهم تا دوازدهم جشنواره روابط عمومی‌های برتر کشور، دبیر دوره‌های یازدهم تا سیزدهم جشنواره مطبوعات، دبیر هفتمین تا دهمین دوسالانه ملی عکس ایران، بنیانگذار انجمن‌های عکاسان بحران و عکاسان صنعتی تبلیعاتی و عضو هیات موسس انجمن‌های عکاسان میراث فرهنگی و گردشگری ایران و انجمن عکاسی ایران و انجمن نخبگان روابط عمومی ایران است.

داوری و دبیری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های متعدد از سوابق اجرایی آقایی است. آقایی به‌عنوان یک عکاس مستند - اجتماعی فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده و علاوه بر برگزاری نمایشگاه‌های گوناگون در ایران و بیش از 15 کشور جهان جوایز متعددی را در جشنواره‌های ملی به‌دست آورده است.

آثار عکس مجتبی آقایی تا کنون در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی متعدد داخل و خارج از کشور به‌نمایش گذاشته شده و همچنین در کتاب‌هایی مانند « ایلام، سروی که ایستاد»، «خرمشهر حماسه مقاومت»، «شاهدان زمان»، «مجموعه 3 جلدی بام شکسته بم»، «مجموعه 2 جلدی تهران از دیروز تا امروز»، «نفت در گذر زمان»، «مجموعه 2 جلدی قم در حریم حرم»، «روستاهای تاریخی ایران»، «تهران تا انتها حضور» و «رویشی در سپیده» منتشر شده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.