رئیس اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر این که باید حاکمیت قانون در فعالیت‌های اقتصادی بوجود‌ آید گفت: آیا محیط فضای کسب و کار برای تمام مردم یکسان است و آیا لابی‌گری‌ها هنوز هم نقش موثری در فعالیت‌های اقتصادی دارند یا نه؟

بی قانونی و لابی‌گری هنوز مسئله اقتصاد ایران است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، غلامرضا شافعی امروز در همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان تهران با اشاره به اینکه باید چالش‌های سرمایه‌گذاری در ایران برطرف شود اظهار داشت: کارنامه کشور در طی سال‌های گذشته برای سرمایه‌گذاری خوب نبوده است چرا که با توجه به پتانسیل‌های بالای کشور نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌ها به نحو مناسبی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه دلایل فراوانی می‌تواند باعث بروز چالش در سرمایه‌گذاری در ایران شود، تصریح کرد: متاسفانه اقتصاد ایران در طول سال‌های گذشته به جای توجه به فرصت‌ها دچار نا اطمینانی شده که این موضوع در نهایت حجم سرمایه‌گذاری‌ها را کاهش داده است.

شافعی افزود: حتی کسانی که در گذشته اقدام به سرمایه‌گذاری در ایران کرده بودند هم اکنون از کرده خود پشیمان هستند زیرا محیط فعلی اقتصاد ایران نامناسب و غیرقابل پیش‌بینی است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه دولت تدبیر در موضوع برگشت اطمینان به فضای اقتصادی کشور تاکید بسیاری دارد گفت: در گذشته فاصله زیادی میان گفتار و عمل مسئولین وجود داشت اما خوشبختانه دولت یازدهم با تاکید بر حذف فاصله گفتار  و عمل‌ها خواستار رفع مشکلات فعالان اقتصادی کشور هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بخشی از سرمایه‌گذاران خارجی در حالت انتظار قرار دارند تصریح کرد: نباید بر خلاف واقعیت‌ها تصمیم‌گیری کنیم چرا که در نهایت به اهداف مناسبی دست پیدا خواهیم کرد.

شافعی با بیان اینکه در شرایط فعلی محیط فضای کسب و کار باید نسبت به گذشته تغییراتی را تجربه کند اظهار داشت: امنیت سرمایه‌گذاری باید در بلند مدت مورد توجه قرار گیرد اما در ادامه باید به این پرسش‌ها نیز پاسخ دهیم که آیا محیط فضای کسب و کار برای تمام مردم یکسان است یا خیر و آیا لابی‌گری‌ها هنوز هم نقش موثری را در فعالیت‌های اقتصادی انجام می‌دهد یا خیر؟

رئیس اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: باید حاکمیت قانون در فعالیت‌های اقتصادی بوجود‌ آید. ما هم‌اکنون در یک جنگ اقتصادی همانند جنگ تحمیلی روبرو هستیم که در آن باید اقدامات سریع و مناسبی را انجام دهیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.