*مریم زنگنه:این روزها قلب مسلمانان جهان جریحه دار شده است. در ماهی که مناسبت نزدیکی با پیامبر آنها دارد مجله ای کاریکاتورتوهین آمیزی را منتشر می کند که به پیامبر مسلمانان جهان اهانت شده است. بعد از این اقدام دو فرد وابسته به گروه تروریستی القائده به دفتر مجله شارلی ابدو در پاریس حمله کردند وحدود دوازده نفراز جمله چهار کارتونیست معروف فرانسوی کشته شدند

جاهلیت مدرن «آزادی» را قربانی می کند

این مساله اهانت به پیامبر مسلمانان اولین بار نیست که اتفاق افتاده است اما اینبار مقامات بلند پایه این کشورها از اقدام این مجله دفاع کرده و آن را در راستای آزادی می دانند.

در حمایت از مسئولان این نشریه کمپینی به نام من شارلی هستم تشکیل شد و بسیاری از چهرهای فریب خورده دنیای غرب و حتی سیاستمداران در این کمپین شرکت کردند.

 بعد از این اتفاق در مقابل کمپینی خلاقانه توسط مسلمان جهان در فضای مجازی بوجود آمده است، فعالان مجازی مسلمان نیز کمپینی به نام " من محمد(ص) هستم" در برابر کمپین " من شارلی هستم" ایجاد کرده اند تا از اعتقادات و پیامبر صلح و دوستی حضرت محمد(ص) حمایت کنند. کمپین جهانی « عشاق محمد » در این میانه حرکتی است برخاسته از متن امت اسلامی در دفاع از ساحت قدسی پیامبر اعظم بعنوان سرآمد تمامی پیامبران که تلاش دارد تا در مقابل این حرکت شیطانی بایستد.

این کمپین از همه دوستداران رسول خدا(ص) دعوت کرده است تا طرح‌ها و آثار خود را در دفاع از پیامبر اعظم(ص) در فضای مجازی منتشر کنند تا قدمی هر چند اندک در برابر توهین‌ها و بی‌حرمتی‌های سازماندهی شده صهیونیست‌های بین‌الملل برداشته باشند.

متن اطلاعیه بانیان این کمپین به این شرح است:

والله یعصمک من الناس

آغاز به کار کمپین جهانی «عشاق محمد »  صلی الله علیه و آله و سلم

#loversofmuhammad

*عشاق محمد

*من عاشق محمدم

 

*واکنش آیت الله جوادی آملی به این بی حرمتی

آیت ا... جوادی آملی در درس اخلاق این هفته خود در خصوص شخصیت بی همتا و والای پیامبر خاتم(ص) اظهار داشت: پیامبر(ص) به گفته خود ایشان، مظهر ذات اقدس الهی است و مبعوث شده است تا کاری بالاتر از عیسای نبی انجام دهد؛ اگر حضرت عیسی (ع) مردگان را به اذن خداوند زنده می کرد، پیامبر خاتم(ص) مبعوت شدند تا خُلق را در افراد زنده کند.

وی افزود: خداوند هر چه را که بشر به آن نیاز داشت، به پیامبر آموخت و پیامبر با این سرمایه سنگین برای هدایت تمام مردم آمده بود لذا بیان داشتندکه بعثت لجوامع الکلم، و لذا هیچ وقت یک انسان کریم، یک جامعه کریم ، دست به اعمال توهین آمیزی، مانند آنچه امروز در غرب شاهد آن هستیم، نمی زند.

ایشان ادامه داد: کشیدن کاریکاتور از پیامبری که مظهر کرامت و ادب است و آمده است تا آنچه را خداوند در ذات انسان گذاشته است، بارور کند و انسان را به رشد و کمال برساند ، یک جاهلیت مدرن است. پیامبری که حتی قبل از رسیدن به مقام نبوت، هرگز غلامان را با این اسم صدا نمی کرد و به آنها فتا که در معنای خود جوانمردی را نیز به همراه دارد صدا می زد.

آیت ا... جوادی آملی اذغان داشت: خداوند در قرآن کریم فرمود: انک لعلی خلق عظیم، وصف پیامبر نشانهٴ آن است که او از آن جهت که اُسوه و الگوی ماست، پس ما هم باید در مسیر خُلق عظیم حرکت کنیم. رسیدن یک سالک و به حرکت در آوردن یک متحرّک، هم نیروی داخلی خود متحرک را لازم دارد و هم رهبری توسط یک محرک که به تعبیر خداوند این نیروی داخلی در درون انسان ها به ودیعه گذاشته شده که انسان فطرتا به سوی خدا حرکت می کند و پیامبر گرامی اسلام نیز چراغ هدایت این حرکت به سوی توحید می باشند.

ایشان اذعان داشت: بنابراین اگر کسی بخواهد راه فضیلت را طی کند خیلی دور نیست مقداری هم به درون خود سفر کند، یک مقداری هم با اسرار نهانی و نهایی خود گفتگو کند تا راه را بهتربیابد.

*توهین به مقدسات نقض آزادی است

دکتر امان ا... قرایی مقدم؛ استاد دانشگاه و جامعه شناس در خصوص کمپین عشاق محمد(ص)  به خبرنگار ما می گوید: در مقابل زهری که آنها ریخته اند باید مسلمانان پادزهری داشته باشند. متاسفانه این روزها به نام آزادی، به پیامبر(ص) که متعلق به تمام جهان است، اهانت صورت گرفته است. در حالیکه آزادی یعنی اینکه هر کسی با هر عقیده و اندیشه ای آزاد است اما چون آزاد است حق ندارد به مقدسات و باورهای جوامع دیگر ویا حتی افراد دیگر توهین کند.حتی اینکه آقای کامرون اعلام می کند ما آزادیم و می توانیم اینکار را انجام دهیم و شما هم می توانید به هر کسی خواستید توهین کنید، این نقض آزادی است. این نقض حقوق بشر است. آزادی احترام گذاشتن به دیگران است نه اینکه کسی بیاید و به خودش اجازه دهد به نام آزادی به مقدسات مسلمانان و آن هم به پیامبرشان که شیعه و سنی با تمام شاخه هایشان آن را قبول دارند توهین کند.

وی می افزاید: اینها خودشان باعث شدند که جوامع اسلامی و حتی غیر اسلامی در ساسر دنیا دست به تظاهرات بزنند و این اقدام آنها را محکوم کنند. من می گویم اهانت حتی به یک نفرهم ضد آزادی است تا چه برسد به پیامبر بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان در دنیا. ما حتی حق نداریم به      «شین تو» و یا «بودا» و یا حتی «کنفسیوس» اهانت کنیم. حتی در قبایل ابتدایی که «توتم» پرست هم هستند حق اهانت به توتم آنها را نداریم.

دکتر قرایی مقدم می گوید: اهانت کردن نشان آنارشیست بودن است. ما طبق قانون آزاد هستیم اما همین قانون به ما اجازه اهانت به مقدسات سایر جوامع را نمی دهد.

وی می افزاید:این مساله البته در آمریکا کمتر مطرح شد چون در آنجا کسی از شما نمی پرسد شما دارای چه عقیده و یا مذهبی هستید بنابراین در آن تجمع ضد توریسم آمریکا شرکت نکرد و تنها سفیر آنها شرکت کرد اما برخی از پادو های خاورمیانه چرا باید در کنار نتایاهو بایستد؟ او که می دانست آنها به پیامبر مسلمانان توهین کرده اند چرا در کنار آنها ایستاد؟

این جامعه شناس تاکید می کند: اینها افرادی هستند که دین را مضحکه سیاست کرده اند. در حالیکه ما حتی حق نداریم به خورده فرهنگ ها توهین کنیم تا چه برسد به اینکه به پیامبر مسلمانان جهان باشد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.