قدس آنلاین : عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش اتکای بودجه به درآمد حاصل از نفت از نقاط قوت لایحه بودجه 94 است و این بسیار حائز اهمیت است که بودجه سال آینده کشور به درآمد حاصل از نفت تکیه نمی کند.

بودجه 94 کشور به درآمد حاصل از نفت تکیه نمی کند

به گزارش قدس آنلاین  از اصفهان، حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی‌لارگانی در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: کاهش اتکا و وابستگی بودجه به درآمد حاصل از فروش نفت، با توجه به وضعیت  پیش‌آمده حاصل از جنگ و توطئه نفتی به راه افتاد کشورهای بزرگ علیه ایران و کاهش ناگهانی و چشم‌گیر قیمت نفت در جهان از نقاط قوت و مثبت لایحه بودجه 94 است.

وی با بیان اینکه بودجه در ده‌های گذشته به دلیل کاهش صادرات و تک محصولی بودن کشور وابستگی شدیدی به درآمد حاصل از فروش نفت داشته است، گفت: این اتکا طبق سیاست‌های برنامه پنجم باید به مرور کاهش می‌یافت که آن گونه که شاید و باید انجام نشد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه راه مقابله با چنین جنگ‌ سیاسی غربی، عربی و نفتی علیه ایران اقتصاد منقطع از نفت است، عنوان کرد: در لایحه بودجه 94 بر این اساس کاهش وابستگی نسبتاً مناسبی به نفت دیده شده و دولت سعی کرده به روش‌های جایگزینی چون مالیات و صادرات تکیه کند.

موسوی لارگانی تصریح کرد: من معتقدم که برای رسیدن به اقتصاد کاملاً مستقل از بودجه و درآمد نفت یک زمان چهار ساله لازم است و برای تحقق این امر مسئولان باید همت بگمارند و در این مسیر برنامه‌ریزی شده گام بردارند.

وی در پایان بهترین راه علاج برای مقابله با توطئه نفتی را پرهیز مجدانه و دلسوزانه از حیف و میل‌ها و ریخت و پاش‌های مالی و هزینه‌ای، دوری از برگزاری برنامه‌های بدون خروجی با هزینه‌های هنگفت، افزایش بهره‌وری نیروی انسانی و کمک نرم‌افزاری در راه خدمت به مردم و از همه مهم‌تر اجرای اصول اقتصاد مقاومتی ابلاغی رهبر معظم انقلاب برشمرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.