قدس آنلاین- تبریز: امام جمعه تبریز با انتقاد از سفر وزیر امور خارجه به فرانسه از دولت جموری اسلامی درخواست کرد سفیر فرانسه را از کشور اخراج و تا مجازات مسببان این اقدام اهانت آمیز و عذرخواهی رسمی دولت فرانسه از مسلمانان جهان، اجازه بازگشت به سفیر این کشور داده نشود.

آیت الله شبستری: سفیر فرانسه در تهران اخراج شود/ شرط بازگشت سفیر فرانسه به تهران عذرخواهی از مسلمانان

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به اهانت به مقدسات و کاریکاتور اهانت‌آمیز توسط نشریه فرانسوی، اظهار داشت: به دنبال این کار غیرعاقلانه، جهان اسلام و امت اسلامی این عمل ننگین را محکوم کرد، اما دولت فرانسه کار نشریه فرانسوی را تأیید کرد.

وی با بیان اینکه صدای لبیک «یا رسول‌الله(ص)» امروز در همه نقاط این عالم خاکی طنین‌انداز است، ادامه داد: معتقدم تنها شعار کافی نیست و باید دولت‌ها اقدامی بکنند. امام جمعه تبریز ضمن تقدیر از خدمات و تلاش‌های وزیر امور خارجه در گفت‌وگو‌های هسته‌ای، بیان کرد: اما ملت ایران از سفر وی به فرانسه بعد از توهین به پیامبر رحمت و مهربانی گله‌مند هستند و این سفر در زمانی اتفاق افتاد که دولت فرانسه از توهین به مقدسات حمایت کرد.

آیت‌الله مجتهدشبستری از وزیر امور خارجه ایران خواست تجدیدنظر جدی در روابط دیپلماتیک با دولت فرانسه کند. نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی از دولت ایران خواست سفیر فرانسه را از ایران اخراج کند و تا زمانی که مسببان این عمل ننگین مجازات نشده و دولت فرانسه از مسلمانان عذرخواهی نکند، اجازه بازگشت به سفیر فرانسه را ندهد.

امام جمعه تبریز افزود: مدیران نشریه شارلی ابدو به جای تشکر از رویکرد مسلمانان، کاریکاتور پیامبر اکرم را منتشر کردند.

وی در ادامه خطبه های نماز با اشاره به اینکه در هفته گذشته رژیم صهیونیستی در ادامه جنایات خود، یکی از سرداران رشید ایران و فرزند شهید مغنیه را در منطقه قنیطره سوریه به شهادت رساند، گفت: این رژیِم غاصب پاسخ دندان شکنی به خاطر این جنایات دریافت خواهد کرد.

امام جمعه تبریز اظهارامیدواری کرد: مناطق اشغالی سوریه و عراق بزودی از دست گروهک تروریستی داعش پاکسازی شود.

آیت الله مجتهدشبستری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرازهایی از پیام رهبری به جوانان اروپا و امریکای شمالی، این پیام را ابتکاری حکیمانه خواند و گفت: بازتاب بسیار مفیدی داشته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ماه بهمن و دهه فجر یادآور لحظات ارزشمندی است، یادآوری خاطرات انقلاب و پاسداشت خون های ریخته شده را ضروری دانست.

امام جمعه تبریز با اشاره به مرگ پادشاه عربستان اظهارامیدواری کرد: این مرگ موجب افزایش قیمت نفت شود.

نمازگزاران تبریزی پس از اقامه نماز همزمان با سراسر کشور با شرکت در راهپیمایی اعتراض آمیز علیه اقدام اهانت آمیز نشریه فرانسوی، هتاکی این نشریه را محکوم کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.