احمد عبدا...زاده مهنه: بیشترشان از دنیای مسیحیت آمده‌اند؛ دینی که مانند همه ادیان آسمانی دیگر، پیام «محبت» را در مرکز آموزه‌های خود قرار داده است. 

 کاریکاتور، سلاح کشتارجمعی شارلی ابدو

پس از مدتها تحقیق و تردید، سرانجام دستان خود را به نشانه تسلیم در برابر کمال حقیقت، بالا برده و «ا... اکبر» گفته‌اند. حالا که می‌بینند پیام آخرین پیامبر با سلاح قلم دستخوش وارونه‌نمایی شده، تاب نمی‌آورند و با همان سلاح قلم از چهره نازنین پیامبر رحمت غبارزدایی می‌کنند. این نوشته، بازتابی است از واکنش تازه‌مسلمانان در فیس‌بوک به توهین نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» به ساخت مقدس حضرت محمد(ص).

  شرّ مسخره‌گران را از تو دفع خواهیم کرد

«نینا ال. ان.» تازه‌مسلمان فرانسوی است که توهین به پیامبر رحمت را در کوچه و خیابان محل زندگی خود دیده است. نینا عکس پروفایلش را عبارت «لا اله الا ا... محمد رسول‌ا...» و آیه «اِنّا کَفَیْناکَ الْمُستَهزِئینَ» (الحجر:۹۵) و ترجمه فرانسه آن قرار داده است. او ویدیوی شبکه اهل‌البیت(ع) با عنوان «محمد کیست» را هم در صفحه خود بازنشر داده است. در این ویدیو دکتر «کریس هیووِر» استاد اسلام‌شناس مسیحی درباره زندگی پیامبر(ص) صحبت می‌کند و به پرسشهای مخاطبان پاسخ می‌دهد.

  محمد بهترین انسان است

«رَندی حسین»، تازه‌مسلمان آمریکایی است که به‌سراغ شبکه سی‌ان‌ان و برنامه طنز «دیلی شو» رفته است. «جان استیوارت»، مجری معروف این برنامه، سخنان مفسر مسیحی شبکه فاکس نیوز در مورد کشتار در نروژ و تأکید او بر مسیحی نبودن قاتل و از طرفی، نوشتن جنایات تروریستها به پای اسلام را کنار هم قرار می‌دهد و طنزی تلخ به وجود می‌آورد. رندی عکسی هم از «خاویر هرناندز»، فوتبالیست مکزیکی منچستر یونایتد و رئال مادرید، در صفحه خود گذاشته که این جمله را از قول او نقل می‌کند: «من مسلمان نیستم، ولی بهترین انسان از دید من حضرت محمد است.»

رندی حسین خبری از روزنامه ایندیپندنت را هم بازنشر داده است با این عنوان: «۱۷ ضربه چاقو به مسلمان فرانسوی در مقابل همسرش توسط مردی که فریاد می‌زد، من خدای تو هستم! من اسلام تو هستم!»

این تازه‌مسلمان آمریکایی دو خبر از پرس‌تی‌وی را هم بازگو کرده است: «نظرسنجی: تقریباً نیمی از مردم فرانسه با چاپ کاریکاتور پیامبر مخالفند» و «راهپیمایی ۱۵ کیلومتری در روسیه علیه شارلی ابدو».

در صفحه رندی یک کاریکاتور هم می‌بینید: سازمان ملل گوشش را به‌روی جنایتها در عراق، لیبی، سوریه، یمن، فلسطین و برمه بسته و برای قربانیان شارلی ابدو شمع روشن کرده است.

او به مطالب خود هشتگهای زیر را هم سنجاق کرده است:

 LoversOfMuhammad

 WhoIsMuhammad

  نور، ظلمت را از بین می‌برد

«جِنِوا کِی کاکس محمد»، خواهر تازه‌مسلمان آمریکایی، تصویر پیشانی صفحه‌اش را به جمله‌ای از «مارتین لوتر کینگ» اختصاص داده که مناسب این روزهاست: «ظلمت نمی‌تواند ظلمت را از بین ببرد. این کار فقط از نور برمی‌آید. نفرت نمی‌تواند نفرت را از بین ببرد. این کار فقط از محبت برمی‌آید.»

او ویدیویی با این عنوان هم در صفحه‌اش گذاشته است: «ببینید برخوردها چقدر فرق دارد، وقتی تروریستی مسلمان نیست، ولی باز هم مردم را به نام دین به قتل می‌رساند».

شیخ «حامد حسین وقار»، تازه‌مسلمان آمریکایی که در استرالیا مشغول تبلیغ اسلام است، مطلبی را از گروه «تبلیغات اسلامی اهل‌البیت» (AIM) بازنشر داده با عنوان «محمد: بهترین آفریده».

  چه‌کسی از کشتار شارلی سود می‌برد؟

دکتر «ربکا مسترتون»، تازه‌مسلمان انگلیسی، اطلاعیه برگزاری «همایش بین‌المللی پیامبر رحمت» در «لیوتن» انگلیس را در صفحه خود قرار داده است. و تحلیلی با عنوان «چه‌کسی از کشتار شارلی سود می‌برد؟» را نیز بازنشر داده است. خبری با این عنوان هم در صفحه ربکا مسترتون جای گرفته است: «پیام کاریکاتوریست هلندی شارلی ابدو: روی دوستان ناگهانی شارلی استفراغ می‌کنیم!»

«امینه اینلوز» دیگر تازه‌مسلمان انگلیسی هم مطلبی با عنوان «9 نکته درخور تأمل درباره حملات پاریس و شارلی ابدو» در صفحه خود قرار داده است.

  سلاح کشتارجمعی شارلی

«جِرِمی جیمز دیویدسون»، تازه‌مسلمان آمریکایی، که بتازگی از زیارت اربعینی کربلا و سفر لبنان برگشته، در صفحه خود نوشته است: «حمله‌کنندگان به دفتر شارلی ابدو چندین نفر را کشتند و مردم را از اسلام فراری دادند. شارلی ابدو به‌سمت کسی گلوله‌ای شلیک نکرد، ولی به قول رسانه‌ها، قلم ابزاری قدرتمند است. قلم سلاح کشتارجمعی شارلی ابدو بود. کاریکاتوریست این نشریه به کسی شلیک نکرد، ولی با کاریکاتورهای موهن خود از پیامبر عزیزمان، بسیاری از مردم را از اسلام منحرف کرد و قلب آنها را به قتل رساند.»

دیویدسون در نوشته دیگری گفته است: «آیه‌ای از انجیل پیدا کرده‌ام که خیلی مناسب حال افراطیون است: وای بر شما ای علمای دین و فَریسیان ریاکار! شما دریا و خشکی را در‌‌می‌نوردید تا یک نفر را به دین خود بیاورید و وقتی چنین کردید، او را دوچندان بدتر از خود، فرزند جهنم می‌سازید. (متی ۱۵:۲۳)».

  نه! هیچ‌چیز بخشیده نشده!

علی مهدی (گرِگوری سودن)، تازه‌مسلمان کانادایی که در قم طلبه است، پیشانی صفحه‌اش را به تصویر مسجدالنبی و نام مبارک محمد رسول‌ا...(ص) مزین کرده است.

علی، کاریکاتوری را از نشریه طنز «کاف‌کاف» ترکیه بازنشر داده که در پاسخ جمله کاریکاتور شارلی ابدو - «همه بخشیده می‌شوند» - مسلمانان عراق، افغانستان، سوریه، مصر، چین و غزه را نشان می‌دهد و می‌گوید: «نه! هیچ‌چیز بخشیده نشده!»

طلبه تازه‌مسلمان کانادایی، پوستری از تصاویر «عشاق محمد» با شعار «من از خشونت علیه زنان متنفرم» هم در صفحه‌اش گذاشته است. در این پوستر روایتی از پیامبر(ص) هم به چشم می‌خورد: «خدا به شما امر می‌کند که با زنان خوش‌رفتاری کنید، چون مادر، دختر، عمه و خاله‌های شمایند.»

علی در هشتگ WHOISMUHAMMAD پوستری با این روایت را هم بازنشر داده که زنی هر روز بر روی پیامبر(ص) خاکروبه می‌ریخت و وقتی بیمار شد، رسول‌ا...(ص) به عیادتش رفت.

مطلبی با این عنوان هم در صفحه علی مهدی به چشم می‌خورد: «۱۰ باری که حضرت محمد(ص) در برابر توهین و آزار مثل یک جنتلمن واقعی رفتار کرد».

  یاد پلیس مسلمان

«رابرت علی ویردِن»، تازه‌مسلمان آمریکایی، با بازنشر مطلبی از «شورای امور عمومی مسلمانان» یادآوری جالبی کرده است: «اولین قربانی حملات پاریس، پلیسی مسلمان بود که از یکی از کاریکاتوریستها محافظت می‌کرد. تروریستها بین پیروان ادیان مختلف هیچ تفاوتی قایل نیستند و ما هم نباید قایل باشیم.»

«آلیسون مک‌کراکن» آمریکایی هم پوستری از «علمای زن مسلمان» را در صفحه‌اش گذاشته که ابراز عشق به حضرت داود(ع)، موسی(ع)، عیسی(ع) و محمد(ص) را نشان می‌دهد و در پایان می‌گوید: «من مسلمانم.»

  ماه فرو ماند از جمال محمد(ص)

در اثنای این صفحه‌خوانی‌ها چشمم به دوست فیس‌بوکی‌ام «بلرام شوکلا» می‌افتد؛ شاعر هندو که ماه رمضان پارسال در محفل شعر رهبر انقلاب در مدح امیرالمؤمنین(ع) گفت: «برهمن‌ام که شدم چون عجم غلام علی». می‌بینم او در میان این‌همه هیاهوی اسلام‌ستیزی، ساده و صادقانه وشته است: «ماه فرو ماند از جمال محمد / خواب نمی‌گیرد از خیال محمد / میلاد نبی به همه مبارک».

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.