ژاپن روز شنبه پس از دریافت تهدید شمارش معکوس گروه تروریستی 'داعش' مبنی بر قتل دو تبعه این کشور، اعلام کرد که نهایت تلاش خود را برای نجات آنها انجام خواهد داد.

شمارش معکوس برای قتل گروگانهای ژاپنی در بند گروه تروریستی داعش

 به گزارش  ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس از توکیو، شبه نظامیان وابسته به گروهک تروریستی 'داعش' عصر روز گذشته هشدار دادند با نزدیک شدن به زمان پایان مهلت زمانی تعیین شده برای آزادی گروگانهای ژاپنی در ازای دریافت 200 میلیون دلار، شمارش معکوس برای کشته شدن 'کنجی گوتو' و 'هارونا یوکاوا' اتباع ژاپنی 47 و 42 ساله آغاز شده است.

براساس این گزارش، 'داعش' که این دو گروگان ژاپنی را در اختیار دارد 72 ساعت مهلت به 'شینزو آبه' نخست وزیر ژاپن داده بود تا درازای دریافت مبلغ 200 میلیون دلار آنان را آزاد کند.

'یاسوهیده ناکایاما' معاون وزیرخارجه ژاپن که به 'امان' پایتخت اردن سفر کرده است گفت درحال تلاش 24 ساعته برای نجات جان این دو گروگان است.

وی گفت: هرگونه احتمالی دراین قضیه ممکن است و ما درحال بررسی تمامی اطلاعات هستیم اما تا لحظه آخر از تلاش برای نجات آنان دست نخواهیم کشید.

همچنین 'یوشیهیده سوگا' سخنگوی ارشد دولت ژاپن امروز گفت که شرایط درخصوص سرنوشت گروگان ها چندان مساعد نیست ولی دولت تلاش می کند تا با استفاده از هرکانال ارتباطی ازجمله سران قبایل محلی بتوانیم با ربایندگان آنان ارتباط برقرار کنیم.

وی افزود تاکنون هیچ تماس مستقیمی با گروگانگیرها صورت نگرفته است.

این گزارش حاکی است درحال حاضر اخبار مربوط به دو تبعه ژاپنی گروگان گرفته شده توسط گروه تروریستی داعش، در صدر عناوین رسانه های ژاپنی قرار دارد.

دولت ژاپن پس از انتشار تصاویر ویدیویی گروه تروریستی داعش که درآن تهدید به اعدام دو ژاپنی شده بود، تلاشها و رایزنی های گسترده ای را با کشورهای مختلف جهت نجات این دو تن انجام داده است.

این کشور در آخرین اقدام خود، حتی تیمی از نیروهای واکنش سریع خود را به اردن اعزام کرده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.