دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با بیان اینکه حماسه ششم بهمن نام آمل را در تاریخ ماندگار کرده است، گفت: حماسه شش بهمن نه تنها تاریخی بلکه تاریخ‌ساز بوده؛ چرا که مردم این خطه در این قضیه با بصیرت وارد میدان شدند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه:امروز بزرگ‌ترین دموکراسی منطقه را در اختیار داریم

به گزارش (ایسنا)، محمدجواد لاریجانی شب گذشته 5 بهمن ماه در ویژه برنامه بزرگداشت سالروز حماسه ششم بهمن سال 60 آمل با اشاره به اینکه این حماسه ابعاد مختلفی دارد که باید مسائل قبل از آن هم برای مردم تبیین شود، افزود: اگر مردم آمل در سال 60 دیرتر وارد عمل می‌شدند و موقعیت را درک نمی‌کردند نه تنها شکست می‌خوردند بلکه هزینه‌های سنگین‌تر و شهدای بیشتری تقدیم می‌کردند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه عنوان کرد: بصیرت یعنی اینکه شرایط موجود را درست درک کنیم، وظیفه‌مان را به‌درستی تشخیص دهیم و برای انجام وظیفه در زمان لازم قیام کنیم.

لاریجانی تصریح کرد: امروز نیز گروه‌هایی نظیر القاعده، داعش و طالبان فعالیت‌های تندروی داشته و در ادعاهای اسلامی خود هم بسیار تند هستند که این اسلام آمریکایی است. گروه های تکفیری با پول نوکران آمریکا و آموزش غرب در منطقه در حال فعالیت هستند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با بیان این که دشمنی آمریکا و دولت های غربی با ما در مسائل اساسی است، عنوان کرد: ما وابستگی را قطع کرده و استقلال ایران را حاصل کردیم. روزی بود که در این سرزمین سفرای آمریکا و کشورهای غربی حکومت می کردند.

وی با اشاره به این که ملت ایران مستقل شده است، خاطرنشان کرد: رسانه‌های فارسی زبان که با پول‌های دشمنان و مدیریت آن‌ها به راه افتاده برای این است تا تک تک مردم را مورد هدف قرار دهند.

لاریجانی ادامه داد: امروز دولت‌های غربی ادعای جهان گشایی داشته و می گویند هیچ ملتی حق ندارد راه و رسم دیگری انتخاب کند، اما ما باید حق داشته باشیم تا در پرتو مکتب اهل بیت(ع) زندگی خود را شکل دهیم که این آزادی آن ها را ناراحت کرده است.

وی با بیان اینکه غرب با پیشرفت نظام اسلامی مشکل دارد و در ابتدای انقلاب می گفتند این ها بلد نیستند حکومت داشته باشند، گفت: امروز بعد از 35 سال حال آن ها به قله ای نگاه می کنند که بزرگ ترین توان منطقه ای را دارا است؛ چرا که امروز بزرگ‌ترین دموکراسی منطقه را در اختیار داریم و هیچ کس نمی تواند رأی مردم را زیر پا بگذارد ،در حالی که کشورهای غربی و استکبارگران لاف آن را می‌زنند.

لاریجانی با بیان این که فتنه 88 تهاجمی در برابر ماهیت دموکراتیک نظام اسلامی بود، عنوان کرد: در این فتنه آن چیزی که مورد تهاجم سنگین قرار گرفت دموکراسی این کشور بود؛ زیرا آنها می‌خواستند انتخابات ایران را متزلزل جلوه داده و حق انتخاب مردم را زیر سئوال ببرند.

وی افزود: نابودی نقشه‌های دشمنان با بصیرت صورت می‌گیرد و مردم آمل نیز با بصیرت و درک درست شرایط وارد میدان شدند و حماسه ششم بهمن سبب شد تا دشمن فهمید تکنیک‌های آمریکایی توان مقابله با مردم ایران را ندارد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.