بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون تئاتر فجر را قلب تپنده هنر نمایش ایران دانست و تصریح کرد فرهنگ و هنر سرزمین تمدن ساز ما به تابلوهایی جهانی برای معرفی نیاز دارد که یکی از شایسته ترین آنها جشنواره تئاتر فجر است.

جمشید مشایخی: تئاتر فجر قلب تپنده هنر نمایش ایران است

جمشید مشایخی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار تئاتر ایرنا با بیان آنکه تولید اثر هنری در تمامی شاخه های آن همواره با مشکلات و آسیب های مختلفی رو به رو بوده است گفت: در زمان برگزاری جشنواره تئاتر فجر بهتر است تا هنرمندان و مسئولان کمتر به بیان آسیب ها و نواقص موجود بپردازند چرا که ما در زمان برگزاری این رخداد میزبان هنرمندانی از کشورهای مختلف جهان هستیم.

وی باتاکید بر اینکه ایرانیان همواره به عنوان افرادی میهمان نواز در جهان شناخته می شوند یادآور شد: رسم ادب و حرمت میهمان ایجاب می کند تا مشکلات خانواده تئاتر در زمانی مناسب و در سایه همراهی با یکدیگر سامان یابد و نباید در حضور میهمان دم از مشکلات زد چرا که آنها قرار است خاطرات خود را از این رخداد برای مردمان کشورشان به ارمغان ببرند و چه بهتر که تلاش کنیم تا این خاطرات شیرین تر باشد.

بازیگر نقش «رضا خوشنویس» در سریال «هزاردستان» فعالان عرصه تئاتر را از صبورترین و سخت کوش ترین هنرمندان کشور دانست و خاطرنشان کرد تئاتر به عنوان هنری که در سایه کار گروهی شکل می گیرد به هنرمندان این عرصه می آموزد که برای رفع مشکلات نیز باید به گروه ایمان داشت و لازم است مسئولان نیز این درس بزرگ تئاتر را در سر و سامان دادن به آسیب های این هنر در تعامل با خانواده نمایش کشور مورد استفاده قرار دهند.

وی با بیان آنکه فعالیت هنری را از تئاتر آغاز کرده است و همواره قلب و روحش برای این هنر و به عشق هنرمندان آن می تپد گفت: تئاتر فجر قلب تپنده هنر نمایش ایران است و هر چه ضربان این قلب منظم تر و هماهنگ ترباشد می توان به تعالی سینما و تلویزیون ایران امیدوارتر بود چرا که بسیاری از هنرمندان این عرصه فعالیت خود را از تئاتر آغاز کرده اند.

مشایخی با بیان آنکه تولید یک اثر نمایشی همواره با سختی ها و مشکلات فراوانی مواجه بوده است بر لزوم احترام به مخاطب تاکید کرد و افزود: مردم ولی نعمتان واقعی آثار هنری در کشور هستند و هنرمندان به ویژه جوانان باید نهایت دقت وتلاش خود در ارائه کار کیفی برای ارائه به مخاطبان را مد نظر قرار دهند و بهانه هایی مثل مشکلات مالی و یا کمبود وقت نباید توجیهی برای ارائه آثار ضعیف به مخاطبان باشد.

بازیگر نمایش های «جانشین»، «بادبزن مادام ویندرمان» و «آی با کلاه و آی بی کلاه» تئاتر را سرمشق رفتارهای فرهنگی در هر جامعه ای دانست و تصریح کرد تا زمانی که هنرمندان به عنوان معلمان این هنر نتوانند سرمشق صحیح در تولید آثارشان به مخاطبان ارائه دهند نمی توان به ارتقای فرهنگ عمومی در جامعه امید داشت و این مهم میسر نمی شود مگر با کار مداوم مسئولان و حمایت بی دریغ آنها از هنرمندان.

سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر که از اول بهمن ماه کار خود را آغاز کرده تا 12 بهمن ماه در تهران ادامه خواهد داشت.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.