امیرعباس سلطانی، عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس با تأیید محتوای پاسخ نهاد ریاست جمهوری به ادعای رئیس کل سابق بانک مرکزی، گفت: محمود بهمنی، رئیس کل بانک مرکزی در دولت گذشته متهم شماره اول در پرونده بابک زنجانی است. چندی پیش محمود بهمنی در واکنش به سخنان اسحاق جهانگیری مبنی بر ارتباط برخی وزیران و مسئولان بانک مرکزی با بابک زنجانی، طی نامه‌ای سرگشاده سخنان معاون اول رئیس جمهوری را تکذیب و تأکید کرده بود که وی و مقامات دولت قبل ارتباطی با متهم یاد شده نداشته‌اند.

روزنامه دولت: بهمنی متهم محوری پرونده زنجانی است
روزنامه ایران در مطلبی نوشت:

اما روز یکشنبه روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری جوابیه‌ای خطاب به بهمنی صادر کرد. در این اطلاعیه با اشاره به اینکه بیش از 7/2 میلیارد دلار از اموال بیت‌المال در دولت گذشته در اختیار بابک زنجانی قرار گرفته، تأکید شده که این‌گونه مسائل بدون دستور مستقیم و همراهی مقامات دستگاه‌های ذیربط میسر نیست. مسائلی که نشان می‌دهد با اعمال نفوذ دست‌های قدرتمند پشت پرده، زمینه سوءاستفاده‌های بی‌سابقه‌ای در کشور فراهم شده و امروز باید عوامل این فسادهای بزرگ به افکار عمومی معرفی شوند.

عواملی که با حمایت‌های آشکار و پنهان باعث شدند بابک زنجانی در موقعیت‌های مختلف با مقامات بلندپایه کشور ملاقات کرده و آنها برای پیگیری کارهای وی دستورات فوری صادر کنند. در اطلاعیه یادشده آمده بود: انتظار این بود که آقای بهمنی نسبت به اصل موضوع توضیح بیشتری می‌دادند تا مشخص شود دقیقاً چه کسانی، صلاحیت بانک فاقد اعتبار بابک زنجانی در مالزی را برای انتقال حجم عظیم منابع بیت‌المال و برقراری تعامل گسترده شبکه بانکی با آن، تأیید کرده‌اند و همین امر موجب هدر رفتن سرمایه ملی شده است. در این اطلاعیه همچنین با استناد به اظهارات دادستانی تهران اشاره شده که برخی از وزرا و رئیس کل سابق بانک مرکزی برای ادای پاره‌ای توضیحات به دادستانی احضار شده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.