امروز بیش از 2.7 میلیون نفر در چین، ثروتی بیش از 720.000 یورو دارند و جالب است بدانیم که سن خرید کالاهای لوکس در این کشور از 34 به 25 تا 28 سال کاهش یافته است.

بیشترین کالاهای لوکس را چه کسانی می‌خرند؟
چینی های چشم بادامی، عاشق تجملات و لوکس هستند. به گزارش مجله فرانسوی نوول آبزرواتور، چینی ها در سال جاری به اولین خریدار کالای لوکس تبدیل می شوند و دلیل آن بالا رفتن درآمد آنهاست. امروز بیش از 2.7 میلیون نفر در چین، ثروتی بیش از 720.000 یورو دارند و جالب است بدانیم که سن خرید کالاهای لوکس در این کشور از 34 به 25 تا 28 سال کاهش یافته است.
 
از سویی، مشتریان کالاهای لوکس دیگر تنها چینی های پولدار و مرفه نیستند، بلکه طبقۀ متوسط در این کشور نیز به مشتریان این کالاها تبدیل شده است. چینی ها در سال 2011، 11%  و در سال گذشته 25% از کالاهای لوکس حهان را مصرف کردند. اما نکتۀ قابل توجه افزایش شمار ثروتمندان در این کشور است. فساد موجود در حزب حاکم چین، طی سالهای اخیر به افزایش جمعیت پولدارها و مصرف کالاهای لوکس کمک کرده است.

هرچند دولت همواره شعار می دهد که عزم خود را برای مبارزه با فساد جزم کرده، اما بخش قابل توجهی از همین جمعیت مرفهین چین و مشتریان کالاهای لوکس را اعضای بلندپایۀ حزب حاکم تشکیل می دهند. پیش بینی می شود در سال 2015 نیز جمعیت آنها به 4.5 میلیون نفر برسد؛ جمعیتی که حقوق و عایدی آنها می تواند از مرز 80.000 دلار(در سال) عبور کند.

تمایل و گرایش چینی ها به لوازم لوکس و خرید آخرین مدلها آنقدر بالاست که حتی مثلا حاضرند برای خرید جدیدترین مدل آیفون و یا بلک بری از برخی وعده های غذایی خود برای تأمین پول آن صرفنظر کنند و یا سلامتی خود را به خطر بیندازند.
 
گفته می شود با افزایش درآمد طبقۀ متوسط ، جمعیت بیشتری از چینی ها در سال جاری به سمت خرید لوازم لوکس گرایش می یابند. از آنجایی که عوارض گمرگ در چین بالاست، چینی های مرفه ترجیح می دهند تا به پایتخت لوکس دنیا اعم از پاریس، رم و یا هنگ کنگ بروند تا کالای لوکس را خودشان خریداری کنند و به کشورشان بیاورند.

به رغم آنکه در سال 2014 جهان با بحران اقتصادی دست و پنجه نرم می کرد، اما فروش کالاهای لوکس در چین در مقیاس جهانی 10% افزایش یافت. البته سه چهارم چینی ها ترجیج دادند تا خریدهای لوکس شان را در خارج از کشورشان انجام دهند.
 
در مجموع در سالی که پشت سر نهادیم، به رغم بحران اقتصادی، بازار کالاهای لوکس، نه تنها بحرانی نبود، بلکه همچنان مشتریان و سود بالای خود را داشت. در سال 2014، سود بازار جهانی لوکس 223 میلیارد یورو بود که در مقایسه با سال 2013 از افزایش 7 درصدی برخوردار بوده است. چینی ها اولین خریدار اسباب لوکس بودند و در رتبه های بعدی آمریکایی ها و ژاپنی ها قرار داشتند.
 
بازار لوکس در اروپا متأثر از رکود اقتصادی در سال 2014 رونق چندانی نداشت و حتی توریستهای اروپایی نیز پول زیادی بابت خرید خرج نکردند. اما این کاهش با افزایش 11 درصدی فروش اسباب لوکس در خاورمیانه جبران شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.