پزشک روانشناس کودک ؛ 56 ساله که در شهر قدس مطب دارد. می گویند هیچ انتصابی در کابینه و دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی بدون نظر این زن انجام نمی شود.

نخست وزیر واقعی رژیم صهیونیستی یک زن است

به گزارش  قدس آنلاین  به نقل از ایرنا، «سارا بن ارتس» فرزند «شموئل بن ارتس» متولد پنجم نوامبر 1958 همسر جنجالی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی است که درانتصاب های دفتر نخست وزیری و کابینه این رژیم، دخالت و نقش دارد.

«بن کاسپی» تحلیلگر سیاسی روزنامه صهیونیستی معاریو در این باره می گوید: هیچ انتصابی در دفتر و کابینه رژیم صهیونیستی بدون نظر و دخالت سارا نتانیاهو صورت نمی گیرد و نخست وزیر اسراییل به دلیل مشکلات همسرش، فرد مناسبی برای مقام نخست وزیری این رژیم نیست.

مجله «فوربس» نیز سارا نتانیاهو را در رتبه نخست قدرتمندترین زن اسرائیل از بین 50 زن قدرتمند اسرائیل قرار داد و نوشت: سارا نتانیاهو بالاتر از زنانی قرار می گیرد که صاحب شرکت های بزرگ و قدرتمند اسرائیل هستند.

این مجله دلیل این انتخاب را نفوذ مطلق سارا نتانیاهو بر شخص اول اسرائیل بنیامین نتانیاهو (معروف به بی بی) و به تبع آن کل اسرائیل دانسته و نوشت: شاید او درباره حمله به ایران و یا کاهش نرخ بهره و یا املاک و مستغلات تصمیم نمی گیرد ولی او در قرار ملاقات های اصلی نخست وزیر اسرائیل و تصمیم گیری های وی نقش اصلی و تعیین کننده ای را دارد.

برخی از منابعی که فوربس با آن ها مصاحبه کرده است گفته اند دخالت های همسر نتانیاهو تنها به دفتر نخست وزیری ختم نمی شود و این دخالت ها در اصلی ترین مسایل و خدمات کابینه هم هست.

یک منبع دیگر به این مجله گفته است: سارا نتانیاهو تقریبا در تمامی تصمیمات در سطوح ارشد اسرائیل نقش دارد.

مجله فوربس می افزاید: شخصی که قبلا به نخست وزیر نزدیک بود، همسر نتانیاهو را به دایره ای سیاه تشبیه کرد. شخصیتی با انرژی متمرکز روی سیستمی که می تواند به منظور ایجاد واقعیت جدید در فضای سیاسی اسرائیل تاثیر بگذارد.

مدتی قبل نیز «اوریت جلیلی تسوکر» مشاور ویژه نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته بود که سارا نتانیاهو متن سخنرانی های سیاسی نتانیاهو وی از جمله سخنرانی های «بار ایلان» و طرح های «تعلیق شهرک سازی» را می نویسد و آماده می کند.

نوشتن خطابه هایی چون خطابه نتانیاهو در بارایلان و خطابه های مربوط به شهرک سازی در نوع خود برای یک خانواده دستاورد بزرگی است. افشای این مساله باعث نگرانی شدید دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد .

همچنین روزنامه آحارونوت در تاریخ 7/11/93 از افزایش اختلاف میان نتانیاهو و رسانه های اسرائیل پرده برداشت. اکثر رسانه ها با انتشار اخبار شکایت از سارا نتانیاهو همسر نتانیاهو به اتهام ارتکاب رفتار خشونت آمیز و بد رفتاری با کارکنان مقر اقامتش، نتانیاهو را مجبور به واکنش کرد.

علاوه بر این، رفتارهای درون خانواده این زن هم در محافل قضایی و رسانه ای رژیم صهیونیستی مطرح است به گونه ای که «تارا ماله» خدمتکار پدر زن نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه «سارا نتانیاهو» همسر بنیامین نتانیاهو به اتهام کتک کاری و رفتار ناپسند اقامه دعوا کرد.

وی می گوید: «من طبق قرار داد بنا بود از شموئیل بن ارتس پدر سارا در خانه نخست وزیر در ازای مبلغی نگهداری کنم ،اما رفتارهای زشت و بد سارا و درخواست های بی حد و حصری که او از من دارد در نهایت تبدیل به مشاجره لفظی شد و همسر نخست وزیر با سیلی به صورت من نواخت و حسابی کتک کاری کرد و من نیز در اداره پلیس از او شکایت کردم.»

در پی آن، دعوای تارا ماله با سارا نتانیاهو به دست مایه طنز رسانه های اسراییلی نیز تبدیل شد.

پیشتر نیز یک زن اسرائیلی که نزد سارا نتانیاهو کار می کرد در شکواییه ای به دادگاه تل آویو، اظهار کرد که همسر نخست وزیر در قبال وی رویکرد برده داری داشته است.

گفته می شود این زن از دادگاه خواستار غرامت زیادی شده بود و از زمانی که سارا نتانیاهو توسط نیروی زیردست خود به برده داری متهم شده، شمار تماس های تلفنی که در وسط جلسات نتانیاهو به وی زده می شد، به شدت افزایش یافت.

بنیامین نتانیاهو هم پس از افشای این خبر به رسانه ها اعلام کرد: «زنم را آزاد بگذارید، خانواده ام را رها کنید و به من حمله کنید.»

از دیگر مواردی که رسانه های داخلی این رژیم به آن پرداخته اند هزینه سنگینی است که در زمان جنگ سال 2006 با لبنان برای سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همسرش به لندن شده است.

در تاریخ 23/2/92 بنیامین نتانیاهو نخست وزیر دستور اتاق خواب 127 هزار دلاری را در هواپیمایش برای سفر بریتانیا به منظور شرکت در مراسم تدفین «مارگارت تاچر» داده بود. دفتر نخست وزیری اعلام کرد تدارکات خواب نخست وزیر در سفرهای هوایی تغییر خواهد کرد و برای سفر نخست وزیر به انگلیس، تغییراتی در یک هواپیمای شرکت اِل آل،خطوط هوایی اسرائیل داده شد تا یک اتاق خواب، یک تختخواب و 22 صندلی بیزنس کلاس در آن نصب شود.

این خبر باعث خشم بسیاری در اسرائیل شد و دفتر نخست وزیری ابتدا با صدور بیانیه ای از این کار دفاع کرد و خواب مناسب را برای نخست وزیر ضروری دانست که این بیانیه بلافاصله در رسانه ها موضوع طنز و هجو شد.

روزنامه آحارونوت اسرائیل نیز در این باره نوشت: بی بی (لقب نتانیاهو) شاه است و در نظام سلطنتی وقتی شاه و ملکه با هواپیما سفر می کنند، هزینه مساله ای نیست.

دفتر نخست وزیری اعلام کرده که از این به بعد در سفرهای کوتاه نتانیاهو به اروپا اتاقک مخصوص استراحت تعبیه نخواهد شد. در مورخه 24/2/92 به دنبال درخواست گروه دیده بان اسراییلی موسوم به «جنبش برای دولت کیفی» جوزف شاپیرا بازرس ویژه بررسی پرونده 127 هزار دلاری نتانیاهو در سفر وی و همسرش به لندن را به عهده گرفته است.

کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرد که نتانیاهو برای ایجاد اتاقی شخصی در هواپیما در سفر برای مراسم تدفین نخست وزیر اسبق انگلیس 127 هزار دلار هزینه کرده است.

از دیگر تصمیمات جنجالی همسر نخست وزیر این است که در سال گذشته خبری منتشر شد که کارکنان دفتر نخست وزیر اسرائیل سالانه 2700 دلار برای خرید بستنی بودجه دارند. پس از جنجال رسانه ای، نتانیاهو دستور داد بودجه خرید بستنی قطع شود.

به گفته تحلیلگران، این اخبار نشان می دهد که نتانیاهو که از مسند وزارت در سال 1996 به مرور بر مسند نخست وزیری رژیم صهیونیستی رسیده است، تمام رشد سیاسی خود را مدیون همسرش می داند و به همین دلیل از روز اول، دست همسرش در همه امور باز بوده و باتوجه به جایگاهی که داشته، توانسته است بر دامنه نفوذ خود روز به روز بیفزاید.

این عده معتقدند در صورت تداوم دوره ریاست نتانیاهو، همسر وی بر دامنه دخالت ها و تخلفات خود افزوده و بستر فساد گسترش یابد که این رویه علاوه بر گسترش اختلاف میان احزاب حاکم در این رژیم، ساختارهای این رژیم را در عرصه های مختلف متزلزل سازد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.