در دیدار وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران با همتای آذری بر گسترش همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری، بانک، بیمه و بازرگانی تأکید شد.

تأکید ایران و آذربایجان بر گسترش همکاری‌های اقتصادی در زمینه‌های مختلف
 به گزارش فارس، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی که به دعوت همتای خود در جمهوری آذربایجان به سر می‌برد، در دیدار با شاهین مصطفی یف وزیر تجارت و صنعت این کشور موضوعات زیربنایی از جمله همکاری‌های مشترک در زمینه سرمایه‌گذاری، بانک، بیمه و بازرگانی را مورد بحث و گفت‌و‌گو قرار داد.

وی با تاکید بر اینکه دولت یازدهم با هدف گسترش روابط با کشورهای منطقه، سطح مروادات سیاسی و اقتصادی خود را با جمهوری آذربایجان افزایش داده است، گفت:با توجه به اینکه نقش مقامات دولتی، تسهیل شرایط و ایجاد فضا برای بخش‌های خصوصی است، در نظر است که موانع و مشکلات اعلامی توسط بخش‌های خصوصی در گفت‌وگوهای دوجانبه طرح و برای برطرف کردن آنها راهکارهای لازم بررسی شود.

وزیر تجارت و صنعت جمهوری آذربایجان نیز با بیان اینکه بهبود و ارتقای همکاری همه ‌جانبه اقتصادی و بازرگانی دو کشور مستلزم تأمین و بهبود مبانی و زیرساخت‌ ارتقای روابط نظیر گسترش روابط بانکی، بیمه‌ای، سرمایه‌گذاری و گمرکی است، آمادگی کشورش را برای تحقق این هدف اعلام کرد.

وی از توسعه مناسبات دو کشور در کلیه سطوح به خصوص در بخش اقتصادی ابراز رضایت کرد و افزود: از زمان دیدارهای منظم دو رئیس جمهور، فضای همکاری خوبی بین دو کشور ایجاد شده است.

مصطفی یف افزود: این سفر گام جدی و رو به جلو جهت توسعه روابط با کشورهای همسایه و از جمله آذربایجان است.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.