۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲
کد خبر: 261940

رییس شورای رقابت درباره ورود این شورا به بحث انحصار واردات خودرو گفت: به نظر می‌رسد مدل پیشین ورود خودروها رقابتی‌تر بود و با مطرح شدن این موضوع، شورا به آن ورود می‏‌کند و همه جوانب مورد بررسی قرار می‎گیرد.

واکنش شیوا به انحصاری شدن واردات خودرو
رضا شیوا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به برگزار نشدن جلسه شورای رقابت در هفته اخیر گفت: از آنجاکه بحث جدید در شورای رقابت مطرح نشده بود و بحث‌های دیگر به نتیجه نرسیده‌اند، جلسه شورای رقابت برگزار نشد.

او همچنین درباره پرونده 650 میلیون یورویی که در شورای رقابت در جریان است، گفت: کارشناسا‎ن ما در حال کار کردن روی این موضوع هستند و درباره این پرونده سوالاتی مطرح بود که از بانک مرکزی پرسیده شده اما هنوز جوابی نگرفته‎ایم.

رییس شورای رقابت همچنین درباره بحث محدود کردن واردات خودرو به چند شرکت اظهار کرد: اکنون در حال بررسی جزئیات آیین‎نامه هستیم. اگر این موضوع منطبق با تعریف علمی انحصار باشد، ما به آن ورود می ‎کنیم. اگر شامل انحصار باشد، آیین‏‌نامه و مدلی که گفته شده خودروها بر اساس آن وارد شوند را بررسی می‎کنیم.

او تاکید کرد: شاید مدلی که قبلا برای واردات خودروها بود، رقابتی‎تر بود. به همین دلیل هم ما در شورا وارد بحث خودروهای وارداتی نشدیم اما اگر واردات خودرو به دست یک یا چند شرکت بیفتد، انحصاری می‏‌شود و احتمالا شورا به آن ورود می‏‌کند.

شیوا در پاسخ به این سوال که آیا شورای رقابت جلوی انحصاری شدن واردات خودرو را می‏‌گیرد یا خیر؟ گفت: خیر، مثل خوردوهای داخلی برخورد می‏‌شود. باید همه چیز درباره آنها بررسی شود. قیمت‌هایی که می‎فروشند بررسی می‏‌شود. باید ببنیم حاشیه سود آن‎ها چگونه است. همچنین قراردادهای آن‏ها بررسی می‏‌شود و تمام مسائلی که مربوط به واردات یک خودرو می‎شود در شورا مورد توجه قرار می‌‏گیرد.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.