قدس آنلاین: نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نگاه به آموزش های فنی و حرفه ای نگاه درستی است بيان داشت: آموزش های فنی و حرفه ای به عنوان یکی از مهمترین زیر ساخت های توسعه اشتغال نقش مهمی در کاهش نرخ بیکاری دارد.

آموزش هاي فني و حرفه اي مهمترين زيرساخت هاي توسعه اشتغال در كشور

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، علی ایرانپور ، نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید دكتر كورش پرند، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان مبارکه با اشاره به اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای برای حل مشکل اشتغال در جامعه، افزود: امروز مسأله اصلي رفع نیازهای اشتغال در جامعه از طریق تربیت نیروهای تکنیکی، فنی و مهارتی است.

ایرانپور با بیان اینکه یکی از مزایای برجسته آموزش های فنی و حرفه ای، کاربردی و تخصصی بودن اين آموزش ها است، اظهارکرد: مراکز آموزش فنی و حرفه ای با ارائه آموزش های به روز و استاندارد می توانند حلقه مفقوده آموزش های تئوری دانشگاهها باشند.

وي افزود: توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در راستای توسعه کشور و رسیدن به خودکفایی است.

ایرانپور ابراز امیدواری کرد که بازدید رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان مبارکه در راستاي توجه ویژه به توسعه آموزش هاي مهارتي در اين شهرستان مؤثر باشد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمار بالای بیکاری جوانان این شهرستان به ویژه افراد تحصیل کرده، گفت: مسئولین باید توجه ویژه ای به آموزش های فنی و حرفه ای داشته باشند .

وی با بیان اینکه توانمند سازی و مهارت آموزی به جوانان گام نخست برای ورود به بازار کار و رفع مشکل بیکاری و اشتغال است، بيان داشت: آموزش های فنی و حرفه ای می تواند به عنوان بازویی توانمند برای ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری مورد استفاده قرار گیرد.

وی با تأکید بر ایجاد رشته های مورد نیاز شهرستان مباركه به ویژه در حوزه صنایع ،کارخانجات و کشاورزی اظهار کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور با افزایش و ارتقای آموزش ها و تربیت نیروهای ماهر، نیاز جامعه را برآورده کرده و نقش مهمی در کاهش بیکاری دارد.

وی گفت : شهرستان مبارکه از ظرفیت های بسیار مناسب و بالایی برای تولید برخوردار است که باید در این راستا با تربیت نیروهای توانمند از این پتانسیل ها در راستای توسعه استفاده کرد.

به گزارش قدس آنلاین، شهرستان مبارکه با 143 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.