رئیس‌جمهور ونزوئلا «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور آمریکا را به عنوان طراح اصلی کودتای انجام شده علیه دولت خود معرفی کرده و وی را به دلیل انجام اقدامات و طرح‌هایی با هدف سرنگونی دولت این کشور محکوم کرد.

مادورو: معاون «اوباما» طراح اصلی کودتای ونزوئلاست
 به گزارش  فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا روز گذشته طی سخنرانی در مراسم صدونودوهشتمین سالگرد تولد ژنرال «ازه‌کیل زامورا» در ایالت «میراندا» این کشور در رابطه با شرایط موجود در کشور و اقدامات ناعادلانه ایالات متحده آمریکا علیه دولت خود اعلام کرد: در حال حاضر کودتایی برنامه‌ریزی شده از سوی کاخ سفید در ونزوئلا در حال انجام است، کشوری که طی دیدارهای گوناگون خبر شکست و سرنگونی دولت ما را به سایر کشورهای آمریکای لاتینی می‌دهد.

«مادورو» در ادامه افزود: این نشان‌دهنده ورود آمریکا به مرحله خطرناکی از ناامیدی است چرا که به سایر دولت‌های منطقه خبر سرنگونی دولت من را می‌دهد، من در این مرحله «جو بایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا را به دلیل صحبت با رؤسای جمهور و وزرای دیگر کشورها در این مورد محکوم می‌کنم.

به گفته «مادورو»، «بایدن» طراح اصلی این کودتا بوده و اقدامات بسیاری را به منظور برکناری دولت وی انجام می‌دهد.

از این رو رئیس جمهور ونزوئلا از مردم و نظامیان خواست تا اتحاد بین این 2 محور را حفظ کرده و در برابر کودتای احتمالی آمریکا علیه کشور خود مقاومت کنند.

وی در ادامه سخنانش در این حوزه اعلام کرد: همه ما از جمله سازمان‌های گوناگون، محافل مبارزه مردمی، اتحادیه نبرد بولیواری چاوز، شوراهای محلی، کمون‌ها، تمامی نیروها، کشاورزان، کارگران، زنان و جوانان باید در مقابل چنین اقداماتی هوشیار و بیدار باشیم.

جمعه گذشته «مادورو» از تشکیل جلسه‌ای در واشنگتن با حضور «بایدن» و رؤسای جمهور آمریکای لاتین خبر داد که «بایدن» طی آن به تشویق این کشورها در رها کردن ونزوئلا پرداخته و اعلام کرده بود که دولت ونزوئلا در حال سرنگونی می‌باشد.

«مادورو» طی سخنانش این صحبت «بایدن» را مبنی بر اینکه پتروکاریبه رو به پایان و زوال است را رد کرده و مورد انتقاد قرار داد.

از این رو رئیس جمهور ونزوئلا خطاب به دولت آمریکا هشدار داد که تمامی اقدامات خود علیه ونزوئلا در زمینه روانی، اقتصادی و سیاسی را متوقف سازد.

«مادورو» همچنین در این رابطه خاطرنشان کرد: ارتباط مستقیم اهمیت بسیار بالایی دارد، من امیدوارم همانطور که به شکست خود در تحریم‌های اقتصادی علیه کوبا اعتراف کردید، شکست خود در برابر کودتاهای انجام شده علیه دولت بولیواری ونزوئلا را نیز به رسمیت بشناسید.

«باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در دسامبر 2014 تحریم‌های جدیدی را علیه ونزوئلا در کنگره این کشور به تصویب رساند که متعاقبا مورد انتقاد شدید دولت کاراکاس قرار گرفت.

ایالات متحده آمریکا پس از حمایت کامل خود از کودتای ونزوئلا در سال 2002 علیه «هوگو چاوز» رهبر فقید این کشور همچنان به سیاست خصمانه‌اش علیه این کشور آمریکای جنوبی ادامه داده است.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.