۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۰
کد خبر: 262736

روز «نوید آمدن بهار» را می‌دهد و روز دیگر از «آمدن مردان» خبر می‌دهد. یک روز وعده از آمدنش در دنیای مجازی می‌دهد و روز دیگر آمدنش را با سخنانی باورنكردني در مورد کنار گذاشتن یار نزدیکش اسفندیار مشایی خبرساز می‌کند.

بازگشت احمدی‌نژاد بدون مشایی

دنیای اقتصاد نوشت: حالا دیگر همه می‌دانند که محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری سابق سودای بازگشت به سیاست را دارد. برخي بر اين باورند كه انتخابات مجلس دهم را نشانه گرفته است؛ اما آينده تعیین می‌کند که سودای بازگشت به ریاست‌جمهوری را دارد یا نه؟

 احمدی‌نژاد این روزها فعال‌تر از قبل شده است. دیگر از سکوت خبری نیست. گویا تلاش اصولگرایان برای رسیدن به وحدت براي کسب کرسی‌های مجلس دهم، او را هم از لاک سکوت بیرون آورده است. هر چند برخی از دوستان قدیمی‌اش در جریان اصولگرا، امروز از او برائت می‌جویند و می‌گویند دیگر شانسی برای بازگشت به قدرت ندارد؛ اما در مقابل برخی از تحلیل‌ها حاکی از آن است که حتی اگر احمدی‌نژاد جایی در بین دوستان قدیمش نداشته باشد با این حال «او می‌خواهد رهبر مخالفان روحانی باشد.» در این میان بسیاری بیانیه دفتر احمدی‌نژاد در مورد برائتش از تخلفات مالی محمد رضا رحیمی معاون اولش را تلاش دیگر برای بازگشت به عرصه سیاست می‌دانند. هر چه هست او این روزها فعالیت‌های رسانه‌ای اش را کلید زده است. با راه‌اندازی سایت هما، گوگل پلاس و اینستا گرام فعالیتش را آغاز کرده است؛ قرار است روزنامه‌اش «مهر عدالت» را به زودی راه‌اندازی کند و روز یکشنبه به مناسبت افتتاح سایت شخصی‌اش، بیانیه ای صادر کرده است. پیامی با این مضمون که «هیچ دسته و گروه و فردی نمی‌تواند ادعای مالکیت انقلاب و دستاورد بزرگ آن، یعنی جمهوری اسلامی را داشته باشد. انقلاب به هیچ فردی بدهکار نیست و ارثیه کسی یا گروهی محسوب نمی‌شود.» البته او پیش از اینها تلاش کرده بود تا با تاسیس یک دانشگاه به حضور اجتماعی‌اش رسمیت بدهد اما تلاش او ناكام ماند و او و یارانش برای راه‌اندازی دانشگاهشان هنوز موفقیتی به دست نیاورده‌اند. شاید همین موضوع او را برای راه‌اندازی انواع سایت‌های خبری مصمم‌تر کرده است.

  مشایی در مجامع ما حضور پیدا نمی‌کند
به هر حال او عصر روز یکشنبه در دیدار جمعی از فعالان رسانه‌ای و وبلاگ نویسان به مناسبت آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی که در دفتر محمودیه برگزار شد در سخنانی گفت: «با این سایت، عالم زیر و رو نمی‌شود. حواستان باشد باید بیایيد و قوی‌تر کار کنید.» او البته خبر مهمی را هم اعلام کرد، خبری که شاید آینده سیاسی او را تغییر دهد. به گزارش متین نیوز، سایت نزدیک به محمود احمدی‌نژاد، او در حاشیه مراسم افتتاحیه سایت شخصی‌اش در پاسخ به یکی از حضار که خطاب به او گفت: «در نبود جناب مهندس مشایی شاگرد اول شما این مراسم لطفی ندارد» گفت: از این پس مشایی هرگز دیگر در مجامع ما حضور پیدا نخواهد کرد.»  پیش از این نیز خبرها حاکی از آن بود که مشایی مدتی است که در جلسات احمدی‌نژاد و یارانش حضور ندارد. ظاهرا دلیل این موضوع فشار و توصیه برخی از نزدیکان احمدی‌نژاد مبنی بر کناره‌‌جویی از مشایی است؛ توصیه‌هایی که به نظر می‌رسد تاثیرگذار بوده، تاحدی که محمود احمدی‌نژاد نیز تصمیم گرفته رسما آن را اعلام کند و بر جدایی‌اش از مشایی صحه بگذارد.
 به هر حال احمدی‌نژاد روز یکشنبه در بخشی از سخنانش در بین جمعی از فعالان رسانه‌ای و وبلاگ‌نویسان به مناسبت آغاز دهه فجر گفت: «همه آنهایی که به دنبال اصلاح وضع جهان هستند، باید توجه داشته باشند که هر اتفاق بیرونی خبر یک اتفاق درونی است؛ چون بعضی‌ها می‌گویند ما قبل از انقلاب زندگی می‌کردیم و روغن نباتی هم کیلويی فلان بود. بنده می‌گویم انسان می‌تواند فقط نوک دماغش را ببیند یا می‌تواند هر روز دایره مطالباتش گسترده‌تر، جدیدتر و آرمان‌خواه‌تر باشد.»
به گزارش خبرگزاري مهر، او گفت: «بعضی‌ها اوایل انقلاب مقاله می‌نوشتند و اظهار فضل می‌کردند و می‌گفتند انقلاب ناقص به دنيا آمده و در حال حاضر هم عده‌ای همین مطالب را بیان می‌کنند. به نظرم اینان از این نکته غافل هستند که تحولات اجتماعی نتیجه تحولات درونی انسان‌ها است.»  وی افزود: «ما در محله نارمک زندگی می‌کردیم و رفقای قدیمی زیادی داشتیم؛ چون پرتحرک هم بودیم و ارتباطاتمان زیاد بود. وقتی بعدها من به تحولات انقلاب دقت کردم دیدم این تحولات روحی به خوبی قابل درک است.» احمدی‌نژاد ادامه داد: «از همان اول انقلاب ما به انقلاب جهانی انسان کامل و حکومت جامعه گره خورده بود و اصلا با آن یکی بود، عده‌ای آمدند و می‌خواستند ما را سرگرم کنند و می‌گفتند اول توسعه سیاسی انجام دهیم یا توسعه اقتصادی را، انسان کامل همه وجودش با هم رشد می‌کند.»

  چاوز هم منتظر ظهور بود!
 احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش گفت: «انقلاب اسلامی در نسل انقلاب جهانی است. همه بشریت از آغاز منتظر یک روز بهتری بودند و همه انسان‌ها نیز به امید روز بهتر زندگی می‌کنند. ما گفتیم چاوز هم منتظر ظهور بوده است. عده‌ای آنقدر کوته‌فکرند که تحمل شنیدن این حرف‌ها را نداشتند و فکر می‌کردند که فقط خودشان انسان هستند که باید منتظر ظهور باشند.» به گزارش خبرگزاري مهر و سايت خبري انتخاب، او افزود: «یکی از دوستان ما اخیرا به ونزوئلا سفر کرده است. به او گفته بودند که به فلانی سلام برسان و بگو ما هم منتظر امام مهدی (عج) هستیم؛ وقتی آقای چاوز درگذشت همه انسان‌های انقلابی در ونزوئلا مات و مبهوت مانده بودند. چون چاوز ستون محکم انقلاب بود. چاوز قبل از فوتش به آنان گفته بود که اگر من رفتم نگران نباشید، امام مهدی(عج) خواهد آمد. یعنی ببینید عده‌ای آنقدر کوچکند که فکر می‌کنند جهان فقط برای آنان است. به نظر من هر فردی به محض اینکه به دلش بیاید و تصور کند که نسبت به دیگران برتر است، همان لحظه سقوط کرده است. بعضی‌ها انحصاری هستند و حتی خدا را برای خودشان می‌خواهند.»
احمدی‌نژاد پیش از این هم در پیامی که سال 91 به مناسبت درگذشت هوگو چاوز رئیس‌جمهوری ونزوئلا صادر کرده بود، ضمن اشاره به اینکه چاوز «درپی یك بیماری مشكوك» در گذشته است، گفته بود: «تردید ندارم كه او بازخواهد گشت و به همراه همه صالحان و حضرت مسیح(ع) و تنها باقیمانده از نسل پاكان، انسان كامل، خواهد آمد و جامعه بشری را در استقرار صلح و عدالت كامل و مهربانی و كمال یاری خواهد كرد.»

  توصیه در مورد آمریکا
 او در ادامه نشستی که روز یکشنبه با فعالان رسانه‌ای داشت، گفت: «اول انقلاب گروهی بودند که اهل دفاع نبودند. در تمام مکاتب و گرایش‌ها دفاع از وطن لازم است و هر کس که در راه دفاع از وطن کشته شود شهید محسوب می‌شود. تئوری مي ساختند و مي‌گفتند که اصلا چرا جنگ می‌کنید؛ نمی‌توانستند جلوی آمریکا بایستند و تئوری کنار آمدن با آمریکا را مطرح می‌کردند. ما به آنان می‌گوییم وقتی عرضه ایستادن در برابر آمریکا را ندارید، چرا به مسوولیت‌های اجتماعی وارد شده‌اید؟ بروید سراغ مسائل شخصی‌تان.»

  مردها در راهند
 وی در آخر نیزگفت: «مردها در راهند، فرآیند دیگری در راه است؛ شجره طیبه‌ای جز خاندان محمد مصطفی (ص) وجود ندارد، تلویزیون تصاویری را از انقلاب نشان می‌دهد اما همه انقلاب همین که تلویزیون نشان می‌دهد نیست بلکه فراتر از این است. همه باید در راه تعالی کشور در صحنه حضور داشته باشیم. قرار نیست با هم یک سفره درست کنیم و سر اینکه کدام کجا بنشینیم با هم دعوا کنیم بلکه قرار است پیش برویم.»  احمدی‌نژاد با این سخنان بازگشتش به عرصه سیاست را اعلام کرده است و البته رسانه‌های بین‌المللی هم به این موضوع واکنش نشان داده‌اند.
همچنان‌که روز گذشته به گزارش خبر آنلاین، خبرگزاری‌های فرانسه، آسوشیتدپرس، وب‌سایت روزنامه اینترنشنال بیزینس تایمز در گزارش‌هایی کوتاه از احتمال بازگشت محمود احمدی‌نژاد به عرصه سیاسی کشور یک سال مانده به انتخابات مجلس خبر داده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 111
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حی IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    67 49
    خودتان هم ازدروغهایی که درمناظرات به خورد مردمدادید وباعوام فریبی رای خریدید هم نگران این وضع هستید .حالا یادتان آمد باسیاه نمایی رای گرفتید وزمان پاسخ فراسیده است .تاکی میخواهید به مردم بگویی قبلی ها لولو بودند .جناب حقوق دان امیدوارم روزی برسد که دریک مناظره مردمی مجبورشوید بگویید با کدام آمار و مستندات به مردم قول صد روز بهبود وضع اقتصادی دادید ؟آیا ازقبل با امریکاییان وغرب صحبتی کرده بودید وآنان به شما وعده ای داده بودند؟آیا های زیادی دارم وامیدوارم جواب بدهید .
  • عباس IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    بياييد دوباره بخوريد و ببريد . مردم عادت دارن به بخور و ببر ها . رحيمي را هم بياوريد . هنوز جا دارد كه بخورد....
  • علی IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    57 92
    منتظرت میمانیم ای حامی محرومان تا بیایی
  • ایزدبخش IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    59 61
    سلام و درود بر دکتر احمدی نژاد محفوظ باشند
  • ugd IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    78 49
    محححححححححححححححححححححححمود ازجون ما چی میخای
  • احمدی م IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    66 65
    مردخستگی ناپذیر-شجاع-طرفدارمحرومین-ساده زیست احمدی ......خداحافظ شماست.
  • ازیزد IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    50 32
    یشان با این خبط برزگشان در گذشته هیچ جایی درمیان ملت ولایت پروز ندارند.
  • یاسین IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    64 45
    واقعا احمدی نژاد مثل بچه ها حرف میزند؟به درد فیلم سینمایی تو سیاهی لشگربهتره؟خالی بند تا دلت بخواد؟دورویی از سر و روش میباره؟البته برای دلقک بازی بد نیست؟
  • فاروق IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    45 66
    سلام خدا حفظش کنه یک مرد به تمام معنا یک سیاستمدار علیگونه حق نگهدارش باشه
  • بهار IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    41 68
    زنده باد احمدي نژاد
  • مهرداد IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    43 79
    زنده باد دکتر احمدی نژاد درود بر شرف و ذات پاکش درود بر غیرت و استفامتش درود بر افکار و اعمالش
  • علی IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    47 71
    ما منتظریم مرد بزرگ
  • swimmer IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    59 63
    مشتاقانه منتظریم . دولت تدبیر و امید نشان داد فقط اهل شعار است
  • مهدی IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    59 65
    افرین برمحمود
  • حسين دايي IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    61 27
    دست پاچه شده نمداند چكار ميكند چون دچارقانون بازتاب الهي شده است ...آنهم بدست معاون اولش ....واقعا" خيلي سخت است فردي راكه يك روز پيغمبر ميناميد امروز بيايد و تمام كارهاي مفاسد بهار انحرافي و سروش آسماني و كذايي و خط قرمزهارا لو دهد ... آن چنان گرم است بازار مكافات ديده گر بينا شود هر روز روز محشر است
  • بدبخت شده توسط احمدی نژاد IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    62 58
    ای خدا این احمدی نژاد دیگه کیه........میترسم از روزی ه این دوباره بخواهد برگردد. یه ادم ضد ولایت.ضد اخلاق دروغگو...........اقای جنتی مدیونی اگه تایید صلاحیتش کنی
  • محمد IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    48 82
    زنده باد مرد انقلابی احمدی نژاد عزیز منتظرت هیستیم انسان بی ریا وکلک.
  • بهروز IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    91 42
    احمدی نژاد در هشت سال ریاست جمهوری خود به کشور از هر لحاظ ضربه زدند و بزرگترین فسادها و اختلاس ها در این دوران به وقوع پیوست حالا تعجبم در این است که ایشان با چه رویی دوباره به فکر برگشتن هستند .
  • aaaa IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    84 43
    احمدی جان تو توانت رو ثایت کردی! تو حتی معاونت رو نمی تونی کنترل کنی چه رسد به مقاومت در برابر آمریکا... مثل همیشه نابخردانه وارد عرصه سیاست می شوی و بعد با شعارهای پوپولیستی خطایت را بر گردن دیگران می اندازی! برو با همون طرحی که برای مردم دادی ی باغچه سبزی و تربچه برای خودت درست کن و از زندگیت در دوران بازنشستگی لذت ببر...
  • رامین IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    92 42
    بابا اذیتمون نکنید حی این اخبارهاب مشمئز کننده رو نذارید . به خدا حالمون به هم میخوره
  • علی IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    89 50
    آهای مرد تو به ملت بدهکاری
  • سارا IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    48 89
    دوست داریم احمدی نژاد
  • محمود IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    29 72
    زنده باد احمدی نژاد
  • محمود IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    24 71
    جانم فدایت محمود
  • فرهاد IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    74 26
    همان یک باراومدی برای هفت پشت ما بسه دیگه نیا
  • امين IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    31 50
    چطور روت ميشه برگردى كسى كه ولايت مدار نباشه از منافق بدتره
  • ابوالفضل IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    62 24
    بگی بیشی تورو به جان هرکی دوس داری به جون همون هگو چاوزت ول کن تو نشون دادی خودتو سکوت پشه کن فرصتت را از دست دادی
  • یول IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    15 42
    چه کشکی چه دوغی .. ایران با آمریکا توافقاشو کرده تموم شده رفته حالا موندن چه جوری بگن اینو به مردم. چیزی لازم نیس بگید همه میدونیم
  • سید حسن IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    48 80
    بیا محمود جان ما همه هستیم کسی که خدا دارد چه باک .بوشهر
  • علی IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    81 30
    لامصب این پول بیت المال عین آب دریا میمونه، هر کی ازش میچشه تا خودش رو خفه نکنه دست از خوردنش برنمیداره!!!!!
  • علی IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    93 48
    خیانت هشت ساله شما ودولت پاکتان برای این ملت ونسل های اینده بس است لعنت بر خینت کاران رشوه خوار
  • تمید IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    50 90
    زنده باشی اقای احمدی نژاد ... بیا وُ لین دولت شُعار و آمار دروغ با همه ی دروغگو ها رو کنار بزن ( روحانی و ظریف )
  • مردم IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    78 55
    دراین نظام به اصطلاح اسلامی کسی نیست که این احمدی نژادرادستگیرکندپس کجاست شمشیرعدالت إ؟-مگربایستی یک انسان چقدرخطاداشته باشدکه دستگیرشود(حتماازریشه کشورومردم رانابودکندإإإإإإإ؟؟؟؟؟؟؟؟)
  • شیرازی IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    49 99
    سلام و درود خدا بر تو ای مرد بزرگ.اینو میگم که مخالفان دکتر احمدی نژاد بسوزن.تو بیامن خودم جونم رو واست میدم.تو فقط بیا رای دادن از ما.دوستت داریم دکتر جان.به خدا لحظه شماری میکنم.بوس بوس بوس
  • پویا IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    64 98
    ما منتظر محمود هستیم،هیجا نمیریم همین جا هستیم
  • رسول IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    دوران رياست جمهوري احمدي نژاد ننگ بار ترين دوره اقتصاد ايران ايران بود.تمام مردم را بيچاره كرد،فشار اقتصادي مردم رو فلج كرده،تو رو خدا يه چيزي بهش بدين دست از سر مملكت ما برداره
  • محمد IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    80 97
    احمدی قطره ای از دریای امام خمینی را مژده می دهد ما منتظر دریا دار خمینی هستیم .
  • من IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    30 53
    بیشتر حرفهایش خوب است اما از حرف تا عمل .....
  • فرامرز IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    6 7
    خدایا تا کی باید اسمش و بشنوم.8 سال بس نبود.دوباره محمود بصیری بیچاره ،بازیگر خوبمون خونه نشین میشه.این کوچکترین ضرر احمدی نژاده!!!!
  • امید داوری IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    11 15
    اینم نقشه جدیدتونه برای تلکه کردن مردم.... برای ملت ساده ایران متاسفم که گول یه همچین سیاست مدارهایی رو میخوره.. آقای دکتر رحیمی بدبخت بازیچه دست همین آدم خودخواه شد که الانم انگشت نمای مردم شده و بقیه هم به ریشش میخندن... وای بر شما... خداوند قوه تفکر و تعقل در انسانها قرار داده است!!!!
  • پویا IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    12 5
    ما منتظر محمود هستیم،هیچ جا نمیریم همین جا هستیم
  • محمد IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    30 4
    حمدی نژاد قطره ای از دریای امام خمینی است به امید روزی که دریا دار شود
  • شاغلام IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    6 26
    جناب قدس! از قول من به محمود بگید، البته که مردان در راهند ولی این چه نسبتی با ایشون داره؟!! آیا در 8سال زعامت ایشان چیزی غیر از دروغ و فریب و فساد اتفاق افتاد؟ آیا این همه خیانت هایی که در عرصه ی اقتصاد و سیاست و فرهنگ از جانب ایشان و وابستگان به ایشان اتفاق افتاد مدال مردانگی رو بر سینه ی ایشان زده؟ چه زیبا فرمودند حضرت امیر(ع):« نه مردان به ظاهر مرد» این مدالی است که بر سینه ی شما خورده. شما یک منافق کلاش و متزور بیشتر نیستیدلطفا مقام و جایگاه خودتون رو بهتر بشناسید. آیا تصور می کنید با برائت از امثال رحیمی و مشائی تبرئه می شوید؟ کسی که از عملکرد نزدیکترین مقامات خود دم از عذر برائت و ندانستن می زند، چگونه می تواند امین اعتماد مردم بوده و واژه ی عدالت را حتی بر زبان اورد...
  • ستاره IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    89 8
    دکتر احمدی نژاد عزیز بیا بدجور منتظرتییییییییییم.
  • ایرانی IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    8 17
    احمدی نژاد اگه یه ذره ... داشت از خجالت باید از خونش هم بیرون نمی اومد .... کسی که یه ادم فاسد رو معاون اول کرده بود و همه امور یک کشور رو به اون سپرده بود ... خجالت
  • زجر وتبعیض دیده IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    7 10
    خبری که در راه است از مردم نظر می خواهیم که چه خبری باشد نظر بنده ، اگر احمدی نژاد به صحنه بیاید 1 - در خواست 70میلیو کاسه گدایی برای مردم که به کشورهای دیگر به گدایی بروند 2 - قباله کشور به نام بعضی آقاها وآقازاده ها ووووکه در زمان خودش را فروخته باشد 3 - خانه تکانی ذخیره های کشور توسط بعضی ها وفرار به کشور دیگر 4 - قیمت گذاری نان دانه ای 10هزار تومان 5 - رسمی شدن دروغ در چاچوب قانونی 6 - ایجاد موسسه ای برای اختراع اسطلاحهای ضربتی همانند بزغاله وگوساله وخس و خاشاک وموی دماغ ونفهمووووووووو 7 - بذل وبخشش از بیمه اجتماعی وکارت هدیه به تبلیغات افراد دور بر خودش مانند خواهر خودش وزن مسئول اجتماعی وبسیاری از نمایندگان خودی
  • احمد IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    10 9
    امیدوارم دوباره به کوری چشم دشمنانت قامت راست کنی و پرچم عزت ایران هسته ایی رابه اهتزاز در آوری ای مرد خدا و رهروی امیرالمومنین دورود خدا و شهیدان بر شما و دعایشان یدرقه راهتان باد
  • سعيد IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    9 9
    فقط 8 سال بودي و ايران را 200 سال عقب تر راندي اين بار بيايي به عصر يخبندان مي پيونديم
  • رضا ترابی IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    10 20
    احمدی نژاد اینو بدون دوران ریاست جمهوری تو روزهای ننگینی رو برای کشور ایران به ارمغان آورد. اینو بدون من توی این دنیا زورم به تو نمیرسه ولی بهت قول میدم , قول میدم , قول میدم توی اون دنیا یقت رو بگیرم.لعنت ابدی خدا به خائنین به مردم مظلوم ایران
  • habib IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    8 22
    اقای احمدی نژاد خجالت بکشید مردم ایران تا چندین سال اینده هم باید چوب سیاست های غلط اقتصادی و سیاسی و اختلاس های دوران شما را تحمل کنند.دست از سر ملت عزیز ایران بردارید و بروید جنگل های بلوط را احیا کنید!
  • احمد IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    7 22
    با سلام خدمت تمامی دوستان.آیادرکشور ماقانونی هست اگر داریم مجریانش کجاهستند تاجلوی دولتهایی که فقط مروج فساد هستند رو بگیرند دولت نهم ودهم فقط فسادهای کلان مالی را در کشور بصورت مرگبارافزایش دادند.روزی که آقای احمدی نژاد خواستن برگردن فقط یک سوال ازش بپرسین چرا22میلیارد دلارروازکشورخارج کردی و به امارات دادی والان نمیتونیم پس بگیریم. دوستان روشن فکرباشید با انتصاب مجدد ایشان کشوررا به صورت کامل ازدست خواهیم داد.
  • ایرنی IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    8 18
    برو توبه کن شاید خدا از حق جنابعالی بگزرد
  • ندا IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    7 19
    شوخیش هم مسخرست..بسه دیگه همون 8سال فلاکت و بدبختی
  • احمد IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    8 20
    دوستان دزدی دیگر بس است هشت سال دزدی کافی بود فساد تازه دارد کنترل میشود باورود آقای احمندی نژاد دومرتبه فساد دزدی رانت خواری اختلاس رو خواهیم دید بس است بس است هرچه ازاین مدیر نالایق کشیدیم بس است
  • کارمند IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    9 22
    منتظر آمدن و خرابکاری های بیشتر تو هستیم. پیش به سوی نابودی کشور!!!! آخه مگر ...... خورده ایم که به تورای بدهیم....
  • یاشار IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    27 6
    زنده باد دکتر، من که منتظرشم
  • حسام IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    10 12
    جدا چه رویی هم داره مردم رو به خاک سیاه نشوند و اینهمه خوردن و بردن بازم میخوان بیان ببرن ..مردم رو چی فکر کردین واقعا؟؟ همین تازگی جریان معاون اولت رو شد بذار حداقل یه مدت بگذره بعد.. گویا اون 8سال خوردن و بردن به زیر زبونشون مزه کرده
  • مصطفی IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    11 17
    تو رو خدا نیا
  • رضا IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    13 17
    جناب دکتر محمود.شما که نفت سر سفره مردم میاوردی.پس چرانان برداشتی تورو بخدا دست از سرمون بردار.دروغ بس است.
  • زهرا IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    23 13
    منتظریم بیا بیا وبار دیگر عدالت را با خودت بیار
  • ف IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    12 12
    ای خداااااااااااااااا تا این نیادو مملکتمونو مثل سوریه نکنه ول کن نیییییییییییییییست!!!!!!! ببین! تو برو یه گوشه واسه خودت دعا کن بهار بیادو این چیزا! چیکار داری به ما؟ میخوای با مشایی و رحیمیو بابک زنجانی و مرتضوی امام زمانو بیاری؟؟؟؟؟ خاک بر سر کسایی که تاییدش و خاک بر سر اونایی که گول حرفاشو میخورن!! خااااااااااااااااااااک
  • حسینی IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    52 11
    دکتر جان ما منتظریم از دست دولت 11 خسته شدیم گرانی دروغ ریا وووووووووو
  • جمشید IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    19 11
    درود بر احمدی نژاد ی عاقبت بخیری واسه خودت گذاشتی کنار. خیلیا منتظر بودن که بره و دوباره به مردم طلم کنن........
  • وحید دارابی از قوچان IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    19 11
    ۱۳۹۳/۱۱/۱۴ سلام و درود خدا بر تو ای مرد بزرگ.اینو میگم که مخالفان دکتر احمدی نژاد بسوزن.تو بیامن خودم جونم رو واست میدم.تو فقط بیا رای دادن از ما.دوستت داریم دکتر جان.به خدا لحظه شماری میکنم.بوس بوس بوس سلام بر تو دکتر جان دربرابر قدرتهای داخلی سلطنت خواهان ایستادید ملت ایران در برابر زورگویان داخلی ایستادند ملت ایران را درداخل تحریم کردند ما بچه های انقلابی هستیم سنگر بان کشور ایرانیم درود بر شهیدان ورزمندگان وجنانبازان مرگ بر امریکا
  • اسد IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    13 12
    حتی فکرش هم نکن برگردی شما باید صبر کنی و بچه خوبی باشی و زمانی که چاوز برگشت با ایشان بیایی وگرنه اقای رحیمی بازم میگه ها چه به روز این مردم آوردید
  • رضا IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    15 42
    اقای دکتر بهتره به فکر بدهکاریهای گذشته ات باشی
  • مجید IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    11 20
    محمودجون زیاد به خودت فشارنیار،توایران مدشده که هر رئیس جمهور2 دوره متوالی انتخاب میشه، پس سرت تولاک خودت باشه که اگه قصدبرگشتن کنی بدجورضایع میشی
  • بیکار IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    14 16
    فارغتحصیلان بیکار دوستدار احمدی نژاد
  • ali IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    32 17
    زنده باد احمدی نژاد
  • امين IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    63 30
    اگه چهار تا در هم باز مونده بود با كليد دولت تدبير و اميد بسته و قفل شد
  • هحمد IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    11 20
    طبق روایات بدترین ظللم ان است انسان در پست ومقامی که صلاحیت ندارد قرار گیرد . اگر احمدی نژاد ذره ای وجدان وایمان به خدا و آخرت داشته باشه به خاطر این همه ظلم که در حق مردم و ایران انجام داد میره توبه میکنه و دور سیاست را خط میکشه.
  • سوگلی IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    19 21
    محمود اگه بیای من خودمو حلق آویز می‌کنم. محمود جون مادرت نیا نیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا
  • بیچاره شده درپاکترین دولت IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    توبروباهمون هاله نورت بازی کن-چقدماهابدبخت هستیم
  • شهاب IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    هشت سال به اندازه تمام سالهایی که نفت استخراج شده بود نفت فروخت ام کشورو بد بخت کرد.1000 تومانو کرد 300 تومان. واقعا ساده اندیشیم اگر بخوایم دوباره به همچین آدم خیالبافو خائنی دل ببندیم.
  • دکتر IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    92 10
    کسانی که از دکتر بد میگویند یا در دوران ایشان دستشان رو شده که چه کثافت کاریهایی کردند یا اینکه چشم دیدن روز خوش برای هموطنانشان را ندارند. دولت بی تدبیر با شعار آمد و همه را تا به اینجا نا امید کرده ... امیدوارم با آمدنت بهاری دوباره رقم بخورد ... تا پای جان هوادار دوستمان دکتر محمود احمدی نژاد خواهیم ماند
  • كارمند IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    17 95
    دوزار بده اش به همين خيال باش
  • سید IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    66 18
    در دوران جناب دکتر همه سربلند زندگی میکردیم ... حداقل اینقد خار و ذلیل دشمنان نمیشدیم که به اسم مذاکره و با نیش باز به دشمنان روی گشاده نشان دهیم که به خودشان اجازه دهند که در یک سال چندین بار ایران را تهدید نظامی کنند ... دیگر حرفی نیست ... امیدوارم بهار بیاید
  • ایراندوست IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    15 19
    احمدی دوست داریم واس ما عزیزی وهمچنین در مقابل معاونی که اینقدر در کنار شما خیانت کرد مسولی اگر عاقلی ازین درد دق کند وبمیرد بر وعیب نیست ولی شما به چه رویی باز هم شعار امام زمان وحکومت جهانی میزنین؟؟؟؟
  • علی IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    نیا نیا نیا نیا همون هشت سال تا هشت میلیون سال دیگه ازتاریخ این کشور پاک نمیشه واقعااقتصاد کشورتواون هشت سال صدسال عقب افتاد ظلم به اقتصاد مردم کشور کاملا مشهود بود
  • خداداد IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    8 18
    یک بار امدی یک بار دیگر بیا بیبنم جکار میکنی
  • ali IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    25 87
    چقدر بدبختیم که این بابا هنوز امید به اومدن داره
  • مهران IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    24 76
    با سلام يعني هشت سال به عقب بردن مملكت كم بود آخه آقا كسي نيست يه چيزي به اين آقا بگه بس ديگه مرديم اينقدر خدمت كرد به اين مردم انقدر دروغ گفت بس به خدا بس اصلان اينو دارو ديستشو كلا حذف كنيد
  • س م ا IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    لطفادوستان نظر بدهند؛ آیا مصداق این آیه : يُعْرَفُ الْمُجْرِمُونَ بِسِيمَاهُمْ ..معرف چهره این فرد هست یا خیر ؟
  • قلی IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    5 41
    همه ی اینهایی که اومدن،صاحب قدرت شدن صاحب ثروت شدن این نیاد یکی بدتر از این میاد وضع هم بدتر از این میشه هر بلایی بیاد سر مردم بدبخت میاد .هیچ چیزی عوض نمیشه دزدی ها ادامه داره ولی من تقریبا به این دولت یازدهم ایمان دارم اگه تندروهایی که زمان احمدی نژاد یه باند تشکیل دادن و جلوی تصمیم های دولت سد سازی کردن اجازه بدن همه چی عوض میشه.آقای خامنه ای اقا جان خودت میدونی چه بلایی سر مردم اومده تو رو خدا خودت یه کاری بکن.
  • ل IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    39 13
    بنظر من کارای خوب اقای احمدی نژاد از کارای نادرستش بیشتره. دولت اصلاح طلب امتحانشو تو فتنه ی 88داد.پس بهتره گول حرفای دولت تدبیر وامید نخورید چون هیچکدوم از ادعاهاشو عملی نکرد. واقع بین باشید
  • ali IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    18 24
    انگار تواین 8 سال که بوه اقتصاد رشد کردهمه قیمت ها هم اومد مردم خیلی دوستش دارن با چه رویی میخوای بیای
  • حجت IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    14 9
    هیچ تضمینی وجود ندارد بعد از آمدن مشائی را نیاورد .ایشان در 8 سال ریاست جمهوری خود نتوانست لیست ویژه خواران را از جیبش در بیاورد. با تمام این وجود از دولت فعلی بهتر بود زیرا دولت فهلی می خواست هم چرخهای کارخانه ها بچرخد و هم ساتریفیوژها ولی هیچ کدام نچرخید.
  • احمد IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    4 7
    فقط فریب دوباره مردم هست و بس
  • احمد IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    8 6
    زنده باد بهار- زنده باد احمدی نژاد
  • حسين بوشهر IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    7 4
    احمدي نژاد بيا دوستت داريم.خسته شديم از تبليغات اين دولت . اومده بودن بوشهر تمام در وديوار شهر بنر زده بودنند. در ضمن ادارات هم همان روز نيمه تعطيل بود مدارس شيفت صبح هم تعطيل كرده بودند.
  • ل IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    7 2
    اونایی ک مخالف اقای احمدی نژاد هستن یکم ب فتنه 88 نگا کنن.این دولتی ک سنگشو ب سینه میزنین اگه ارزشی برا امثال شما قائل بودن ابروی کشورو تو دنیا نمیبردن
  • رضا IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    5 3
    باسلام من نمیدونم بعضی ها چطور به خودشون اجازه میدن به فردی که هشت سال رئیس جمهور این مملکت بوده توهین کنن آقای اجمدی نزاد تمام تلاشش رو برای این ملت انجام داد از همه مهمتر دربحث هسته ای اگه سیاست دولت قبل اجرا می شد خودشون میومدن غنی سازی 5درصد رو به سادگی به رسمیت می شناختن حالا با این همه انعطاف دولت آقای روحانی اونقدر روشون زیاد شده ه دنبال برنامه موشکی کشورمون هستند.زنده باد احمدی نزاد
  • بچه های ایران IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    6 3
    بعضی ها فقط طوطی وار نظرهای یکدیگر را تکرار میکنند بدون اینکه واقعیت را ببینند.واقعا بعضی ها بسیار بی بصیرتند.زنده باد احمدی نژاد...هرچی دشمنات بیشتر برات میزنند بیشتر عاشقت میشیم.دوست داریم داش محمود...خیلی اقایی
  • سيد هادي IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    8 7
    سلام ودرود به محمود احمدي نژاد كوتاه كننده دست دزدان از بيت المال
  • رضا IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    4 8
    احمدی بای بای
  • دریا IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    5 7
    بسه دیگه بابا ولمون کن
  • حرمتی IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    9 5
    سلام بر مرد عمل احمدی نژادقهرمان
  • محمد IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    9 5
    اقای دکتر واقعا دوست داریم و منتظر امدنت هستیم.جانم فدایت احمدی نژاد
  • م-ح IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    4 7
    شتر در خواب بیند پنبه دانه
  • دهقان IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    6 5
    به نظر من نبايد اينگونه قضاوت كرد مگر دولت جديدچه كار كرده بهتر ازاو
  • حسين IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    2 3
    ما نبايد خوبي هاي احمدي نژاد را ناديده گرفت مانند خوبي هاي اين دولت
  • ستاره IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    7 9
    محمود تورو خدا نیا همه چیزو به گند کشیدی
  • برادر IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    8 8
    باسلام تعجب من ازشخصیت عجیب ایشان است که این بابا چقدرخود بین است که مفسدان اقتصادی از راننده یک مسوول تا معاون ایشان بیت المال مسلمین رابه نفع خود غارت کردند وخود ایشان نیز با بذل وببخشش ان به چاوزها تورم غیر قابل مهار رابه مردم تحمیل کرد باز چه سودای مصیبت باری درسر دارد ....بابا ول کن این ملت دوبار از یک سوراخ گزیده نمیشن
  • سین IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    3 1
    سلام.به دوستان .راستش بخوای من تعجب می کنم که با اون که به روز ترین امکانات الکترونی دنیا وارد ایران میشه باز هماین اخلاق سیاه وسفید دیدن ما ایرانی ها که حالا تبدیل به رفتار شده دست از سر ما بر نمی داره.نه دوره دولت آقای احمدی نژاد کشور گل و بلبل بود نه این جور دوستان می گن اسفناک.در زمینه عمرانی بی انصافی هست که بگم دولت نهم و دهم بد کار کردند این هارو ما شهرستانی ها بهتر درک می کنیم.من یه مثال ساده می زنم مادر شهرستانمون تا قبل از دولت اقای احمدی نژادیک سالن ورزشی داشتیم در انتهای این دولت در شهرستانمون و حومه بیش از 20سالن ورزشی داریم و موارد دیگر. از اون طرف آقای احمدی نژاد در سیاست خارجه و همچنین تصمیم گیری جمعی دارای اشکالات عدیدی بودن.پس بگیم ایشون کشوررو عقب بردن دوروغ. وبگیم دولتشان دارای اشکال نبوده باز هم دوروغ.
  • نظـــــــــــــــــــــری IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    8 5
    محمود جان بیا تورو خدا بدون مشایی ها و رحیمی ها محمود جان این بار دیگه مراقب اطرافیانت باش مراقب نفوزی ها از سوی هاشمی باش
  • او خواهد امد ...... IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    9 6
    محمود بیا بیا بیا بیا بیا به تنگ امدیم از دست دولت بی تدبیر و تحقییییییییر
  • مهدی یاوران IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    10 8
    جانم محمووووووود اووووووووووووووووووو خواهد امد
  • مقدم IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    9 8
    محمود جون بیا که روحانی گند زده به معیشت مردم پول اب برق گاز تلفن نان رو معشت نمیدونه30 درصد به هر کدامشون اضافه کرد رایانه همون یارانه خودته تو دیپلماسی هم گردن خم کج جلو امریکا امریکا هم گردنشو شکوند و تحریها رو دو برابر کرد زود بیا جلوشونو بگیر تا ایران رو تحویل داعش ندادن
  • ثمین IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    2 7
    خیلی روت زیاده . آخه تو چی سر در میاری از سیاست فقط خوب بردی چابیدی و دزدیدی . بسه دیگه . زهی خیال باطل!!!!!!!!!!!!
  • سحر IR ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 1
    مردیم از بس حرف زدیم خخ
  • فردین IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    3 1
    درود بر شرفت مرد بزرگوار ما همه منتظر امدنت هستیم یا علی مدد...