۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱
کد خبر: 262757

مدیر مالی فورد موتور انتظار دارد مشکلات در روسیه به دلیل کاهش شدید ارزش روبل و رکود اقتصادی این کشور ادامه پیدا کند.

ادامه مشکلات خودروسازان در روسیه

به گزارش ایسنا، مشکلات ارزی و اقتصادی روسیه از جمله دلایل عمده ای بود که باعث شد فورد هفته گذشته انتظارات در مورد کسب و کار اروپایی خود در سال 2015 را کمتر کند. خودروسازان دیگر به همین دلیل متحمل ضرر شده و فعالیت کارخانه‌های خودروسازی در روسیه را متوقف کرده اند.

باب شنکس، مدیر مالی فورد به روزنامه آلمانی هندلزبلات گفت: 2015 خوب به نظر نمی‌رسد. این شرکت سهم بازار در روسیه را به دلیل اقدام تعدادی از رقیبان در کاهش قیمت از دست داده است با اینهمه خروج از این بازار را به عنوان گزینه پیش رو ندارد.

خودروسازان ژاپنی با سود بردن از ضعیف شدن ین، توانستند قیمت‌ها را کاهش دهند و خودروسازان کره ای هم این اقدام را دنبال کردند.

فورد پیشتر ضرر کسب و کار اروپایی‌اش را حدود 250 میلیون دلار در سال 2015 برآورد کرده بود اما پنج شنبه گذشته از این پیش بینی عقب نشینی کرد و گفت میزان ضرر از یک میلیارد دلار در سال 2014 کمتر خواهد بود اما بیشتر از برآوردهای قبلی می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، جنرال موتورز هفته گذشته اعلام کرد تولید در کارخانه مونتاژ خودروی خود در سنت پترزبورگ روسیه را از اواسط مارس تا اواسط مه متوقف می‌کند و قیمت محصولاتش را به دلیل ضعیف شدن ارزش روبل افزایش می‌دهد.

مدیر نیروی کار فولکس واگن هم پنج شنبه گذشته گفت این شرکت به دلیل سقوط روبل، صدها میلیون یورو در روسیه ضرر کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.