قدس آنلاین–ایلام – وحید صدر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: بیش از 1500 هکتار از عرصه های فاقد پوشش مهران نهال کاری شد.

1500 هکتار از عرصه های مهران نهال کاری شد

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، مهندس خیراله آذرکردار با اشاره به اینکه شرایط آب و هوایی شهرستان، وجود کانون های بحرانی سیل و گردو غبار و همچنین تصویب منطقه آزاد تجاری مهران و تردد زوار حسینی از این مرز، ضرورت نهال کاری در این منطقه را بیش از پیش کرده بود، اظهار داشت: اجرای طرح عظیم جنگل کاری در این شهرستان آب و هوای منطقه را تعدیل کرده و توانسته تا حدودی کانون های بحرانی گردو غبار را کنترل نماید.

وی با اشاره به اینکه طرح جام، طرح عظیم جنگل کاری مهران، حاشیه جاده و طرح توالی است و نقش بسزایی در تعدیل آب و هوا و تقویت سفره های زیر زمینی با اجرای چاله های یک مترمکعبی در جلوگیری از هدر رفت آب دارد، افزود: این طرح ها علاوه بر ایجاد بادشکن، چشم انداز زیبا و تفرجگاهی برای زائران و مسافرین ایجاد خواهد کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام  گونه های اکالیپتوس، کهور، کنار، کنارک، بنه و ... را از گونه های غرس شده در جنگل کاری مهران عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: این گونه ها در نهالستان گرمسیری مهران تولید و در محل های مناسب با شرایط آب و هوایی کاشت شده اند.

مهندس خیراله آذرکردار همچنین به اجرای نهال کاری و توسعه جنگل کاری در بخش صالح آباد اشاره کرد و بیان داشت: در آینده نزدیک این بخش از لحاظ فضای سبز و تعدیل آب و هوا متحول خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه وجود آرامگاه امامزاده علی صالح (ع) و حضور مردم در این بقعه متبرکه در ایام تعطیل ایجاد فضای سبز و جنگل کاری را ضروری می کند، افزود: ایجاد طرح جنگل کاری و عرصه های جنگلی می تواند بستری برای ایجاد تفرجگاه و استراحت گاه برای زوار این منطقه فراهم کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام کهور، کنار، بادام، کهورک، اکالیپتوس و بنه را عمده نهال های کاشت شده در این منطقه عنوان کرد و یادآور شد: جنگل کاری در این منطقه با قرارگرفتن در مسیر راه کربلا، موجب تلطیف هوا و زیبایی دو چندان منطقه خواهد شد.

گفتنی است از ابتدای سال 91 تاکنون بیش از 4000 هکتار جنگل کاری و فضای سبز در شهرستان مهران اجرا گردیده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.