حمیدرضاعرب: هفته‌اي كه پشت سر گذاشتيم، استقلال بازي بزرگي را برد و موفق شد سه امتياز حياتي ازجيب سپاهان بيرون بياورد.

 يك روز پر ماجرا

 آبي‌هاي پايتخت مسرور از آن برد روحيه بخش، امروز در ورزشگاه انقلاب كرج مقابل تيم پررمز و رازسايپا قرار مي‌گيرند. آبي‌ها براي نخستين باراست كه در كرج به ميدان مي‌رود و اگر امتياز كامل را از اين بازي بيرون بياورند، آن گاه بايد آنها را درهفته‌هاي آینده قبراق‌تر و پرانگيزه‌ترهم ديد. استقلالي كه نيم فصل اول را چندان خوب پشت سر نگذاشت، با برتري مقابل سپاهان به اوج روحيه رسيده و اگراين وضعيت مطلوب روحي ورواني را حفظ كند، شانس برتري مقابل سايپاي جوان را هم خواهد داشت. اما استقلال امروز كار ساده‌اي پيش‌رو ندارد. تيم مجيد جلالي با انبوهي انگيزه رخ در رخ استقلال مي‌ايستد. آنها در اولين ميزبانی خود مقابل پرسپوليس به برتري رسيدند و بدشان نمي‌آيد كه استقلال را هم درنخستين تجربه‌اي كه دركرج پيش رو دارند با شكست بدرقه كنند. دراين بازي مي‌شود روي انگيزه‌هاي ميلاد ميداودي كه با شوتهاي سهمگينش هر دروازه‌باني را مات و مبهوت مي‌كند، حساب كرد.

ميلاد را اميرقلعه نويي از استقلال كنار گذاشت و او حالا شايد با نيت تسويه حساب گام به ميدان بگذارد و استقلال را ازرسيدن به خواسته هايش محروم کند. امروز روز خاصي براي بخشي از مدعيان قهرماني است. وقتي مي‌بينيم سپاهان و نفت تهران در ورزشگاه فولادشهراصفهان رخ دررخ هم قرار مي‌گيرند، بيشتربه خاص بودن امروز پي مي‌بريم. امروز اگر زرد پوش‌هاي مدعي به تساوي دست يابند و آن گاه استقلال توفيق يابد كه سايپا را شكست دهد، بهترين اتفاق ممكن رخ خواهد داد، اما برتري هر يك از اين دو تيم، استقلال را از رسيدن  به صدر جدول حداقل درهفته‌اي كه پيش رو داریم، محروم خواهد كرد. بازي‌هاي امروز براي ديگر مدعيان قهرماني يعني فولاد خوزستان و تراكتورسازي هم پراهميت است.

نتيجه مطلوب اين تيمها شكست استقلال مقابل سايپا و همچنین تساوي سپاهان ونفت تهران است. اگرچنين نتايجي رقم بخورد، راه براي صدرنشيني فولاد خوزستان كه داربی خوزستان را پيش رو دارد، هموار خواهد شد و حتي ممكن است تراكتورسازي نيز كه در خانه ميزبان پديده است، ازاين نتايج سود قابل توجهي ببرد.

 امروز مشخص مي‌شود، نتايجي كه استقلال، سپاهان و نفت تهران رقم مي‌زنند، چه اندازه به سود ديگر رقبا خواهد بود. ليگ به هفته‌هاي حساس‌تري در قياس با گذشته رسيده و از دست رفتن امتياز ممكن است تمام تلاشهاي يك تيم را ازبين ببرد. سپاهان دوست دارد، درفصلي كه در ليگ قهرمانان آسيا حضور نداشت، حداقل قهرماني ليگ را به چنگ آورد، استقلال هم همين آرزو را دارد. آبي‌هاي پايتخت نيز درليگ قهرمانان آسيا حضور ندارند و اگر نتوانند اين فصل كارقابل  توجهي انجام  دهند، ممكن است در فصل آینده با تغييرات چشمگيري مواجه شوند.

 نفت تهران نيز با علي منصور مي‌خواهد شگفتي سازليگ برتر باشد و افزون بر حضور آبرومندانه در ليگ قهرمانان آسيا نخستين تيمي‌باشد كه با كمترين هزينه و برخورداري از بيشترين بازيكنان گمنام برسكوي نخست تكيه مي‌زند. امروز روزي است كه  سه مدعي قهرماني ليگ حرارت بازي‌هاي ليگ را به اوج خواهند رساند. انتظار مي‌رود بازي‌هاي امروز از نظر كيفي بهترين بازي‌هاي هفته هم باشد. بخصوص بازي سپاهان و نفت تهران كه به نظرمي‌رسد، گل  سرسبد بازي‌هاي هفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.