قدس آنلاین یزد - معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: تاکنون 9 هزار دانش‌‌آموز در مرکز استان یزد زیر پوشش طرح قاضی مدرسه هستند

9 هزار دانش‌آموز در یزد مشمول طرح قاضی مدرسه شدند

به گزارش قدس آنلاین ازیزد ،علی‌اصغر رفاهی در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد که با حضور مدیرکل پیشگیری فرهنگی قوه قضائیه و اعضای شورا در یزد برگزار شد با اشاره به یکی از طرح‌های تاثیرگذاری که از سوی دفتر پیشگیری فرهنگی قوه قضائیه اجرا شد، اظهار داشت : از زمانی که قرار شد برای سه موضوع در دستگاه قضایی پرونده افتتاح نشود، به نتایج قابل قبولی دست یافته‌ایم.

وی افزود: بر اساس این طرح قرار شد در سه موضوع تظاهر به روزه‌خواری، ایجاد آلودگی صوتی و بدحجابی، پرونده‌ای در دستگاه قضایی تشکیل نشود که در طول چند ماه گذشته، 500 نفر در قالب این طرح برای شرکت در جلسات و کارگاه‌های آموزشی معرفی شده‌اند.

رفاهی تصریح کرد: در قالب این طرح، افرادی که مرتکب یکی از موارد مذکور شده بودند، در قالب طرح امید در جلسات آموزشی شرکت کردند و اصلاح مدنظر دستگاه قضایی برای اغلب آنها اتفاق افتاده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با اشاره به دیگر طرح‌های پیشگیرانه و فرهنگی که در استان یزد در حال فرهنگی است به طرح قاضی مدرسه اشاره کرد و یادآور شد: در سه ماه نخست سال تحصیلی جاری، 9 هزار دانش‌آموز مرکز استان یزد مشمول این طرح شده‌اند.

وی همچنین از اجرای طرح اولیا و مربیان خبر داد و خاطرنشان کرد: هر چهارشنبه اولیا و مربیان مدرسه‌ای از یزد در دادگستری حضور می‌یابند و در قالب طرحی‌، موارد مدنظر روانشناسان دادگستری برای آنها تشریح می‌شود و راهکارهای مقابله با برخی ناهنجاری‌ها و پیشگیری از وقوع آنها به مربیان مدارس و اولیای دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

رفاهی با اشاره به استقبال بسیار خوب مدارس از این طرح اذعان داشت: اکنون بیش از 100 مدرسه متقاضی شرکت در این طرح‌ها هستند که به زودی این طرح برای آنها به مرحله اجرا درخواهد آمد.

این مسئول در این نشست همچنین به تشریح طرح پیشگیری از طلاق که در استان یزد به صورت پایلوت اجرا و به الگویی برای سایر استان‌ها تبدیل شد، پرداخت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.