قدس آنلاین- تبریز: رئيس سازمان جهادکشاورزي آذربايجان شرقي گفت: 800 ميليارد ريال اعتبار براي نوسازي و تجهيز ماشين آلات کشاورزي طی دوسال به استان اختصاص يافته است

انجام تمهیدات لازم برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی به اقلیم کردستان عراق

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، کريم مهري در نشستي با خبرنگاران و اصحاب رسانه که به مناسبت سي و ششمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي برگزار شده بود افزود: از محل خط اعتباری مکانیزاسیون يک هزار و 600 دستگاه تراکتور سنگین و نیمه سنگین و ادوات کشاورزی بین کشاورزان استان توزیع شده است. وي ضمن اشاره به روند توسعه آبیاری تحت فشار در استان افزود: تسهيلات بلاعوض براي اين نوع آبياري در اختيار کشاورزان قرار مي گيرد .

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه استاندارد سازی وزن مرغ آماده طبخ قابل ارائه به بازار در اوزان يک هزار و 500 تا يک هزار و 800 گرم پيش بيني شده است افزود: رعايت اين موضوع موجب کوتاه شدن دوره توليد گوشت و افزایش بهره وری در صنعت مرغداری خواهد شد و با رعایت اصول استاندارد سازی زمینه برای صادرات مرغ فراهم خواهد شد.

وي با بيان اينکه در حال حاضر در استان ما از نظر تاسیسات مرغداری به حد کافی سرمایه گذاری صورت گرفته است افزود: تلاش داریم در امر صادرات مرغ نيز حضور داشته باشيم و براي صادرات به کشورهای همسایه برنامه ريزي داريم. رئيس سازمان جهادکشاورزي استان با اشاره به اقدامات انجام شده براي احياي درياچه اروميه در حوضه آن گفت: آبياري نوين، کشت کلزا در دو هزار و 775 هکتار با يک سوم نياز آبي، اصلاح بذر، بوته کاري و نهال کاري 18 هزار هکتار، جلوگيري از توسعه باغ ها و اصلاح باغ ها از جمله اقدامات صورت گرفته است.

وي با اشاره به اينکه عده اي تاکنون به اهمیت موضوع خشک شدن درياچه اروميه پي نبرده اند، اعلام کرد: در مجموع اقدامات بسيار موثري تاکنون در زمينه هاي مختلف انجام شده اما اعتباري در اين خصوص به اين سازمان پرداخت نشده است اما ما مترصد تخصيص بودجه نمانده ايم و طرح هاي در دست اجرا مانند کانال کشي پاياب سد علويان ، بهکاشت و اصلاح الگوي کشت و اجراي طرح هاي آبياري تحت فشار را ادامه مي دهيم.

مهري با بيان اينکه سازمان جهاد کشاورزي در صورت یکپارچه سازی و تجمیع اراضی از اجراي طرح آبياري تحت فشار در این اراضی به ميزان 85 درصد کل هزينه حمايت مالي بلاعوض مي کند گفت: با توجه به شرايط حساس درياچه اورميه و مجاورت 11 شهرستان استان با اين درياچه، اين سازمان از طرح هاي آبياري تحت فشار و باراني ، جهت کاهش مصرف آب در بخش کشاورزي حمايت مالي بلاعوض مي کند و افراد داراي حقابه از چشمه ها، قنات ها و منابع آب پايدار در اولويت اجراي اين طرح هستند و ما از کساني که خواهان استفاده از اين تسهيلات هستند تقاضا مي کنيم به ادارات جهاد کشاورزي در شهرستان ها مراجعه نمایند.

وي با بيان اينکه ما خواهان تجميع زمين هاي کشاورزي به سبب کاهش هزينه توليد هستيم افزود: از کشاورزان و مردم فعال در اين زمينه مي خواهيم تا با توافق با يکديگر و يکپارچه سازي اراضي از کمک هاي سازمان جهاد کشاورزي در اين خصوص بهرمند شوند. ر

ئيس سازمان جهادکشاورزي استان در خصوص انتقادهاي صورت گرفته مبني بر هدر رفت آب در بخش کشاورزي، گفت: درست نيست هر وقت از اتلاف آب سخن به ميان مي آيد، همه انگشت هاي اتهام به سمت بخش کشاورزي باشد؛ خوب است منتقدين عزيز به قانون توزيع عادلانه آب هم توجه نمایند.

رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان در خصوص اجراي طرح بهکاشت که مصوب ستاد ملي احياي درياچه اورميه است، نيز گفت: ما برای الگو زيرساخت هاي اجراي اين طرح را در شهرستان های بناب و ملکان آماده کرده ايم و آمادگي اجرايي شدن طرح بهکاشت در اين دو شهرستان وجود دارد. مهندس مهري وي هم چنين از ذخيره سازي ميوه مورد نياز شب عيد در استان خبر داد و افزود: نگراني از اين بابت در آذربايجان شرقي وجود ندارد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.