رییس بنیاد مطالعات سیاسی و اجتماعی روسیه در یک برنامه سیاسی تلویزیونی گفت: آمریکا با سازمان های تروریستی به ویژه گروه های فعال در منطقه خاورمیانه ارتباط مستقیم دارد.

کارشناس روس: آمریکا با سازمان های تروریستی ارتباط مستقیم دارد

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از  ایرنا، ˈسرگئی کورگینیانˈ روز چهارشنبه در برنامه سیاسی شبکه اول تلویزیون روسیه گفت: سازمان های اطلاعاتی آمریکا فعالیت های برخی گروه های تروریستی و افراط گرا را هدایت می کنند.

این کارشناس ارشد روس به عنوان نمونه ای از این گونه فعالیت های آمریکا به ارائه صدها میلیون دلار کمک های مالی به گروه های تروریستی خطرناک در روسیه و ارتباط مستقیم با سازمان القاعده اشاره کرد.

کورگینیان خاطرنشان کرد: آمریکا از این گروه ها برای پیشبرد سیاست های خود در عرصه بین المللی و رسیدن به اهداف ژئوپلیتیک خود استفاده می کند.

وی گفت: آمریکا در مساله اوکراین هم مانند جنایتکاران رفتار می کند و هیچ گونه جنایتی از سوی نیروهای اوکراینی علیه غیرنظامیان را محکوم نمی کند. آمریکا و غرب نمی خواهند در اوکراین آرامش برقرار شود.

رییس بنیاد مطالعات سیاسی و اجتماعی روسیه گفت: نخبگان روسیه به ماهیت فریبکار و دروغگوی غرب پی برده اند و هیچوقت مانند سابق فریب سیاست های عوامفریبانه غرب را نخواهند خورد.

وی به تلاش های آمریکا برای ادامه سلطه بر جهان اشاره کرد و اظهار داشت: روسیه تحت هیچ شرایطی زیر بار زورگویی ها و سلطه آمریکا نخواهد رفت.

کورگینیان پیش تر هم از سیاست های آمریکا انتقاد کرده و گفته بود، ظهور قدرت های جدید در عرصه جهانی همچون چین، روسیه و برزیل عرصه را برای آمریکا و طرح های برتری جویانه این کشور تنگ کرده و مقام های آمریکایی با ناخرسندی به این وضعیت می نگرند.

وی افزود: ناکامی های آمریکا در عراق و افغانستان و شکست تلاش های واشنگتن برای آشتی فلسطین و اسراییل ناتوانی بیشتر این کشور را در سطح جهانی نشان داد.

وی ادامه داد: آمریکا ادعا می کند که کشور برتر در جهان است اما این ادعا واقعیت ندارد و در واقع فقط آرزوی مقام های آمریکایی است.

رییس بنیاد مطالعات سیاسی و اجتماعی روسیه یادآورشد که ادعای آمریکا مبنی بر دفاع از حقوق بشر دروغین است و برای اهداف سیاسی مطرح می شود.

وی توضیح داد: آمریکا فقط به فکر سلطه جویی و برتری طلبی است و برای این منظور به هر تلاش ممکن متوسل می شود.

کارشناس روس با بیان اینکه جنگ سرد میان روسیه و آمریکا از طرف واشنگتن آغاز شده است، ادامه داد: آمریکا روسیه را دشمن شماره یک خود می داند و علیه مسکو نقشه کشیده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.