آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید از حذف معافیت عوارض مراکز فرهنگی توسط دولت انتقاد کرد.

انتقاد آیت‌الله مکارم‌شیرازی از حذف معافیت عوارض مراکز فرهنگی
به گزارش ایسنا) منطقه قم، این مرجع تقلید چهارشنبه شب در دیدار رییس و اعضای شورای شهر قم با اشاره به سخنان رییس شورای اسلامی شهر قم نسبت به حذف معافیت عوارض مراکز فرهنگی از سوی دولت اعتراض کرد و افزود: شهر مقدس قم یک مرکز فرهنگی مهم است که در آن مراکز فرهنگی مختلفی وجود دارد، این مراکز فرهنگی برای رساندن پیام شیعه تلاش می کنند که باید به آنها کمک کرد.

وی در ادامه با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر افزود: امیدواریم با حفظ دستاوردهای انقلاب بتوانیم کشور و ملت را روز به روز جلوتر ببریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسئولیت شهرداری ها بسیار سنگین است و ما معتقدیم که مسئولیت آنها در دو بخش ساخت ظاهری و ساخت باطنی شهر است؛ اگر جنبه‌های باطنی درست نشود، مردم همکاری لازم را برای ساخت های ظاهری نیز نخواهند داشت.

مکارم شیرازی با بیان این که از سوی شهرداری تهران نسبت به بازسازی معنوی شهر قدم های خوبی برداشته شده است، اظهار کرد: شما نیز تا جایی که امکان دارد آن برنامه ها را دنبال کنید.

وی تصریح کرد: افتخار نیست که شهری از نظر ظاهری آباد باشد، ولی جوانان آن گرفتار مواد مخدر و دیگر مشکلات اخلاقی باشند؛ البته مسائل فرهنگی شهر بر عهده گروه های زیادی است، ولی شهرداری نیز سهم بسیار مهمی دارد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی دولت نیز خاطرنشان کرد: اگر در برخی هزینه ها صرفه‌جویی شود، می توان هزینه های فرهنگی شهر را بالا برد و تعادل میان جنبه های ظاهری و باطنی ایجاد کرد.

مکارم شیرازی با تأکید بر رسیدگی شهرداری به مناطق محروم تأکید کرد: نباید به اقشار ضعیف و کم درآمد فشار آورد، بلکه باید هزینه‌ها از سوی افراد غنی تأمین شود؛ در گرفتن جریمه ها نیز باید شرایط فرد را در نظر گرفت.

وی افزود: دلسوزی و عمل به قانون هر دو مطالب جدایی هستند؛ باید نسبت به اقشار ضعیف دلسوزی نیز داشت.

وی با بیان این که در ساخت‌و سازها و رفع مشکلات شهری باید اولویت‌ها را در نظر گرفت، عنوان کرد: کارهای خوبی در شهر قم صورت گرفته است، ولی باید عدالت اجتماعی نیز در مناطق مختلف شهر رعایت شود.

مکارم شیرازی با انتقاد از برخی نگاه های محلی و منطقه ای نمایندگان که سبب غفلت از توجه به مشکلات اساسی کشور می شود، تصریح کرد: گاهی مشاهده می شود افرادی به سبب تعلق داشتن به منطقه خاصی فشار می آورند که اولویت ها برای منطقه آنها قرار گیرد؛ نباید تسلیم این فشارها شد، بلکه عدالت و اعتدال را باید رعایت کرد.

وی خبررسانی درباره کارهای صورت گرفته و برنامه ها را یک ضرورت عنوان کرده و ادامه داد: با اطلاع رسانی باید مردم را توجیه کرد تا همکاری خوبی با شهرداری داشته باشند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه نظافت شهر مورد نظر قرار می گیرد، ولی باید نسبت به این موضوع توجه بیشتری در تمام مناطق به ویژه اطراف حرم صورت گیرد؛ شهر مقدس قم اکنون بزرگترین پایگاه علمی تشیع و خاستگاه انقلاب اسلامی است که باید در حفظ و نگهداری آن توجه ویژه ای کرد.

وی در پایان سخنان خود با تاکید بر همکاری هرچه بیشتر مراکز و نهادهای شهر با یکدیگر بیان کرد: شهرداری قم باید کار فرهنگی بیشتری در شهر انجام دهد، تاکنون کارهای صورت گرفته است ولی درباره شهر قم بیش از اینها انتظار می رود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.