قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استاندار آذربایجان‌شرقی از ارائه طرح ساماندهی تعطیلات به مجلس خبر داد

تعطیلات نوروز 4 روز می‌شود/ تعطیلات زمستانی و تابستانی در راه است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حسن استوار آذر پیش از ظهر امروز در نشست کار گروه فرهنگی و اجتماعی استان، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر سیاست‌های جمعیتی، اظهار داشت: سیاست‌های جمعیتی موضوع مهمی است  و نباید مورد غفلت واقع شود.

وی در ادامه با اشاره به بحث ساماندهی تعطیلات رسمی کشور و ساعات کاری اداری، افزود: سقف تعداد تعطیلات رسمی کشور 75 روز است که در مقایسه با برخی کشورهای رقم بالایی نبوده و کمتر هم است.

استوار آذر گفت: در این مورد برای نهادینه شدن و قانون‌مند شدن تعطیلات، طرحی پیشنهاد شده و به مجلس ارائه می‌شود و در این طرح بر رعایت 44 ساعت کاری در طول هفته و تعطیلی پنجشنبه‌های در نیمه اول سال در سراسر کشور و تعطیلی پنجشنبه‌های نیمه دوم سال در کلانشهرهای کشور، اشاره شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی، تصریح کرد: در مورد ساماندهی تعطیلات رسمی و تعطیلات پنهان، در کشور، در این طرح با توجه به اینکه در طول سال 54 روز تعطیل جمعه‌ها تعطیل است در این طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها در نیمه اول سال به مدت 27 روز و تعطیلات رسمی 15 روز و ملی، سیاسی 4 روز و تعطیلات نوروزی 4 روز و تعطیلات تابستانی 3 روز و زمستانی 4 روز پیشنهاد شده که در مجموع 112 روز می‌شود.

وی در ادامه در مورد ساماندهی صندوق‌های صدقات و تابلوهای تسلیت در تبریز، گفت: در گذشته 40 هزار صندوق نصب شده بود که مدیریت و کنترل و همکاری شهرداری و دیگر ارگان‌های مربوطه به 5 هزار رسید اما دوباره این روند طی سعودی را در پیش گرفته و به 8 هزار رسیده است که باید ساماندهی و کنترل شود.

استوار آذر در مورد بررسی و تصمیم‌گیری در باره سکونتگاه‌های غیررسمی و برخی آسیب‌های اجتماعی، گفت: انتظار می‌رود در مورد سکونتگاه‌های غیر رسمی تدابیر جدی اندیشیده شود و رفع این معضلات نیازمند قانون‌گذاری قاطع است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.